• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Kreacon

Audemars
Min ombyggnad bestod av att byta band på den här godbiten.
IMG_20210707_103544.jpg
Sjukt bra.
 

Kreacon

Audemars
Lite nyfiken på 100-boetten. Är det någon som har en som vill dela några tankar?
hade 420 ett tag men tyckte den var för för ”liten” för att fixa höjden på 15 mm eller vad det är. Tänker om 100 kommer upplevas lika.
 

Delgada

Patek
Lite nyfiken på 100-boetten. Är det någon som har en som vill dela några tankar?
hade 420 ett tag men tyckte den var för för ”liten” för att fixa höjden på 15 mm eller vad det är. Tänker om 100 kommer upplevas lika.
Intressant fråga som jag gärna deltar i som frågeställare .
Är 100 boetten som en 420 men med 22 mm lugbredd?
Både 100 och 110 är lite doldisar bland boetterna. Nu har ju kamrat @hepanter anslutit till oss med en 110, men annars är det lite glest.
Jag förstår vad du menar om 420 boetten, även om jag är väldigt förtjust i den iallafall. Jag gillar den för att den är mångsidig. Går att bära nästan som en dressare, funkar mycket bättre till bund än tex 090, lämnar mer över till tavla och bezel än tonneau och cushion case som 710, 150/170, där själva boetten syns mer.

Så en uppmaning till er som har 100 och 110 boetter! Visa upp dem och ge synpunkter på för och nackdelar med dem.
 

Vostok

Audemars
Intressant fråga som jag gärna deltar i som frågeställare .
Är 100 boetten som en 420 men med 22 mm lugbredd?
Både 100 och 110 är lite doldisar bland boetterna. Nu har ju kamrat @hepanter anslutit till oss med en 110, men annars är det lite glest.
Jag förstår vad du menar om 420 boetten, även om jag är väldigt förtjust i den iallafall. Jag gillar den för att den är mångsidig. Går att bära nästan som en dressare, funkar mycket bättre till bund än tex 090, lämnar mer över till tavla och bezel än tonneau och cushion case som 710, 150/170, där själva boetten syns mer.

Så en uppmaning till er som har 100 och 110 boetter! Visa upp dem och ge synpunkter på för och nackdelar med dem.
 
Senast ändrad:

Kreacon

Audemars
Läste den igår. Därav min nyfikenhet på 100. Trevlig profil har den!
 

Kreacon

Audemars
Intressant fråga som jag gärna deltar i som frågeställare .
Är 100 boetten som en 420 men med 22 mm lugbredd?
Både 100 och 110 är lite doldisar bland boetterna. Nu har ju kamrat @hepanter anslutit till oss med en 110, men annars är det lite glest.
Jag förstår vad du menar om 420 boetten, även om jag är väldigt förtjust i den iallafall. Jag gillar den för att den är mångsidig. Går att bära nästan som en dressare, funkar mycket bättre till bund än tex 090, lämnar mer över till tavla och bezel än tonneau och cushion case som 710, 150/170, där själva boetten syns mer.

