• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

ShogunB

Omega
Detta gick fort, 12 dagar totalt. Ingen tull eller avgift heller.

Fungerade direkt. Satte på ett Bond-NATO istället för det ganska illaluktande bandet som den kom med. Äntligen kan man vara med på ryssfredagarna!

IMG_20210728_135146.jpg
 

MAz_666

Rolex
Lite luddigt ställd fråga från min sida.. jag vill inte kunna vrida på den men det går att göra det hehe ☺️ Stort tack, jag är supernöjd 🥳
Tycker man den sitter FÖR lös, finns det fina YouTube-videos som tipsar om hur man gör.
Video-sök på "adjust tension vostok bezel".
Förenklat sett skall man göra hörnen "kantigare" - eller mer öppna.
De två ändarna kan ges en egen liten "sista böj" - eller inte.
Är det svårt att få på den kan man testa att först lägga den mot boetten med "ståltrådens öppning först" - eller sist - eller rakt ned.
Vostoks bezel lever lite sitt eget liv ...
;)🤣😂🤣😂
 

xuper

Cartier
2-Faktor
Tycker man den sitter FÖR lös, finns det fina YouTube-videos som tipsar om hur man gör.
Video-sök på "adjust tension vostok bezel".
Förenklat sett skall man göra hörnen "kantigare" - eller mer öppna.
De två ändarna kan ges en egen liten "sista böj" - eller inte.
Är det svårt att få på den kan man testa att först lägga den mot boetten med "ståltrådens öppning först" - eller sist - eller rakt ned.
Vostoks bezel lever lite sitt eget liv ...
;)🤣😂🤣😂
Tack för tipset! Den sitter dock inte för löst, mest att den går att snurra på om man verkligen försöker! Känner att jag inte vågar pilla med det heller hehe 😅
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack för tipset! Den sitter dock inte för löst, mest att den går att snurra på om man verkligen försöker! Känner att jag inte vågar pilla med det heller hehe 😅

Dagens tips:

Om du vill att den inte skall kunna vrida på sig se då till att aldrig tvätta klockan, så om ca 20 år sådär kanske den sitter helt fast eller åtminstone är rätt trög...

Har haft ett par sådana innan jag tvättat dom! 😎
 

Delgada

Patek
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Om du tar en sväng ned till den båten vid 23 tiden ikväll så får du se om de om de lever upp till symbolen förväntningar...🤣👍


Hehe, nja det är nog bra... Har en rosa flamingo som stod i fönstret hemma tidigare och när jag fick lära mig va det betydde fick den flytta till ett mer osynligt ställe! 🤪
 

Stup

Panerai
2-Faktor

Bilagor

  • 8C306A78-6614-4BA2-BC8F-3ABA04295471.jpeg
    8C306A78-6614-4BA2-BC8F-3ABA04295471.jpeg
    135.8 KB · Visningar: 5
  • 7FDC65B4-0641-40D6-B17B-D395097E62BC.jpeg
    7FDC65B4-0641-40D6-B17B-D395097E62BC.jpeg
    223.4 KB · Visningar: 4
  • 0C9AF925-F2FB-487C-B8BD-457461BF3FFB.jpeg
    0C9AF925-F2FB-487C-B8BD-457461BF3FFB.jpeg
    194.3 KB · Visningar: 4
  • D0711C34-D8E7-4BF7-9F7F-DAE949A6CD88.jpeg
    D0711C34-D8E7-4BF7-9F7F-DAE949A6CD88.jpeg
    223.9 KB · Visningar: 6

platgam

Breitling
Tycker man den sitter FÖR lös, finns det fina YouTube-videos som tipsar om hur man gör.
Video-sök på "adjust tension vostok bezel".
Förenklat sett skall man göra hörnen "kantigare" - eller mer öppna.
De två ändarna kan ges en egen liten "sista böj" - eller inte.
Är det svårt att få på den kan man testa att först lägga den mot boetten med "ståltrådens öppning först" - eller sist - eller rakt ned.
Vostoks bezel lever lite sitt eget liv ...
;)🤣😂🤣😂
Mycket bra tips, tack! Jag har två olika som jag byter emellan och båda är väldigt lösa, den ena snurrar bara man tittar på den 😂
 

Samlarn

Rolex
Du har väl en ovanligare titan med ubåten på? Jag har bara sett en till likadan så den är nog jäkligt ovanlig med en udda urtavlan :)
Du menar den här?
a83.jpg_l.jpg

Den var "skum". Urtavlan som saknar den "röda stjärnan". Komandirskie-visare och Komandirskie-urtavla. Manuellt urverk. Siffrorna på urtavlan liknade inte de man brukar se på de där urtavlorna. Nu kanske nå'n blir upprörd men jag plockade faktiskt ur hela urverket med urtavla och allt och "ploppade i" ett automatiskt 2416b-urverk med Scuba dude-urtavla. Lugn nu, ingenting slängs härhemma. Det kan åtrställas på 30 minuter. U-båten med det manuella urverket är sparat.
Just nu sitter den här Scuban på hedersplatsen.
IMG_20210729_095053.jpg

Sen tidigare har jag en annan Titan med den här urtavlan:
ef1.jpg_l.jpg

Det är inte direkt en dublett men det känns som att jag har en titan-boett för mycket i min samling. Kommer det ett bra bud kanske jag släpper den nedre titan:en?
 
Topp