Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...tre månader senare....
Jag gav upp (gjorde dock inga våghalsade försök). Blev till att beställa en ny klocka med likadat urverk/urtavla och flytta över det nya urverket. Så nu ligger den helt nya klockan (fast med det gamla urverket) ute på tradera
Ny men gammal...
Detta är Bettan …en hyfsat moddad Vostok AmphibiaVad var bettan för en klocka?
Detta är Bettan …en hyfsat moddad Vostok Amphibia
Den bezeln sitter exakt som en vanlig så det går nog vrida den men varför skulle du vilja det?Nu har den kommit, tog 20 dagar från beställning! Körde 10 mil för att hämta ut den till landet & det var det helt värt.. vilken jäkla klocka
Jag undrar dock om det är tänkt att det ska ska gå att vrida ”bezeln”?
Lite luddigt ställd fråga från min sida.. jag vill inte kunna vrida på den men det går att göra det hehe Stort tack, jag är supernöjdDen bezeln sitter exakt som en vanlig så det går nog vrida den men varför skulle du vilja det?
Grymt snygg va den!! Grattis!!
Tycker man den sitter FÖR lös, finns det fina YouTube-videos som tipsar om hur man gör.Lite luddigt ställd fråga från min sida.. jag vill inte kunna vrida på den men det går att göra det hehe Stort tack, jag är supernöjd
Men skönt att köra Amfibian ("både land och vatten") när det öser ner!Regnet kom idag med. Vackert och behövligt.
Då blir det soffhäng inne istället.
Den där måste ju passa perfekt inne på havets hus en dag som denna!Regnet kom idag med. Vackert och behövligt.
Då blir det soffhäng inne istället.
Tack för tipset! Den sitter dock inte för löst, mest att den går att snurra på om man verkligen försöker! Känner att jag inte vågar pilla med det heller heheTycker man den sitter FÖR lös, finns det fina YouTube-videos som tipsar om hur man gör.
Video-sök på "adjust tension vostok bezel".
Förenklat sett skall man göra hörnen "kantigare" - eller mer öppna.
De två ändarna kan ges en egen liten "sista böj" - eller inte.
Är det svårt att få på den kan man testa att först lägga den mot boetten med "ståltrådens öppning först" - eller sist - eller rakt ned.
Vostoks bezel lever lite sitt eget liv ...
Tack för tipset! Den sitter dock inte för löst, mest att den går att snurra på om man verkligen försöker! Känner att jag inte vågar pilla med det heller hehe
Haha det är också en lösning! Jag funderar på att köra en droppe superlimDagens tips:
Om du vill att den inte skall kunna vrida på sig se då till att aldrig tvätta klockan, så om ca 20 år sådär kanske den sitter helt fast eller åtminstone är rätt trög...
Har haft ett par sådana innan jag tvättat dom!
Om du tar en sväng ned till den båten vid 23 tiden ikväll så får du se om de om de lever upp till symbolens förväntningar...Okej, ibland finns det riktiga Vostok-photo-moments som man inte kan hålla sig ifrån o fota
Om du tar en sväng ned till den båten vid 23 tiden ikväll så får du se om de om de lever upp till symbolen förväntningar...
Har du en flamingo hemma? Det kan betyda något helt annat än vad du tror! - Metro Mode
Det finns nog ingen som har missat att flamingos är den trendigaste detaljen i sommarmetromode.se
Jag ser att bilden var ganska kass så här kommer några till.Ännu en släktklenod från sovjet har kommit i min ägo. Kan det stå Molnija?
As cool!! Riktigt fin va den!!Jag ser att bilden var ganska kass så här kommer några till.
Mycket bra tips, tack! Jag har två olika som jag byter emellan och båda är väldigt lösa, den ena snurrar bara man tittar på denTycker man den sitter FÖR lös, finns det fina YouTube-videos som tipsar om hur man gör.
Video-sök på "adjust tension vostok bezel".
Förenklat sett skall man göra hörnen "kantigare" - eller mer öppna.
De två ändarna kan ges en egen liten "sista böj" - eller inte.
Är det svårt att få på den kan man testa att först lägga den mot boetten med "ståltrådens öppning först" - eller sist - eller rakt ned.
Vostoks bezel lever lite sitt eget liv ...
Jag har balkongen fylld av flamingokuddar, flamingo-ljusslinga etc. - men inte f*n får jag besök ...Hehe, nja det är nog bra... Har en rosa flamingo som stod i fönstret hemma tidigare och när jag fick lära mig va det betydde fick den flytta till ett mer osynligt ställe!
Funkar inte på camping heller... förstår inte vad jag gör fel..Jag har balkongen fylld av flamingokuddar, flamingo-ljusslinga etc. - men inte f*n får jag besök ...
He he.. Ja det är nog inte så dumt att ha koll på symbolbetydelsen när man pyntar sin båt.Okej, ibland finns det riktiga Vostok-photo-moments som man inte kan hålla sig ifrån o fota
Du har väl en ovanligare titan med ubåten på? Jag har bara sett en till likadan så den är nog jäkligt ovanlig med den udda urtavlanDet var trevlig att ha "juvelen" i samlingen på armen några dagar.
Den får bara sitta på i några dagar innan jag byter till nästa, betydligt vanligare Scuba dude.
Du menar den här?Du har väl en ovanligare titan med ubåten på? Jag har bara sett en till likadan så den är nog jäkligt ovanlig med en udda urtavlan