• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Så rätt så!ett bevis på att du inte är så ny i gamet utan trillat ner i kaninhålet rättså bra👍😁!min är ju nu inte äkta men vår vän @Samlarn har rn äkta som vi kanske kan få avnjuta om vi är snälla!😍
Haha😂 Jo lite skada börjar man nog bli och snart kanske man även får kaninöron😂

Jäkla fin Homage du har där, har du mixtrat ihop den själv? Tavlan var ju grymt mysig!!!

Men visst har du en Gen 2 som du la upp bild på i tisdags? Gissar på årgång efter 85 då den inte hade paddlar?

Lägger upp bilder på den magiska trion, som är en våt dröm

Svåra att se på då man får begär. Har kikat på en gen 2, men så skumt på Ebay alltid är det nåt som inte stämmer överens, så man misstänker ju mygel hela tiden. Som tur är finns ju många kunniga här, har haft lite kontakt med @Vostok så bra när de finns folk som har tränade ögon, mina ögon tränas varje dag och vet nu många saker som man ska se upp med

Bilagor

• vostok-nvch-30-generation-1-wirelugs-dial.jpg
    vostok-nvch-30-generation-1-wirelugs-dial.jpg
    276.8 KB · Visningar: 4
  • vostok-nvch-30-generation-2-dial.jpg
    vostok-nvch-30-generation-2-dial.jpg
    274.6 KB · Visningar: 3
  • vostok-nvch-30-generation-2-dial-arrow-hands.jpg
    vostok-nvch-30-generation-2-dial-arrow-hands.jpg
    258.1 KB · Visningar: 2
  • nvch-generation-3.jpg
    nvch-generation-3.jpg
    610 KB · Visningar: 5
Omg detta var nästan för mycket för mig, tur jag sitter ner!!!;
Man behöver inte ha alla tre för att ha en bra samling med ryssar men det här är lite ryggraden i min samling. De första två generationerna går att hitta enkelt men man ska vara kräsen och kolla på alla detaljerna, tycker jag. Annars blir det som för mig, att man hittar nå'n i bättre skick än det man redan har. Det är därför jag har flera dubletter av t.ex. 1:a- och 2:a generationen. Tålamod liksom.
Den tredje generationen måste man ha tur för att hitta. Det hade jag. Jag letade efter min, varje dag, i ca. 1 år innan jag hittade en.
Det här är en gammal bild. Jag har sålt några av de där.

20180630_30_atm.jpg

Man behöver inte ha alla tre för att ha en bra samling med ryssar men det här är lite ryggraden i min samling. De första två generationerna går att hitta enkelt men man ska vara kräsen och kolla på alla detaljerna, tycker jag. Annars blir det som för mig, att man hittar nå'n i bättre skick än det man redan har. Det är därför jag har flera dubletter av t.ex. 1:a- och 2:a generationen. Tålamod liksom.
Den tredje generationen måste man ha tur för att hitta. Det hade jag. Jag letade efter min, varje dag, i ca. 1 år innan jag hittade en.

20180630_30_atm.jpg
Går att beskriva med ett ord
VACKERT

Äntligen landade 100-boetten! Får sitta på ett tag innan det börjar skruvas. Nim liten boett, med bra vinkel på bandhornen. Sitter bra på handleden. Ordentlig ”fasning” på bezel vilket gör att hela paketet känns rätt platt. Trevligt! Kronan upplevs däremot oproportionerligt stor. 😀
69135ECB-BBE3-4CEE-BE01-E033B744E8C8.jpeg
41BDB8D7-9067-4E23-B65B-45C8DD3EC0D2.jpeg

Oj! Jag plockar inte fram den så ofta men jag har en gammal bild där den är med.
20190826_trio2.jpg

20180630_30_atm.jpg

Omg!

Såg första bilden med alla burkarna o tänkte direkt, här än en som har alldeles för mycke nvch-30-grejjer och sedan kom den andra bilden!!!! 🤔😏🙄🤤🤑🤯🥳🤓

Skönt att du sålt av lite, så det känns lite bättre för oss andra 🤪

Ha, äntligen leverans! Två paket på samma gång!!

20210819_172056.jpg

Den ena, med en klocka ifrån sverige, så det är väl inte jättekonstigt att det kom fram. Det andra har såklart vänt en gång innan det äntligen kom fram ifrån det stora landet i öster!

Bra förpackat!
20210819_172303.jpg

Innehållet!
20210819_172454.jpg

Vi börjar med den första klockan...

20210819_173121.jpg

Vad fasen har hänt här?!

Jag tror Oleg vart lite sur på oljebolaget som tavlan symboliserar och har helt enkelt ristat in en spindel med nät på insidan glaset!

