Jo tack du!jag har googlat och ebay'at och f..n inte hittat nått!!Jag tror dom bara tillverkade 100st så dom är nog svårfunna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo tack du!jag har googlat och ebay'at och f..n inte hittat nått!!Jag tror dom bara tillverkade 100st så dom är nog svårfunna.
Som hämd visar jag ett korrekt 2809 precision class verk!Jo tack du!jag har googlat och ebay'at och f..n inte hittat nått!!
Töntig som man är försöker jag luska ut HUR man löst det, är det kuggarna i hjulet på pinionen som är hemligheten helt enkelt tro?Förlåt att jag bombar med urverksnörderi men det är ju så kul
Vostok 2218 med "Jumping Second" har jag aldrig sett förr Ballt!!
Äh, jag kan inte hålla mig: Vad tusan är "Jumping Second" för nåt?Förlåt att jag bombar med urverksnörderi men det är ju så kul
Kvartshopp (innan kvarts var uppfunnet)Äh, jag kan inte hålla mig: Vad tusan är "Jumping Second" för nåt?
Det ser ju ut som guld bryggan i mitten är en backbroms för sekundaxeln och fjädern som går diagonalt in mot back rubinen kan bromsa eller om det bara är bromsfjäder och guldbryggan rör sig för att stoppa sekund hjulet?Töntig som man är försöker jag luska ut HUR man löst det, är det kuggarna i hjulet på pinionen som är hemligheten helt enkelt tro?
Jumping second kallades för övrigt för doktorsklocka när det begav sig (tror 50-tal eller så) pga av att det var lättare att räkna pulsen med en hackande sekund
Precis som en liten bromskloss där, skitfränt. Tänker att svängningsrörelsen ändå måste vara konsekvent så det borde väl vara en separat manick på något visDet ser ju ut som guld bryggan i mitten är en backbroms för sekundaxeln och fjädern som går diagonalt in mot back rubinen kan bromsa eller om det bara är bromsfjäder och guldbryggan rör sig för att stoppa sekund hjulet?
Vet inte om det är du eller konstruktionen som är smartast men det låter oerhört logisktEdit!fjädern är bara för tryck av rubinen som backspärr av sekundhjulet och det är guldbryggan som vrider sig för att bromsa hjulet.
Ryssarna är bus smarta på enkla bra lösningar kan jag meddela!Vet inte om det är du eller konstruktionen som är smartast men det låter oerhört logiskt
Inte så chockerande iofs Tycker hela grejen är skitkool, särskilt nuförtiden när det snarare är "ofint" med en hackande sekundvisareRyssarna är bus smarta på enkla bra lösningar kan jag meddela!
Förlåt att jag bombar med urverksnörderi men det är ju så kul
Oj! Vad är det där för en Vostok?Ni som handlat från vostok-watches24.com hur fungerar frakten? Är det satans Postnord inblandad på något vis då det tydligen sänds från Ryssland?
Riskerar man samma strul som vanligt med tull/gisslandrama, hjärnblödning och ovisshet samt återsändande av delarna??
"bild för uppmärksamhet"
Det är en 300m kompressor..Oj! Vad är det där för en Vostok?
Det är något visst med invändig bezel ...Det är en 300m kompressor..
"Vostok Compressor, second design / Source: Russian watchmaking – 240 years of history 2009 expo"
Finns en till modell med men har bara sett en av dem
Det är något visst med invändig bezel ...
(Sen är det lite humor att det är en sån komplex lösning att vissa märken inte lyckades få dom täta/stabila! )
Ju mer jag ser din Pamphibia desto mer sugen blir jag och desto mindre kommer jag ihåg vad jag har emot färdigmoddade Amphibior .Snabbaste sättet att tjäna in pengar till ännu ett ryssprojekt
Fina färger på den här tycker jag, annorlunda färger än de andra jag har sett av denna modell. Någon som känner igen?
Nice var det den där du skrev om till mig? Nu förstår jag va du menar med matchningen med de bruna guldiga.Ju mer jag ser din Pamphibia desto mer sugen blir jag och desto mindre kommer jag ihåg vad jag har emot färdigmoddade Amphibior .
Fortsatt trevlig dag på er.
Man kan tolka detta som att du tjänar pengar på att gräva hål i grusvägarSnabbaste sättet att tjäna in pengar till ännu ett ryssprojekt
Haha ja fast regnet har gjort jobbet åt mig, heheMan kan tolka detta som att du tjänar pengar på att gräva hål i grusvägar