• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Inga vattenaktiviteter för mig idag, utan tar det lugnt hemma i moget sällskap.
20210718_145751.jpg
 

MAz_666

Rolex
Hitta denna 110a på nätet, underbar tavla. Har den någon gång sålts med denna denna tavlan eller är den utbytt? Någon som vet hur pass avancerat de är att byta en tavla och hur är passformen mellan casen?
Screenshot_20210717-170156~2.png
?
Såg inte om du fick svar, och är inte helt säker på vad du menade med frågan. 110-boetten har sålts med den där ”clean:a” tavlan som heter 913.
Kanske inte den vanligaste, med visst gick det att hitta den ”över disk”.
Ibland lättare att leta efter färdiga modellen, än att köpa klocka, urtavla, verktyg eller urmakartid …

 

Delgada

Patek
Jag kan meddela att jag förmodligen kommer vara anarkistiskt ignorant avseende veckodagstemana närmaste tiden (utom tisdagar).
Jag blir som ett barn som fått en ny favoritleksak och inget annat duger.
Just nu vill jag bara ha mina sommarmoddade tonneau, åtminstone så länge det är varmt och somrigt. Det gäller att passa på.
20210718_205941.jpg

Särskilt det vita gummibandet kräver en viss pigmentering. I vinter kommer det smälta ihop med skinnets färgton och bara se ut som en hudavlagring.
 

Vostok

Audemars
Den som har flest klockor kommer sannolikt att dö med beslutsångest. 🤣
Nej nej!! 365 klockor = en om dagen året runt och lessnar man på någon så köper man fler så urvalet blir större över året ;)
När min sambo frågar mig om jag verkligen behöver 3siffrigt antal klockor brukar jag fråga henne hur många skor och handväskor hon behöver och så pratar vi om något annat... :D
 
Senast ändrad:
Topp