• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tack för välkomnandet!

Haha ja bandet blev lite provisoriskt ditsatt, lika så kronan. Tog en som jag hade liggandes i väntan på en bättre!
Vad är bättre än en krona?
TVÅ kronor!
;)
Men gör snabbt slut på medlemskapet i KS Rysslandstråd - en klocka blir två, och vips har du samma svårsläckta beroende som oss alla här. Viskar "köpstopp" och gör något helt annat ...
:eek:🤣😂🤣:cool:

Vad är bättre än en krona?
TVÅ kronor!
;)
Men gör snabbt slut på medlemskapet i KS Rysslandstråd - en klocka blir två, och vips har du samma svårsläckta beroende som oss alla här. Viskar "köpstopp" och gör något helt annat ...
:eek:🤣😂🤣:cool:
Sa du 2 kronor?😛
16290259661324071533811006453249.jpg

Digital ryss söndag😀.
16290203150577250405831444601888.jpg

Herre jävlar vad läcker 😍 Orkar och vill du, så får du hemskt gärna berätta lite om klockan 🙂

Jo, dom där e coola! Fint skick!
Jag har 4st digitala, varav 2st stendöda och två fungerar lite halvt (fick dessa av @TychoBrahe). Har ett gäng på väg från ryssland med diverse annat, får se om det är liv i någon av dem...

Själv har jag sneglat lite på gammel led:er, med röda leds. Har för mig att det skall finnas någon rysk sådan. Har fått hem en nyligen (ej rysk), men den fungerar såklart inte helt, vissa segment lyser inte. De är riktigt coola iallafall!
T.o.m. så jag funderat på o köpa en helt nytillverkad, en Bulova Computron (dock är de äldre led-segmenten oftast snyggare).

Jo, dom där e coola! Fint skick!
Jag har 4st digitala, varav 2st stendöda och två fungerar lite halvt (fick dessa av @TychoBrahe). Har ett gäng på väg från ryssland med diverse annat, får se om det är liv i någon av dem...

Själv har jag sneglat lite på gammel led:er, med röda leds. Har för mig att det skall finnas någon rysk sådan. Har fått hem en nyligen (ej rysk), men den fungerar såklart inte helt, vissa segment lyser inte. De är riktigt coola iallafall!
T.o.m. så jag funderat på o köpa en helt nytillverkad, en Bulova Computron (dock är de äldre led-segmenten oftast snyggare).
Den med röd led är en Elektronika 1 och min lade av efter att jag tappade armbandet när jag skulle ta på mig den så jag gissar att kvartz kristallen gick åt h...e!🤬
Screenshot_20210815-134727_eBay.jpg

Den med röd led är en Elektronika 1 och min lade av efter att jag tappade armbandet när jag skulle ta på mig den så jag gissar att kvartz kristallen gick åt h...e!🤬
Screenshot_20210815-134727_eBay.jpg

Trist! Jo, det var en sådan jag hade sett!

Vet inte om det är liknande som på den klockan jag har, att led:arna är bondade (svinsmå trådar som är smalare än hårstrån), vad jag förstod var de ofta de som gick sönder på den jag har (har inte kollat om så är fallet för min). För övrigt verkar min fungera helt o hållet så jag gissar att trådarna till led-segmenten är av på vissa.

Lite svårt o laga själv, men eventuellt skulle det funka med ledande silverlim och microskåp vad jag läst mig till.
Annars får man hitta någon som kan bonda och har en bondningsmaskin (jag har själv provat när jag var prao på 90-talet, inte helt lätt!).

Halloj hörni tänkte fråga om ni har nån erfarenhet att handla från Etsy.com de har ju ett rätt bra utbud av lite äldre Vostok där
Jodå, ungefär som ebay. Enskilda säljare som säljer, både privatpersoner o mindre företag. Fungerar bra de gånger jag köpt där.
Bara köpt klocka därifrån en gång, men annars klockdelar och armband. Alltid blivit nöjd, men precis som Rikala säger: en annan version av eBay.
Många "billiga" klockor så som ryssar, skickas just av ryska/ukrainska säljare (precis som på eBay). Så Postnord-gallret finns även här.
Du kan t.o.m. se samma klocka på eBay - säljas på Etsy. Så jag gissar att säljarna har profiler på båda ställena.
Det jag dock skall flagga för är eBays "kundnöjdhets-/leveransgaranti". När ditt "måste komma senast detta datum" passerats på eBay, så får man numer ett mejl som undrar om saken kommit. Har den inte det har du pengarna tillbaka inom några dagar. Har funkat bra för mig!
Vet inte om Etsy har sådan garanti, eller är så enkla att ha att göra med?

Plötsligt händer det! Tack postnord för att ett paket kommer fram (i och för sig på andra försöket, har vänt en gång)!

"Direkt" ifrån landet i öster, en 350 civil version märkt med Wostok. Jag vet att de flesta här håller de med krylliska bokstäver högst, men saken är den att de som var gjorda för export höll högre kvalitet (åtminstone trodde man det förr i sovjet)!

20210816_154424.jpg

Hade en till på g (en bror eller syster), men den skickade postnord så snällt tillbaka till Kazakstan (verkar vara borta just nu, får se om den kommer till rätta).

Plötsligt händer det! Tack postnord för att ett paket kommer fram (i och för sig på andra försöket, har vänt en gång)!

"Direkt" ifrån landet i öster, en 350 civil version märkt med Wostok. Jag vet att de flesta här håller de med krylliska bokstäver högst, men saken är den att de som var gjorda för export höll högre kvalitet (åtminstone trodde man det förr i sovjet)!

20210816_154424.jpg

Hade en till på g (en bror eller syster), men den skickade postnord så snällt tillbaka till Kazakstan (verkar vara borta just nu, får se om den kommer till rätta).
Respektingivande slitning på den där vridringen!
Ser ut att ha varit med om en hel del sedan typ 1972!!!
;) :eek: 😂 :cool:

Tillbaka
Topp