• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Vi tar en poserngsbild till på dagens 420. Den trivs ju med solsken.
20210711_095237.jpg
 

Samlarn

Rolex
Åh fasen nu blev jag lite mer lättad, jag betala via PayPal borde ju gå att lägga upp en frakt för via och komplettera. Man får ju lite smått panik när de kommer orderbekräftelse med alla ryska bokstäver och tecken😁😁😁
Äh, det där kommer att fixa sig. Bra att du tog kontakt med mail.
Förresten, jag tror inte att UPS är så mycket bättre än PostNord. Har du provat att spåra en försändelse hos UPS någon gång? Eller ringa deras kundtjänst? :facepalm:
Jag har använt dem en gång. Paketet kom fram snabbt och helt men på vägen så var det osynligt och kundtjänsten... :eek:
 

MAz_666

Rolex
Hoppas på att det dyker upp ett svar idag som är på engelska. Fick en orderbekräftelse på ryska, Google translate typ kraschade när jag skulle försöka översätta. Så mycket fattar jag iaf att den vanliga härliga frakten på 28 kr var inkluderad och inget om UPS. Härligt bonden sitter nu i skiten 🙈
Att Google Translate kraschar har jag aldrig varit med om, men om man skriver (klistrar in) för lång text så vägrar den översätta.
Klistra i så fall in all text i ett word- eller txt-doc, så kan du översätta mindre/lagom stora bitar i taget.
Skall man sedan kommunicera fram och åter är indiantipset att dels använda engelska till ryska (jag upplever de två vara enklare än sve-rys) men också hela tiden "översätta tillbaka" lite fram och åter, för att se om den ryska text du tillverkat går att förstå. Ofta ser man konstiga meningar, som man sedan kan justera så att ryskan blir förståeligare.
 
Nu är jag ingen expert men tror alla som dyker professionellt använder dykdator, men många tror jag tar klockan med sig för att de är trevligt att se dem i deras rätta miljö.
Jag har dykt i helgen och dykdatorn låste sig redan på första dyket igår. Korkad som jag var så hade jag hade fridykarläge på. Så idag har jag dykt med mekanisk djupmätare och Vostok istället för dator. Det är bra gött med backup i dyklådan som inte kräver batteri.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag har dykt i helgen och dykdatorn låste sig redan på första dyket igår. Korkad som jag var så hade jag hade fridykarläge på. Så idag har jag dykt med mekanisk djupmätare och Vostok istället för dator. Det är bra gött med backup i dyklådan som inte kräver batteri.

Underbart! Se till att du inte dyker djupare än 800m så du får problem med klockan 😉
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Höll den undan vattnet idag?
#armaturfettisdashit
Ja!!😍 De gjorde den, riktigt kul att den är tät nu. Kan ju varit så att baklocket inte satt på tillräckligt från stället jag köpte den ifrån. Kronan är jag 100 procent säker på att jag drog in rejält. Hade den tagit in vatten idag igen hade det inte känns så kul, en amphibia ska ju vara tät som den också var idag👍
 

Kreacon

Audemars
Naturligt provtryckt till 0,3 atm och hopptestad från 3an. Klockan klarade sig bättre än 35-åringen som forfarande är lite skakig och har ont i stortån.
99EF3DC7-C2A3-485D-8BB3-79DC167453AD.jpeg

Edit funderade på att sätta gummit åt andra hållet för att köra sk ”rysk tropic” men bangade i sista sekund.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ja!!😍 De gjorde den, riktigt kul att den är tät nu. Kan ju varit så att baklocket inte satt på tillräckligt från stället jag köpte den ifrån. Kronan är jag 100 procent säker på att jag drog in rejält. Hade den tagit in vatten idag igen hade det inte känns så kul, en amphibia ska ju vara tät som den också var idag👍
Snyggt jobbat👍!jag kör icke trycktestat ikväll med felställt datum😀.
1626024228950-1285399327.jpg
 
Topp