• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ryssfredagen firas i gott sällskap med matsäck på toppen av fjället Mittåkläppen.
JAX_2243_1.JPG

Något nytt?

Enligt PostNL har mitt paket anlänt Sverige igår. Enligt Postnordslotteriet är det i Nederländerna. Skönt att man har något som håller blodtrycket uppe ;)
Fick trackingnummer i förrgår och verkar ha lämnat Ryssland idag, men blir nog tight att hinna få hem nästa vecka innan det är resdags. Lite frustrerande att de tagit så lång tid på sig att skicka men det är som det är :)

Fick trackingnummer i förrgår och verkar ha lämnat Ryssland idag, men blir nog tight att hinna få hem nästa vecka innan det är resdags. Lite frustrerande att de tagit så lång tid på sig att skicka men det är som det är :)
Mitt kom till Sverige igår enligt postnl.

Enligt PostNord kom det till Sverige idag. Två gånger dessutom.

🥳

Den tavlan var ju helt fantastisk, sånt där går jag igång på 🤩😍är det tritium i lumepluttarna som patinerat sig så härligt ?
Mig veterligen har Vostok aldrig nyttjat tritium, utan bara vanligt ”fosfor-lume” utan radioaktivitet.
Tritium är visserligen radioaktivt men inte farligt.
Ryska med radioaktivitet är ovanliga, och man måste på klockor från 50-talet (och tidigare) för att hitta såna.
Bl.a. de jättelika Zlatoust-dykarna nyttjade radium (farligt), men inte från 60-talet och framåt.

Senast ändrad:
Mig veterligen har Vostok aldrig nyttjat tritium, utan bara vanligt ”fosfor-lume” utan radioaktivitet.
Tritium är visserligen radioaktivt men inte farligt.
Ryska med radioaktivitet är ovanliga, och man måste på klockor från 50-talet för att hitta såna.
Bl.a. de jättelika Zlatoust-dykarna nyttjade radium (farligt), men inte från 60-talet och framåt.
Tack för svar, väldigt fint gulnade index på den där scuba duden så jag trodde de var T, tritium brukar ge en sådan fin patina. Då kan man säga att det alltså inte finns en enda amphibia med radium i tavlan

Tillbaka
Topp