Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vostok watches 24 om du vill slippa tull och moms i efterhand Kanske finns fler förslag men de är vad jag vet för jag köpte just därifrån senasteVar finns störst utbud av Vostoks inom EU? Är sugen på att köpa ett par stycken.
Jag råkar ha en 22 mm länk till övers. Det är inte den vanliga rassliga länken utan en tämligen tung och gedigen länk med butterfly lås.Jag hade helt glömt av att de nya är 22mm. Beställde en 090 boett igår med ett 18mm sharkmesh till mitt nya bygge.
Sharkmeshet får sitta på någon annan dinka o jag får leta nytt armband (har säkert redan något annat hemma jag kan ta).
Du kan ju alltid supporta Svenska bolag också:Var finns störst utbud av Vostoks inom EU? Är sugen på att köpa ett par stycken.
Påminner om den jag har på Komandirskien, riktigt skön och känns gedigen precis som du sägerJag råkar ha en 22 mm länk till övers. Det är inte den vanliga rassliga länken utan en tämligen tung och gedigen länk med butterfly lås.
Mitt förslag till affärsidé lyder som så, den vill ha länken sätter in valfri summa till Barncancerfonden, tex 100 kr, så står jag för portot och skickar länken.
Hör av er om någon är intresserad.
De bärs inte speciellt stort. De flesta är väl runt 40-41, men ganska kort l2lKikade runt på Vostok 24... det är nästan bara hockeypuckar de säljer? Hittar en på 39 mm men resten är större. Men den på 39 Komandirski 1965 är ju inte så tokig iofs.
Grymt bra initiativ @DelgadaJag råkar ha en 22 mm länk till övers. Det är inte den vanliga rassliga länken utan en tämligen tung och gedigen länk med butterfly lås.
Mitt förslag till affärsidé lyder som så, den vill ha länken sätter in valfri summa till Barncancerfonden, tex 100 kr, så står jag för portot och skickar länken.
420-boetten har 39 mm diameter och är därmed i dagsläget Amphibian med minsta diametern. Ren och klassisk design utan kronskydd. Bandbredden är 18 mm. Finns naturligtvis med ett stort utbud av olika tavlor.Kikade runt på Vostok 24... det är nästan bara hockeypuckar de säljer? Hittar en på 39 mm men resten är större. Men den på 39 Komandirski 1965 är ju inte så tokig iofs.
Jag råkar ha en 22 mm länk till övers. Det är inte den vanliga rassliga länken utan en tämligen tung och gedigen länk med butterfly lås.
Ja 46 mm B2B (bandhorn till bandhorn?) är mitt idealmått. Faktiskt viktigare än bredden. Spontant väldigt få som skriver ut det till sina klockor oavsett tillverkare. 18 mm bandbredd också bra för mig. Har jag 20 så det fn sturm unt drang och invadera Polen känsla som kommer över en. En KSP och en flaska bäsk så kör vi. Det är ju onekligen överkomliga priser. Finns det även ringar (hatar bezelordet) etc att byta till med den boetten?420-boetten har 39 mm diameter och är därmed i dagsläget Amphibian med minsta diametern. Ren och klassisk design utan kronskydd. Bandbredden är 18 mm. Finns naturligtvis med ett stort utbud av olika tavlor.
Ja 46 mm B2B (bandhorn till bandhorn?) är mitt idealmått. Faktiskt viktigare än bredden. Spontant väldigt få som skriver ut det till sina klockor oavsett tillverkare. 18 mm bandbredd också bra för mig. Har jag 20 så det fn sturm unt drang och invadera Polen känsla som kommer över en. En KSP och en flaska bäsk så kör vi. Det är ju onekligen överkomliga priser. Finns det även ringar (hatar bezelordet) etc att byta till med den boetten?
Måste bara skriva hur mycket jag älskar stämningen och hjälpsamheten här i denna tråden!Tar den! Skickar pm!
Måste vara den mest familjära tråden på hela forumetMåste bara skriva hur mycket jag älskar stämningen och hjälpsamheten här i denna tråden!
Måste bara skriva hur mycket jag älskar stämningen och hjälpsamheten här i denna tråden!
