• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Väldigt lik min moddade. Vet dock ej om det är samma färg.

Gillar färgen skarpt på min iallafall!

IMG_20210718_215102_114.jpg

Ja funderar om det är den blåa som din eller om det är en grönare variant. Kanske får beställa och kolla 😊
 

Delgada

Patek
Någon som har testat denna färgkombination med färgen de kallar Sea Blue? Potentiell sommarklocka 2022!

BA36007A-43FA-4A9E-821D-3CA84C4F00DF.jpeg
B9E8349C-5F19-4C47-B13C-B515130967C7.jpeg

Min är grönare i nyansen än som syns på bilden, beror på ljuset. Den är turkos med inslag av grönt.
Det är nog samma tavla. Ref nr 059, kan gå för både grön och blå men på soviet.market anges den som blå. Kan vara lite svårt med gränsfärgerna ibland. Minns resonemanget härom dagen med de beige tavlorna som vi hellre beskriver som silver eller champagne.
Den undre scuba dude var dock ny för mig. Mycket fin. Stora siffror 12,3,6,9 inget datum, gul sekund. Cool! Nån som vet ref nr på den?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är nog samma tavla. Ref nr 059, kan gå för både grön och blå men på soviet.market anges den som blå. Kan vara lite svårt med gränsfärgerna ibland. Minns resonemanget härom dagen med de beige tavlorna som vi hellre beskriver som silver eller champagne.
Den undre scuba dude var dock ny för mig. Mycket fin. Stora siffror 12,3,6,9 inget datum, gul sekund. Cool! Nån som vet ref nr på den?

Jädra coola siffror! F-n kanske "behöver" ytterligare en scuba dude... Tur att jag har köpstopp just nu!
 

Vostok

Audemars
Är det en hpd eller en prototyp tro?
Hpd kan det ju ej vara då varken den där boetten eller den där urtavlan existerar på någon annan modell..
Jag har aldrig sett något liknande!! 3 tillverkade och detta ska vara den enda som finns kvar så troligen någon slags prototyp? eller så är någon för jäkla duktig på att göra förfalskningar och tänker tjäna en hacka men känns ju inte som något man bara snor ihop hemma genom att det är titan..
För jäkla cool är den vart fall vad det nu må vara :D
Jag misstänker att det står en hel del om den nu på ryska klockforum nu om man snokar runt lite där :D
 
Topp