Delgada
Pandion
Så snyggt med grått tropic! Var hittar man ett sånt? Skulle tro att jag behöver ett sånt i 18 mm till en 420.Känner mig som Olek på väg till fabriken. Men egentligen ska jag bara ge nässlorna en omgång.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så snyggt med grått tropic! Var hittar man ett sånt? Skulle tro att jag behöver ett sånt i 18 mm till en 420.Känner mig som Olek på väg till fabriken. Men egentligen ska jag bara ge nässlorna en omgång.
Watchwear.se bästa gummit i sin prisklass skulle jag säga. Skrev lite kort om dem i mikrotråden i förmiddags om du vill läsa mer!Så snyggt med grått tropic! Var hittar man ett sånt? Skulle tro att jag behöver ett sånt i 18 mm till en 420.
Fan vad funky den undre är!
Ett riktigt, riktigt fint urverk faktiskt.Ja och den här följde med av bara farten!!
1952!! Kolla urverket!! Porr!!!
Det påminner om någotEtt riktigt, riktigt fint urverk faktiskt.
Precis som jag tänkte.Det påminner om något
Jag har redan ett sånt bygge på gång med ett likadant urverk i en panerai boett så den här ska jag ej röra...Precis som jag tänkte.
Kanske du kan transplantera urverket till ett armbandsur? Enklare att bära, tänkte jag.
Det påminner om något
Fick ett infall att jag måste rädda denna så jag kunde ej låta bli att köpa liket
"Not Working, Damaged" No shit!!
Ja och den här följde med av bara farten!!
Jag har redan ett sånt bygge på gång med ett likadant urverk i en panerai boett så den här ska jag ej röra...
Den kommer hamna i en sån här istället då den va för fin för att slakta
Ha begär på den!!!Morgondagens badklocka krävde lite övertid men nu sitter den ihop. Tack totte för tavlan! Ghostdate deluxe. Natti russkies!
Japp det är det är en modell av Molnija Serkisof finns med lite olika texter och pressningar.Supernajs! Har funderat på något ryskt fickur, inte slagit till än. Den med tåget ser ut som Serikhof-dinkorna. Kanske är samma tillverkare gissningvis?
Jag gillar stora klockor och egentligen är ju inte Molnijan så enorm då boetten på dem är ca 45-50mm.Det där kommer bli fett!
Man får inte va rädd att ha en stor klump runt handen. Har ju en själv.
Har dock funderat på o köpa något damfickur i lämplig storlek med liknande band (blir mer normalt då)... Undra om det finns några justa ryska damrovor?
Är du riktigt stadig på handen, är det ju bara att göra ett index-streck med silver/vit Humbrol-färg på varje 31 datum-ställe på datumskivan. Vips har du en symmetrisk NoDate!Morgondagens badklocka krävde lite övertid men nu sitter den ihop. Tack totte för tavlan! Ghostdate deluxe. Natti russkies!
Stööön! Geneva stripes. Verk uppenbarligen från 1952Ja och den här följde med av bara farten!!
Perfektion, ha begär på den ocksåFortsatt arbete indirekt relaterat till fönsterrenoveringen. Idag annan Dude-utan-datum-med-stora-lume-pluttar på handleden. Borde verkligen trycktesta denna. Den känns som en klocka som borde vara extremt vattentät, men med lite äldre klockor kan man ju som bekant aldrig veta.
Så jäkla bra, misstänker att den vridringen är dyrare än hela klockan, precis som det ska vara maoMorgondagens badklocka krävde lite övertid men nu sitter den ihop. Tack totte för tavlan! Ghostdate deluxe. Natti russkies!
Jäklarns vad fräsch den med blev SnyggtMorgondagens badklocka krävde lite övertid men nu sitter den ihop. Tack totte för tavlan! Ghostdate deluxe. Natti russkies!
Hajtands bezel och hemtillverkat lädernato.. Knappt narvsvärtan hunnit torka
Sömmarna blev ej 100 bra men det ska ändå slitas till så det ser gammalt ut då jag ska ha det till en annan klocka sen och vill ha det lite risigt
Jag köpte den som skrot i från Frankrike för ett tag sedan och lagade upp den och hade den där bezeln liggande så den åkte påLiten sugen på en sådan boett till åpgon mod, får fundera lite.
Sjukt snyggt iallafall och också väldigt praktiskt om man skulle irra bort sig på den ryska stäppen och behöver såga lite träd för och göra röksignaler