Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ju bra ut med SU märkt 21 juvelers verk.. Det enda jag velat se är andra sidan av baklocket om det är antimagnetmodellen så som urtavlan tyder på..Funderar på att slå till på en ny klocka som jag hittat på nätet och blivit lätt kär i. Tänkte om någon kunde slänga ett öga på den här och säga om det är något skumt med den? Jag tycker den ser bra ut och kan inte se något som tyder på att det är en franken. Men förälskelsen i den kanske får mig att missa de mest uppenbara konstigheter
Underbar sånt där skick går jag igång påFunderar på att slå till på en ny klocka som jag hittat på nätet och blivit lätt kär i. Tänkte om någon kunde slänga ett öga på den här och säga om det är något skumt med den? Jag tycker den ser bra ut och kan inte se något som tyder på att det är en franken. Men förälskelsen i den kanske får mig att missa de mest uppenbara konstigheter
Funderar på att slå till på en ny klocka som jag hittat på nätet och blivit lätt kär i. Tänkte om någon kunde slänga ett öga på den här och säga om det är något skumt med den? Jag tycker den ser bra ut och kan inte se något som tyder på att det är en franken. Men förälskelsen i den kanske får mig att missa de mest uppenbara konstigheter
Funderar på att slå till på en ny klocka som jag hittat på nätet och blivit lätt kär i. Tänkte om någon kunde slänga ett öga på den här och säga om det är något skumt med den? Jag tycker den ser bra ut och kan inte se något som tyder på att det är en franken. Men förälskelsen i den kanske får mig att missa de mest uppenbara konstigheter
Fram till CIRKA 1985 hade boetten (den gamla Ministry-boetten; gamla 710:an) "brutna luggar". Den där bör alltså tillhöra senare delen av 1980-talet.Ser ju bra ut med SU märkt 21 juvelers verk.. Det enda jag velat se är andra sidan av baklocket om det är antimagnetmodellen så som urtavlan tyder på..
Grymt fin!!
Den där med brutna luggar och paddlar har jag och den har ej antimagnet lock, den har även Vostok loggan stansad på baklocket (B)Fram till CIRKA 1985 hade boetten (den gamla Ministry-boetten; gamla 710:an) "brutna luggar". Den där bör alltså tillhöra senare delen av 1980-talet.
Jag kan verkligen inte allt om ryssarna, men i alla fall de med brutna luggar hade paddelvisare och kupolkrona. Och har jag tänkt rätt så hade de tidigare inte antimagnetic-skyddet. Kanske fick de senare modellerna de där vanliga Amfibiavisarna och vanlig krona - jag vet faktiskt inte.
Alltid coolt med graverade baksidor. Står det ngt årtal i den gravyren?
Men fräschheten i lumeplupparna och sekundpluppen är ju perfekt!
Så här ser den ut från katalogen 1985:
(Denna har de "brutna luggarna").
Been there done thatKör dubbelt idag, den på högerarmen fortar sig rejält, trots ruckning. Balansfjädern såg lite skum ut, så det är nog den som ställer till det (kanske kladdig, kanske magnitiserad).
Tack för ett utmärkt svar! Slår nog till i veckanFram till CIRKA 1985 hade boetten (den gamla Ministry-boetten; gamla 710:an) "brutna luggar". Den där bör alltså tillhöra senare delen av 1980-talet.
Jag kan verkligen inte allt om ryssarna, men i alla fall de med brutna luggar hade paddelvisare och kupolkrona. Och har jag tänkt rätt så hade de tidigare inte antimagnetic-skyddet. Kanske fick de senare modellerna de där vanliga Amfibiavisarna och vanlig krona - jag vet faktiskt inte.
Alltid coolt med graverade baksidor. Står det ngt årtal i den gravyren?
Men fräschheten i lumeplupparna och sekundpluppen är ju perfekt!
Så här ser den ut från katalogen 1985:
(Denna har de "brutna luggarna").
Volag Gaz??
Jä...r va fin den va!
Undrar om dom sneglat en smula på vår gamla Volvo PV?
Nej det var lilla jag som skrev Ko-sack. Tyckte jag var sjukt vitsig som fick in både herrns jobb, eller delar av det, och intresset för ryska dinkor i ett ord.Haha citatet om ko sack, var ju inte ens mina egna ord även om jag var citerad
Haha den va fyndigNej det var lilla jag som skrev Ko-sack. Tyckte jag var sjukt vitsig som fick in både herrns jobb, eller delar av det, och intresset för ryska dinkor i ett ord.
Bryter!! Köpstopp är ingen naturlagHar suttit och kikat beggade Vostok klockor på nätet i över en timme. Varför gör man ens det när man har köpstopp
Undrar om dom sneglat en smula på vår gamla Volvo PV?
Volag Gaz??
En Tatraplan vore väl något... Fast en riktig då alltså Tänk att dra igång den luftkylda motorn när det är minus 25 grader ute och sladda till jobbet i snöstorm och frysa röven av sig när alla rutor immar igen.. Vilken dröm
Edit: kom på att Tatraplan är nog Tjeckoslovakisk... Men den är så bizarr så den känns Rysk Hahahaha!!
Finns lite info här...I väntan på ett paket som ska ner till Ukraina och vända har jag tittat på en Sturmanskie (varför inte SHturmanskie?) Gagarin.
Är det någon här som besitter någon kunskap om vilket urverk det bör vara, vettig prisklass för en begagnad, hur man ser om det är fake eller franken, osv?
Har suttit och kikat beggade Vostok klockor på nätet i över en timme. Varför gör man ens det när man har köpstopp
Nej, den tål mycket mer med den är specad till 200m djupHar klurat fram att klockan till höger tål 20 bar tryck (200m), stämmer det?