20210819_173133.jpg

Lite svårt och se på bild, men det verkar som kroppen har 3d-effekt. Tror Oleg helt enkelt har fräst med en rundfräs och sedan målat!

20210819_180311.jpg

De övriga får ni se mer av senare...

Haha😂 Jo lite skada börjar man nog bli och snart kanske man även får kaninöron😂

Jäkla fin Homage du har där, har du mixtrat ihop den själv? Tavlan var ju grymt mysig!!!

Men visst har du en Gen 2 som du la upp bild på i tisdags? Gissar på årgång efter 85 då den inte hade paddlar?

Lägger upp bilder på den magiska trion, som är en våt dröm

Svåra att se på då man får begär. Har kikat på en gen 2, men så skumt på Ebay alltid är det nåt som inte stämmer överens, så man misstänker ju mygel hela tiden. Som tur är finns ju många kunniga här, har haft lite kontakt med @Vostok så bra när de finns folk som har tränade ögon, mina ögon tränas varje dag och vet nu många saker som man ska se upp med
Tack!ja den har jag knåpat ihop och den ör bra lik orginalet!här ihop med kompisarna!😊
image.jpg

image.jpg
image.jpg

Och japp så stämmer det att visarna indikerar att den är efter 84 och även kronan säger det,helt rätt!

Senast ändrad:
Äntligen landade 100-boetten! Får sitta på ett tag innan det börjar skruvas. Nim liten boett, med bra vinkel på bandhornen. Sitter bra på handleden. Ordentlig ”fasning” på bezel vilket gör att hela paketet känns rätt platt. Trevligt! Kronan upplevs däremot oproportionerligt stor. 😀
69135ECB-BBE3-4CEE-BE01-E033B744E8C8.jpeg
41BDB8D7-9067-4E23-B65B-45C8DD3EC0D2.jpeg
Roligt att se en 100 boett. Nästan sånt där mittemellan 710 och 420 liksom. Ser gärna mer av den!

Tack!ja den har jag knåpat ihop och den ör bra lik orginalet!här ihop med kompisarna!😊
image.jpg

image.jpg
image.jpg

Och japp så stämmer det att visarna indikerar att den är efter 84 och även kronan säger det,helt rätt!
Vackert vackert
Grymt jobbat med den som sagt, väldigt likt😋
Jag är ändå nöjd med min "nutidare" en fin Homage till gen 2. Känner rejäl kärlek till denna. Så sjukt snygg och härlig utstrålning. För att vara ny så känns den äldre, inte på ett konstgjort sett så får väl kalla den för "lillgammal"😂 älskar den jäkeln, vi kommer ärras ihop på gården. Kommer lite bilder
Screenshot_20210819-192621.png
Screenshot_20210819-192525.png
Screenshot_20210819-192538.png
Screenshot_20210819-192600.png
Screenshot_20210819-192610.png

Vackert vackert
Grymt jobbat med den som sagt, väldigt likt😋
Jag är ändå nöjd med min "nutidare" en fin Homage till gen 2. Känner rejäl kärlek till denna. Så sjukt snygg och härlig utstrålning. För att vara ny så känns den äldre, inte på ett konstgjort sett så får väl kalla den för "lillgammal"😂 älskar den jäkeln, vi kommer ärras ihop på gården. Kommer lite bilder
Screenshot_20210819-192621.png
Screenshot_20210819-192525.png
Screenshot_20210819-192538.png
Screenshot_20210819-192600.png
Screenshot_20210819-192610.png
Den är fin!👌🏼😊

20180630_30_atm.jpg
Det var ta mig fan det mest erotiska foto jag sett på länge 😮 👍👍👍

20210819_172056.jpg

Den ena, med en klocka ifrån sverige, så det är väl inte jättekonstigt att det kom fram. Det andra har såklart vänt en gång innan det äntligen kom fram ifrån det stora landet i öster!

Bra förpackat!
20210819_172303.jpg

Innehållet!
20210819_172454.jpg

20210819_173121.jpg

Vad fasen har hänt här?!

Jag tror Oleg vart lite sur på oljebolaget som tavlan symboliserar och har helt enkelt ristat in en spindel med nät på insidan glaset!

20210819_173133.jpg

Lite svårt och se på bild, men det verkar som kroppen har 3d-effekt. Tror Oleg helt enkelt har fräst med en rundfräs och sedan målat!

20210819_180311.jpg

De där var ju RIKTIGT coolt!!

20210819_172056.jpg

Bra förpackat!
20210819_172303.jpg

Innehållet!
20210819_172454.jpg

20210819_173121.jpg

Vad fasen har hänt här?!

20210819_173133.jpg

20210819_180311.jpg

Ett ryskt spindelur alltså? :D

Tillbaka
Topp