Absolut, det finns massvis med olika bezels att välja mellan och byta till. De bredaste tror jag faller bort pga boettens ngt begränsade diameter, men annars kan man använda allt from de som satt på de första Amphibiorna på 60-talet, om man av ngn anledning nu skulle vilja det.Ja 46 mm B2B (bandhorn till bandhorn?) är mitt idealmått. Faktiskt viktigare än bredden. Spontant väldigt få som skriver ut det till sina klockor oavsett tillverkare. 18 mm bandbredd också bra för mig. Har jag 20 så det fn sturm unt drang och invadera Polen känsla som kommer över en. En KSP och en flaska bäsk så kör vi. Det är ju onekligen överkomliga priser. Finns det även ringar (hatar bezelordet) etc att byta till med den boetten?
Ja och det är ett jla skit. Blir ju nästan tvungen att skapa en rysk sektion i samlingen nu!Måste vara den mest familjära tråden på hela forumet
Skickar länk.Tar den! Skickar pm!
Det är samma sak för mig. Det nästan enda undantaget under det senaste året är min mormors begravning då jag hade morfars armbandsur på handleden. Ett tydligt tecken är att min Tissot-kwartsch-kronograf ligger med tomt batteri i lådan utan att få någon som helst uppmärksamhet.Bästa tråden på hela forumet!
Hänger nästan bara här, använder knappt mina andra klockor (det är största nackdelen med o vara med i denna grupp ).
Japp, så måste det nästan vara. Båda två slitna men på olika sättDagens sletna tunna! 119-boett, CCCP med kupolkrona.
Edit: Måste vara likadan tavla som din @Johanaxe66
Snabb och fri frakt, så ganska enkelt oavsett. Med nya skärpta moms-regler och allmänt strul med leveranser från utanför EU framstår klockanett som ett ganska bra alternativ när man pratar om nya klockor.Vostok world har alltså kontor 8 minuters promenad från där man bor. Spännande. Kan bli dyrt det här. Men de har väl bara postorder? Eller kan man gå dit och prova? Någon som vet? Nej det gick inte. Men han som har stället heter tydligen Bosse. Bra att veta eller hur?
Vostok watches 24 om du vill slippa tull och moms i efterhand Kanske finns fler förslag men de är vad jag vet för jag köpte just därifrån senaste
Tack gubbar, ska se ifall jag hittar en fin dykare med vit urtavla.Du kan ju alltid supporta Svenska bolag också:
Vostok Klockor | VostokWorld
Vostok Amphibia & Komandirskie | Ryska vintage klockor från 70-, 80- och 90-talet | 90 dagars öppet köpwww.klockanett.se
Både färdigmoddade och original, lite dyrare än att importera själv men inte så sjukt mycket att det stör
Jag vet att halva denna tråden är gnäll på Postnord men jag blir lite orolig och måste ändå fråga. VARFÖR ska de ha rätt att stoppa mitt paket när det är skickat från Ukraina (som har avtal med EU för att slippa tullavgifter) och jag har betalat moms vid köpet?
Ebay-Vostok kidnappad av PostNord
Den här tex var inte så dum och finns i lager, ser jagTack gubbar, ska se ifall jag hittar en fin dykare med vit urtavla.
Men hur är det, har de en storlek på tavlor så man kan slänga på denna på den lilla 39 mm boetten? Ie bygga is en egen pamfibia fast på minst boetten? Går det tro? Kan man köpa allt i lösa delar och bygga själv eller måste man köpa en komplett först? Lurar även på en lite som den Batman de hade fast på lilla boetten.Den här tex var inte så dum och finns i lager, ser jag
Det verkar vara standard att de gör så för att kontrollera att moms verkligen är betald. När de sedan (sannolikt, tyvärr enligt egen erfarenhet) inte kan se att moms är betalad uppmanas du, för att undvika att paketet returneras, att betala moms en gång till för samma inköp! Du får sedan kontakta den du köpte varan från och be att de betalar tillbaka den moms du betalade i första rundan. Du skall då skicka kopia på kvittot för din andra momsinbetalning samt bildbevis på att du har tagit emot paketet. (exemplet gäller iafall för ebay)Jag vet att halva denna tråden är gnäll på Postnord men jag blir lite orolig och måste ändå fråga. VARFÖR ska de ha rätt att stoppa mitt paket när det är skickat från Ukraina (som har avtal med EU för att slippa tullavgifter) och jag har betalat moms vid köpet?