• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Trevlig ryssfredagskväll på er alla! Har såhär på kvällskvisten bytt till nyanländ, ärrad tunna.
20210716_200519.jpg

Härligt skick!!! Gillar tavlan skarpt! Rätt kul om triangeln vart röd som på bilden, det syns inte längre! 😃
 

Delgada

Patek
Var inne på meranom nu. Givetvis är den slutsåld, men den passar till 710 oxå enligt texten. Bildbevis finns ju nu så ingen tvekan här. Är sugen på en i mässing kanske. Eller en av varje menade jag. Måste fått det helt om bakfoten det där med att den inte passade. 🤣
Håller med om att 420 bezeln är nog den originalbezeln som är snyggast.
Jag har en över i rostfritt som du kan få.
Skicka PM så skickar jag den till dig. Med Post Nord. 🤪
 

Delgada

Patek
Blå bezel, kanske hade varit snyggare med mer matta varianter, mer bleka hmm
DSC_4574.JPG
Jag tycker det är snyggt med lite bling på bezeln. Min blå på 420 är ännu blingigare.
20210717_113321.jpg


Men det är ju en smaksak och olika varianter är ju snyggt på sitt sätt.

Funderar du på en patinering / klorinblekning?
Skulle vara intressant att se. Har ingen erfarenhet av dylikt men följer i så fall gärna med intresse.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är snyggt med lite bling på bezeln. Min blå på 420 är ännu blingigare.
20210717_113321.jpg


Men det är ju en smaksak och olika varianter är ju snyggt på sitt sätt.

Funderar du på en patinering / klorinblekning?
Skulle vara intressant att se. Har ingen erfarenhet av dylikt men följer i så fall gärna med intresse.
Sedär ja din tavla matchade väldans fint med de blå. Jodå den va fin men klicka inte riktigt med 090 caset.
Sålde den igår på några få minuter, blev förvånad över vilket riv de är efter moddade Vostok. Nu sitter jag här och planerar in om jag ska ge mig på nåt nytt. Som sagt blekning har jag gjort förr spännande o roligt. Men va jag förstår så kan man inte bleka keramiska bezeler? Känns som de är mest sådana som säljs som tillbehör? Jag är sugen på scuba dude tavla eller faktiskt en 110a igen fast med champagne tavla
 

Delgada

Patek
Är inte modell vs. typ av bezel-expert, men vissa modeller får sin krona ”en bit över bezelens linje”. Då behövs en bezel med lite ”svamp-form” - som alltså har lite smalare diameter i botten, men kan ha vridhacken i större diameter ovanför.
Tror det finns en bild på detta ca 5-7 sidor bakåt.
Nej kronan på 710 och 420 sitter lika högt.
20210717_115206.jpg

Det hade väl varit lite underligt annars egentligen då de har samma urverk.
Det är samma krona till 420 och 710 (även 960 har den kronan) så den går lika långt ut från tavlan mitt.
20210717_115603.jpg

I det här fallet har 710 en bezel som går ändå ned men inte så långt ut, slät bezel, och 420 har en bezel som går längre ut men lyfter över kronan. Det går utmärkt att skifta dessa mellan 710 och 420.
Vad som däremot inte fungerar på någon av den är en bezel som går långt ut och lågt ned, som tex originalbezeln till 090.
 

Delgada

Patek
Sedär ja din tavla matchade väldans fint med de blå. Jodå den va fin men klicka inte riktigt med 090 caset.
Sålde den igår på några få minuter, blev förvånad över vilket riv de är efter moddade Vostok. Nu sitter jag här och planerar in om jag ska ge mig på nåt nytt. Som sagt blekning har jag gjort förr spännande o roligt. Men va jag förstår så kan man inte bleka keramiska bezeler? Känns som de är mest sådana som säljs som tillbehör? Jag är sugen på scuba dude tavla eller faktiskt en 110a igen fast med champagne tavla
Ha ha ha. Ja det borde ju finnas en varningstext på Amphibia klockorna att de är vanebildande och man riskerar att hamna i ett livslångt beroende.
Sålde du den gröna bezeln också? Den kan nog annars vara snygg till champagne färgad tavla.
Hittar du den färgen på en scuba dude nånstans inne nu? Jag kollade nämligen själv efter en sådan för nån månad sedan men då var de slut på alla mina letställen. Men det var iofs inte 110 boetten jag kollade på...
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Ha ha ha. Ja det borde ju finnas en varningstext på Amphibia klockorna att de är vanebildande och man riskerar att hamna i ett livslångt beroende.
Sålde du den gröna bezeln också? Den kan nog annars vara snygg till champagne färgad tavla.
Hittar du den färgen på en scuba dude nånstans inne nu? Jag kollade nämligen själv efter en sådan för nån månad sedan men då var de slut på alla mina letställen. Men det var iofs inte 110 boetten jag kollade på...
Jag behöll den gröna, den hade tyvärr ett trist märke vid '50' markeringen måste blivit i frakten. Så kände att de va bättre att behålla den.
Men den tavlan med scubadude har jag inte hittat i lager. när jag snackar om champagne menar jag samma tavla som jag har på 110an.
Scubadude, är både svart och blå intressant. Frugan är sugen på en Modd också så har mycket jobb framöver😊
 

Delgada

Patek
Jag behöll den gröna, den hade tyvärr ett trist märke vid '50' markeringen måste blivit i frakten. Så kände att de va bättre att behålla den.
Men den tavlan med scubadude har jag inte hittat i lager. när jag snackar om champagne menar jag samma tavla som jag har på 110an.
Scubadude, är både svart och blå intressant. Frugan är sugen på en Modd också så har mycket jobb framöver😊
Jaha. När jag säger champagne menar jag den som står som beige. Som jag tycker är silver/champagne.
20210625_104229.jpg

Din 110 kallar jag blå. Eller missförstår vi varandra fullständigt nu?🤔
Men det spelar ingen roll.😄
Det löser sig.
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är snyggt med lite bling på bezeln. Min blå på 420 är ännu blingigare.
20210717_113321.jpg


Men det är ju en smaksak och olika varianter är ju snyggt på sitt sätt.

Funderar du på en patinering / klorinblekning?
Skulle vara intressant att se. Har ingen erfarenhet av dylikt men följer i så fall gärna med intresse.

Du får väl spreja lite glitter på så blir det bling! Kanske byta ut lumepluppen på bezeln till en vacker brilliant 😉
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Du får väl spreja lite glitter på så blir det bling! Kanske byta ut lumepluppen på bezeln till en vacker brilliant 😉

Du får leta reda på en Vostok Kremlevskie, så blir det lite ryskt vulgärbling 😇

Typ


 
Topp