• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Brogin

Rolex
Nytt jobb denna vecka. Två dagar med en intetsägande dussinklocka får räcka. Idag sitter en ryss på armen. Får se om jag får några reaktioner på klockan när jag jobbar på en statlig myndighet 🙂
89D3AE6B-727A-4632-B950-B8B464A26364.jpeg
Den flyger nog under radarn.... Men om Du verkligen vill göra intryck och testa gränserna så borde Du köra en något mer bombastisk ryss som typ denna.... 😉
Screenshot_20210818-081603_Chrome.jpg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Köpstoppet gick åt skogen igen. Men har varit lite sur sen min scubadude blev Restad som jag hade planerat att montera dit dykaringen på som jag köpte. Har ju tänkt leka lite med blekning.
Så nu fick jag tag i en scuba dude fast en svart istället. Hoppas nu inte jag köpt grisen i säcken men tycker den ser hyffsat bra ut trots riktigt usla bilder.
Inte de minsta lumepluttar a heller, blev en med datum. Gissar det är en 80 talare?? Eller kanske tidigare... Säkert någon som vet.. den lär väl dyka upp framåt jul om jag ha tur
s-l400 (4)~2.jpg
s-l400 (2).jpg
s-l400 (1).jpg
Screenshot_20210818-094816~2.png
s-l400 (3).jpg
 
Senast ändrad:
Köpte en med det caset men med en ubåt på häromåret. Kul klockor det där, får kanske köpa mig en igen....
Jag gillar "lådan" eller vad man ska kalla den, får mig att tänka på smällare man köpte vid nyår! Kinapuffar eller vad dem nu hette....
Håller med om att hela förpackningen känns lite billig men det viktiga är väl att klockan kommer fram oskadd!
 

Brogin

Rolex
Ja, hur kunde jag missa det?? Så här såg min ut....
20191228_160947.jpg


Nej... inte billig, vi har andra ord och benämningar som får det att låta bra!
Affordable, eller kostnadseffektiv.... 😉. Men det är del av charmen med Vostok tycker jag!
Ja, den ubåten är lite tydligare. Mycket snygg!!
Hade ju varit kul men en stor maffig låda men inget man vill betala för ;)
 

Samlarn

Rolex
Köpstoppet gick åt skogen igen. Men har varit lite sur sen min scubadude blev Restad som jag hade planerat att montera dit dykaringen på som jag köpte. Har ju tänkt leka lite med blekning.
Så nu fick jag tag i en scuba dude fast en svart istället. Hoppas nu inte jag köpt grisen i säcken men tycker den ser hyffsat bra ut trots riktigt usla bilder.
Inte de minsta lumepluttar a heller, blev en med datum. Gissar det är en 80 talare?? Eller kanske tidigare... Säkert någon som vet.. den lär väl dyka upp framåt jul om jag ha tur
s-l400 (4)~2.jpg
s-l400 (2).jpg
s-l400 (1).jpg
Screenshot_20210818-094816~2.png
s-l400 (3).jpg
Den där är från tidigt 90-tal. Det ser man därför att ursprungsmärkningen - på nedre delen av urtavlan - saknas. Det står varken CCCP eller Russia på urtavlan.
Just de klockorna kan svikta lite i kvalitet men det går att få ordning på det.
Synd att du inte hittade den där urtavlan utan datum. De är lite snyggare, tycker jag.
Boetten är lite ovanlig. Jag minns inte vad den heter men den är rätt för den där urtavlan.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Den där är från tidigt 90-tal. Det ser man därför att ursprungsmärkningen - på nedre delen av urtavlan - saknas. Det står varken CCCP eller Russia på urtavlan.
Just de klockorna kan svikta lite i kvalitet men det går att få ordning på det.
Synd att du inte hittade den där urtavlan utan datum. De är lite snyggare, tycker jag.
Boetten är lite ovanlig. Jag minns inte vad den heter men den är rätt för den där urtavlan.
Tack för svar, har letat runt lite. Jo datumet är ingen fördel på den tavlan, gillade dock känslan av skicket. Kikade lite på nodate men de kryllar inte direkt där ute. Va först inne på en blå, men alla som är snygga har haft neptun boett med centerluggar😕 trist när man vill ha nato band.
Aja den kanske duger gått som lantbruksklocka. Stog att den va finare än va bilderna visade i annonsen😂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vostok och jag spanar in floden Rehn när den rinner förbi Mannheim. Inte 100% som vidderna i svenska fjällen men betydligt mindre förorenat vatten jmf med när jag var på semester i Tyskland som barn på 70-talet, när vattnet var brunt. Nu är det bara grönt...
20210818_114917.jpg

