• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Passa på och köp en 1967:a i titan!!!

1625241361776.png


Out of stock nu när jag kollade...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja du kommer nog lösa detta med klockval. Jag har ju inte riktigt överblick över ditt valbara sortiment.
Jag misstänker dock att du inte riktigt är införstådd med vikten av att du har dina klockor på bund, oavsett vilken klocka det är är!😄
Du vet det kan bli kallt på fjället, och du vill ju inte få frysskador på handleden. Det kan bli soligt och varmt och du vill ju inte få brännskador. Det kan bli oerhört svettigt med en fjällmarsch och vi vill ju skona boetterna från saltavlagringar etc.
Bundstrap på fjället således! Fast det visste ju du redan.😁

Åååååååååååh, varför ställde jag ens frågan?! 🤣

Bund är ren och skär ondska.
(Men ganska coolt ändå ...)
;) 😂🤣:cool:🤘

Bund är ju coolt, praktiskt, snyggt och funktionellt! Dessutom kan ett bund varieras i ett oändligt antal varianter!

Här är några få exempel:

Bund med annat material, t.ex. bund med raggarlänk
20210702_202906.jpg


Bund med annan färg på bandet (dessutom har bandet quickrelease)
20210702_202454.jpg


Eller varför inte, bund utan klocka. 😇
20210702_202506.jpg
 

Delgada

Patek
Bund är ju coolt, praktiskt, snyggt och funktionellt! Dessutom kan ett bund varieras i ett oändligt antal varianter!

Här är några få exempel:

Bund med annat material, t.ex. bund med raggarlänk
20210702_202906.jpg


Bund med annan färg på bandet (dessutom har bandet quickrelease)
20210702_202454.jpg


Eller varför inte, bund utan klocka. 😇
20210702_202506.jpg
Den sista sk orch-bund.
Raggarlänk förresten. Var köper man såna? Finns de ens att köpa nya? Och vad heter det egentligen.... eller heter det raggarlänk... på engelska också?
 

Vostok

Audemars
Hitta ett Vostok guldpläterat specialbeställt verk utan märkningar.. Är man urverksnörd så kan man ju inte låta bli att handla :)
Notera även att balansen är synlig från båda hållen på detta verk..
Vet inte vad jag ska göra med det ännu men det blir nog något bygge framöver :)

1625291794837.png
1625291828259.png
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Hitta ett Vostok guldpläterat specialbeställt verk utan märkningar.. Är man urverksnörd så kan man ju inte låta bli att handla :)
Notera även att balansen är synlig från båda hållen på detta verk..
Vet inte vad jag ska göra med det ännu men det blir nog något bygge framöver :)

1625291794837.png
1625291828259.png
De är ju så vackert så det skulle ju även kunna att gå att ha som en inredningsdetalj medans den väntar på att flytta in i en boett
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den sista sk orch-bund.
Raggarlänk förresten. Var köper man såna? Finns de ens att köpa nya? Och vad heter det egentligen.... eller heter det raggarlänk... på engelska också?

Tror inte det finns nya o köpa, hittade min på fb-market (kom med i en hel hög med olika gamla armband).

Man får nog söka runt lite på de vanliga ställena, fb, tradera, blocket etc. Har du någon uris i närheten kanske de har något som ligger o skräpar i en låda?
 

Vostok

Audemars
Glasbaksida + skeleterad tavla?
Glasbaksida blir det för en sån har jag liggande som jag ej vetat vad jag ska hitta på med men sen vet i fanken vad man ska hitta på?
Vore ju ballt att kunna se rakt igenom balansen :D Fast är även sugen på en sandwich tavla som jag har liggande... Får ta och göra en liten inventering av vad jag har för delar liggande och fundera lite :D
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Glasbaksida blir det för en sån har jag liggande som jag ej vetat vad jag ska hitta på med men sen vet i fanken vad man ska hitta på?
Vore ju ballt att kunna se rakt igenom balansen :D Fast är även sugen på en sandwich tavla som jag har liggande... Får ta och göra en liten inventering av vad jag har för delar liggande och fundera lite :D

Tja, är kanske svårt o hitta en tavla som man ser rätt igenom? Kanske får specialbeställa något? Balansen borde man klart se från framsidan!

Om man går crazy med specialbeställa tavla borde man kanske knyta an till flyg såsom rotorn gör på tavlan?
 

MAz_666

Rolex
Tror inte det finns nya o köpa, hittade min på fb-market (kom med i en hel hög med olika gamla armband).

Man får nog söka runt lite på de vanliga ställena, fb, tradera, blocket etc. Har du någon uris i närheten kanske de har något som ligger o skräpar i en låda?
Precis! Gamla urisar kan nog ha coola saker i gömmorna som "ingen velat ha på årtionden" om man har grym tur.
Snubblade för många år in hos en optiker som på samma sätt valt att ha utförsäljning på sina riktigt gamla solglasögon ingen köpt sedan 70-talet.
Köpte mig ett par äkta elvissolglasögon (de med platta stål-skalmar med stora borrade hål).
Trägen vinner: UT OCH LETA!!!
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Sommarmotiv idag i form av skeppet Vostok. Fick prydas av den lite ovanligare småprickiga bezeln i väntan på att den ska på en annan klocka.
IMG_20210703_103658.jpg


En annan båt, som till viss del kan representera några av våra äldre mer slitna Vostok, med samma namn.
Screenshot_20210703_104047.jpg
 

MAz_666

Rolex
Har man inte en Operation Desert Shield, var detta ett rätt OK pris.
Utan att vara antikvariatsduktig ser den riktigt ok ut, både sett till tavla, bezel (rätt "prickar" - men inte gen1:s lume-plupp om jag ser rätt) OCH vremirbaksidan. Men nej, ingen bild på verket. (Men det ser man sällan när den sitter på armen ...)
Så inte en 100% kosher Gen1:a men bra mycket bättre än de värsta franken-uren!
KÖP!
1625308162050.png
 

Samlarn

Rolex
Har man inte en Operation Desert Shield, var detta ett rätt OK pris.
Utan att vara antikvariatsduktig ser den riktigt ok ut, både sett till tavla, bezel (rätt "prickar" - men inte gen1:s lume-plupp om jag ser rätt) OCH vremirbaksidan. Men nej, ingen bild på verket. (Men det ser man sällan när den sitter på armen ...)
Så inte en 100% kosher Gen1:a men bra mycket bättre än de värsta franken-uren!
KÖP!
1625308162050.png
Jag saknar serienummret på vremir-baksidan. Har för mig ( utan att ha kontrollerat närmare ) att första serien hade en upplaga på 10 000 st och att varje baksida har sitt nummer i serien stansat på bakboetten. Var lite försiktig med den där, tycker jag. Det kommer bättre senare. Det är jag övertygad om.
397.jpg_l.jpg
 
Topp