Så en uppmaning till er som har 100 och 110 boetter! Visa upp dem och ge synpunkter på för och nackdelar med dem.
Väl talat! Tar nog och lägger till en separat 100-boett vid nästa beställning. Om den finns på lager dvs.
22 mm bredd på luggarna på 420 tror jag gör mycket, i alla fall för mig. Lite stadigare. Om det nu är så att 100 och 420 delar vissa delar.
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Beställde på komadirskie.com ikväll de som ska bli min nästa modd. Allt går super bra tills de slutgiltiga knappen för betalning. Jag missar att få välja vilken frakt jag vill ha. På kvittot har jag betalt för frakt beräknat på 28 kr😦😦😦 För den summan lär den väl inte ens komma fram till mig detta årtionde!!! Ryska sidor är inget för mig. Antar att jag skulle tryckt på knappen 'kolla upp" innan jag tryckte på köp knappen. Meijlade dom nu och bad om UPS i efterhand, vet i fasen hur detta kommer sluta. Kommer nog bli jäkligt med nattsömnen IAF🥺
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Beställde på komadirskie.com ikväll de som ska bli min nästa modd. Allt går super bra tills de slutgiltiga knappen för betalning. Jag missar att få välja vilken frakt jag vill ha. På kvittot har jag betalt för frakt beräknat på 28 kr😦😦😦 För den summan lär den väl inte ens komma fram till mig detta årtionde!!! Ryska sidor är inget för mig. Antar att jag skulle tryckt på knappen 'kolla upp" innan jag tryckte på köp knappen. Meijlade dom nu och bad om UPS i efterhand, vet i fasen hur detta kommer sluta. Kommer nog bli jäkligt med nattsömnen IAF🥺
Hoppas på att det dyker upp ett svar idag som är på engelska. Fick en orderbekräftelse på ryska, Google translate typ kraschade när jag skulle försöka översätta. Så mycket fattar jag iaf att den vanliga härliga frakten på 28 kr var inkluderad och inget om UPS. Härligt bonden sitter nu i skiten 🙈
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Intressant fråga som jag gärna deltar i som frågeställare .
Är 100 boetten som en 420 men med 22 mm lugbredd?
Både 100 och 110 är lite doldisar bland boetterna. Nu har ju kamrat @hepanter anslutit till oss med en 110, men annars är det lite glest.
Jag förstår vad du menar om 420 boetten, även om jag är väldigt förtjust i den iallafall. Jag gillar den för att den är mångsidig. Går att bära nästan som en dressare, funkar mycket bättre till bund än tex 090, lämnar mer över till tavla och bezel än tonneau och cushion case som 710, 150/170, där själva boetten syns mer.

Så en uppmaning till er som har 100 och 110 boetter! Visa upp dem och ge synpunkter på för och nackdelar med dem.
Här kommer några bilder på 110 boetten . De en del inte gillar är att bandhornen inte kröker sig neråt på 110an. Det är ju mest exteriört, rent komfortmässigt tycker jag att den sitter kanon
Screenshot_20210711-083753~2.png
Screenshot_20210711-083807.png
Screenshot_20210711-083829.png
 

Vostok

Audemars
Ryssarna har aldrig hakat på "trender" och nymodigheter när de gäller klockor. De kör sitt egna race😍 back to basic!!👌
Det är ungefär som den där rymdpennan som NASA skulle lagt ner åtskilliga miljoner på att utveckla och när de sedan lyckades försökte de sälja teknologin till ryssarna, som tackade nej med motiveringen att de använde blyertspennor som fungerade lika bra.
 

Delgada

Patek
Hoppas på att det dyker upp ett svar idag som är på engelska. Fick en orderbekräftelse på ryska, Google translate typ kraschade när jag skulle försöka översätta. Så mycket fattar jag iaf att den vanliga härliga frakten på 28 kr var inkluderad och inget om UPS. Härligt bonden sitter nu i skiten 🙈
Jag råkade ut för samma sak tidigare i vintras då jag beställde därifrån.
Fick dock hjälp från komandirskie.com som ordnade med UPS i efterhand. Lite trixigt med kompletteringsbetalningen men det löste sig med lite flyt.
Så länge paketet inte är skickat går det att lösa och jag upplevde att de var väldigt hjälpsamma för att ordna det.
Lycka till!
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jag råkade ut för samma sak tidigare i vintras då jag beställde därifrån.
Fick dock hjälp från komandirskie.com som ordnade med UPS i efterhand. Lite trixigt med kompletteringsbetalningen men det löste sig med lite flyt.
Så länge paketet inte är skickat går det att lösa och jag upplevde att de var väldigt hjälpsamma för att ordna det.
Lycka till!
Åh fasen nu blev jag lite mer lättad, jag betala via PayPal borde ju gå att lägga upp en frakt för via och komplettera. Man får ju lite smått panik när de kommer orderbekräftelse med alla ryska bokstäver och tecken😁😁😁
 
Topp