20210818_114927.jpg
 

Samlarn

Rolex
Tack för svar, har letat runt lite. Jo datumet är ingen fördel på den tavlan, gillade dock känslan av skicket. Kikade lite på nodate men de kryllar inte direkt där ute. Va först inne på en blå, men alla som är snygga har haft neptun boett med centerluggar😕 trist när man vill ha nato band.
Aja den kanske duger gått som lantbruksklocka. Stog att den va finare än va bilderna visade i annonsen😂
Tålamod är en bra egenskap när man samlar klockor. Tyvärr sviktar jag själv lite på den egenskapen. Det brukar dyka upp "no dates" lite då och då.
Hittar du en snygg blå som du gillar, köp den. Sen köper du en ny boett separat. Att byta boett är jätteenkelt.
Den du köpte kommer duga fint som en vardagsklocka. Scuba dudes är en av Vostoks snyggaste, tycker jag.
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Tålamod är en bra egenskap när man samlar klockor. Tyvärr sviktar jag själv lite på den egenskapen. Det brukar dyka upp "no dates" lite då och då.
Hittar du en snygg blå som du gillar, köp den. Sen köper du en ny boett separat. Att byta boett är jätteenkelt sen.
Den du köpte kommer duga fint som en vardagsklocka. Scuba dudes är en av Vostoks snyggaste, tycker jag.
De har jag inte ens tänkt på ju, de är ju sketa enkelt. Bara lossa kronan och plocka ut hela verket. Som tur var så va den inte överjäkligt dyr den jag köpte.
En blå krakelerad scuba som man skickar ner i en annan boett, får bli ett projekt att ha på framtiden
 

Utvisaren

Patek
Varför har man datum på en dykare egentligen? Är det verkligen vad som gruvar en när man dyker? "Öööööh... är det den 18 eller 19:e idag? Måste ju gratta Jürgen Flensosth på namnsdagen. Undar om det blir tårta? Eller nä, han är ju rätt fattig." osv osv.
 

Utvisaren

Patek
Jag får väl slänga in en bild jag med. Folk kan ju tro att man tar sitt samlande oseriöst annars. Och det intrycket vill man ju inte förmedla.

Hans och hennes. Prima turistklockor. Lite Torsk på Talinn över det hela...

Men inga nedmonterade handdukshängare i alla fall. Ingen kassler med annans heller för den delen.

20210728_144714.jpg
 

Samlarn

Rolex
Jag får väl slänga in en bild jag med. Folk kan ju tro att man tar sitt samlande oseriöst annars. Och det intrycket vill man ju inte förmedla.

Hans och hennes. Prima turistklockor. Lite Torsk på Talinn över det hela...

Men inga nedmonterade handdukshängare i alla fall. Ingen kassler med annans heller för den delen.

20210728_144714.jpg
Den där urtavlan är rolig. En variant på Raketas klassiska "Big zero". Här är min:
IMG_20201011_radio.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
En ny variant för mig. Jag har tydligen högtidligen (?) utsett Postnord som mitt "direkta tullombud" (kunde jag välja någon annan?) Nu skall alltså PN granska om de kan belägga att jag har betalat moms för den Fridge, som jag faktiskt har betalat moms för direkt vid köpet via eBay. Förra veckan gick motsvarande operation sådär, men jag är optimist.
Screenshot_20210817-184906_Firefox.jpg
 
Topp