• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Klockbyte, ställa och dra upp tills imorgon.
Ministry-måndag imorgon.
Vi får se om det vita sommargummit får vara kvar hela dagen imorgon....🤔
20210829_210658.jpg

Gör som jag. Börja jobba på kontor och flytta till villa, efter mindre än ett år så matchar 18 mm luggarna handlederna. Vet dock inte om det är värt det. Utbudet på klockarmband blir ju större, men fy fn vad jag saknar att bo på landet och få jobba med kroppen. Har till och med abstinens på att hugga ved. Det trodde jag aldrig för ett par år sedan 😂
DSC_5676.JPG

Annars köp några grippers och hantlar och ha framför teven. Min morfar gjorde inte annat än satt och klämde ihop klämmor o satt med hantlar framför Eurosport. Han visade resultatet varje gång han hälsade på mig som tonåring. Inte undra på att man börja med träning på sidan av lantbruket. Tyvärr kan jag inte hälsa på honom längre då han gått vidare men han hade varit stolt😂

PLOPP.

Så trillade krona och tillhörande pinneluring ut ur Strelan. Bara att öppna och glo antar jag. Inga spår i locket så jag antar att de hade snäppvariant? Ser ju ut att vara en minimal glipa att pilla in kofoten i? Mummel, mummel, panzerfaust och ännu mera mummel. Inte vad jag hade tänkt börja pilla med alls.

Ta t.ex. dessa två, köpta enbart som reservdelar.

Denna köpte jag enbart för jag ville åt visarna, men funderar skarpt på o fixa en ny tavla o sätta ihop (har iofs snott någon annan del redan).

20210829_124516.jpg

Eller denna här, köpte den billigast mest slitna jag kunde hitta då jag ville åt den inre indexenringen i plast...

Har länge funderat på o serva o sätta ihop den igen, får skaffa en ny indexring igen dock... funderar på om man kan 3d printa nått!

20210829_124545.jpg

Inte helt lätt när man ser potential i allt!!!
Fixa en röd OS-tavla till UFOn och sälj den som "original extra rare" 😀

Tack för inputen 🙂 Råkar inte sitta på tips vart man kan hitta katalogerna med ref nr? Såg nu att sovietwatchstore.com har två stycken ute. En för ca 2500 kr och en för ca 4300 kr. Typ 1500 kr kanske inte är orimligt för mitt ex om pappren stämmer?

Såg att du fått hjälp, annars finns en tråd på wus med kataloger. Tror även Raketa's officiella sida har en del kataloger (kanske inte så gamla dock).

Ny vecka med nya utmaningar. Jag insåg i morse att det var ett bra tag sedan jag gav en kronograf lite handledstid. Det känns som att sommaren har lett till att andra och ev ngt mer säkert vattentäta kompisar har fått dra lasset. Läge att komma tillbaka till verkligheten, vilket denna vecka görs mha Shturmanskie från 1988.
20210830_075443.jpg

Hoppar också ministry idag, då jag ännu inte äger någon (letar gammelministry trots köpstopp)...

Har också hört att den här skall vara förvillande lik en ministry 😃

20210830_082542.jpg

Fasen vad svårt det var med solen idag, står lågt nu för tiden!
710? 170? 701? 071? Svårt med siffror och som tidigare har konstaterats så är det bara knappt hälften av de genomsnittliga medborgarna som kan skilja det ena från det andra. :D

710? 170? 701? 071? Svårt med siffror och som tidigare har konstaterats så är det bara knappt hälften av de genomsnittliga medborgarna som kan skilja det ena från det andra. :D

Precis! Ah, man kanske skulle ta o göra en 112 klocka, med lite ambulanstema...

Nåja, får ta och göra färdigt mina andra projekt så länge (beställde en 090 boett igår för det), funderar även på o beställa en helt ny 710 boett om det någonsin kommer i lager...

Tillbaka
Topp