• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Känner mig som Olek på väg till fabriken. Men egentligen ska jag bara ge nässlorna en omgång.
4417635C-64B2-445C-8844-3B88E83A800B.jpeg
Så snyggt med grått tropic! Var hittar man ett sånt? Skulle tro att jag behöver ett sånt i 18 mm till en 420.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Fick ett infall att jag måste rädda denna så jag kunde ej låta bli att köpa liket 🤣
"Not Working, Damaged" No shit!! 🤣 🤣 👍

1626900171177.png

1626900296123.png

Ja och den här följde med av bara farten!!
1952!! Kolla urverket!! Porr!!!

s-l1600 (2).jpg

s-l1600 (3).jpg

Supernajs! Har funderat på något ryskt fickur, inte slagit till än. Den med tåget ser ut som Serikhof-dinkorna. Kanske är samma tillverkare gissningvis?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag har redan ett sånt bygge på gång med ett likadant urverk i en panerai boett så den här ska jag ej röra...
Den kommer hamna i en sån här istället då den va för fin för att slakta

1626901505547.png

Det där kommer bli fett!

Man får inte va rädd att ha en stor klump runt handen. Har ju en själv.

Har dock funderat på o köpa något damfickur i lämplig storlek med liknande band (blir mer normalt då)... Undra om det finns några justa ryska damrovor?
 

Vostok

Audemars
Det där kommer bli fett!

Man får inte va rädd att ha en stor klump runt handen. Har ju en själv.

Har dock funderat på o köpa något damfickur i lämplig storlek med liknande band (blir mer normalt då)... Undra om det finns några justa ryska damrovor?
Jag gillar stora klockor och egentligen är ju inte Molnijan så enorm då boetten på dem är ca 45-50mm.
Damfickur har jag ej sett faktiskt? Klockringar och klockhalssmycken har jag sett men aldrig ett ryskt damfickur men det kanske finns??
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fortsatt arbete indirekt relaterat till fönsterrenoveringen. Idag annan Dude-utan-datum-med-stora-lume-pluttar på handleden. Borde verkligen trycktesta denna. Den känns som en klocka som borde vara extremt vattentät, men med lite äldre klockor kan man ju som bekant aldrig veta.
20210722_084912.jpg
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Gjorde en snabb fix inför service av ryska väckarklockan jag posta! Rikta spiralen samt tryckluft och rodiko, ville att fjädern skulle släppa den var fullt dragen och är rätt rejäl! Den gick tre dygn innan den stannade med urladdad fjäder!
Rysk pansar kvalitet!
991CF4ED-352C-4598-BC4D-6E0ACF0E4ABC.jpeg
 

Vostok

Audemars
Hajtands bezel och hemtillverkat lädernato.. Knappt narvsvärtan hunnit torka 😂
Sömmarna blev ej 100 bra men det ska ändå slitas till så det ser gammalt ut då jag ska ha det till en annan klocka sen och vill ha det lite risigt :)

IMG_20210722_180348.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Hajtands bezel och hemtillverkat lädernato.. Knappt narvsvärtan hunnit torka 😂
Sömmarna blev ej 100 bra men det ska ändå slitas till så det ser gammalt ut då jag ska ha det till en annan klocka sen och vill ha det lite risigt :)

IMG_20210722_180348.jpg

Liten sugen på en sådan boett till någon mod, får fundera lite.
Sjukt snyggt iallafall och också väldigt praktiskt om man skulle irra bort sig på den ryska stäppen och behöver såga lite träd för och göra röksignaler 😇
 

Vostok

Audemars
Liten sugen på en sådan boett till åpgon mod, får fundera lite.
Sjukt snyggt iallafall och också väldigt praktiskt om man skulle irra bort sig på den ryska stäppen och behöver såga lite träd för och göra röksignaler 😇
Jag köpte den som skrot i från Frankrike för ett tag sedan och lagade upp den och hade den där bezeln liggande så den åkte på :D
Det är nästan så den går under vapenlagen nu då den fungerar bra som knogjärn med ;)
 
Topp