• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Kvällsbild med ny telefon!!!jädrar i min lilla låda vilken skillnad😍
2E02B1C1-D67A-4259-9B14-056C30A39915.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Game day!

Idag skall alltså samtliga avstå från att bjuda på auktionen som jag glor på. Annars blir det drängastryk i grisastallet i afton. Begrips?

Vilken auktion det är? Det kan jag ju inte avslöja... 😁😉😁

Lycka till med budandet!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Game day!

Idag skall alltså samtliga avstå från att bjuda på auktionen som jag glor på. Annars blir det drängastryk i grisastallet i afton. Begrips?

Vilken auktion det är? Det kan jag ju inte avslöja... 😁😉😁

Lycka till med budandet!
Fasen vad nyfiken man blev, får genast ut o leta och buda på allt jag hittar (trots köpstopp)!!! 😜
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Onsdag och vi går in in den första höstmånaden. Vad passar då bättre än att hänga ännu en kronograf på handleden? Denna dag Poljot Mir Edition, nr 23 av 104 tillverkade (eller blev det ens så många...?). Grym klocka oavsett.
20210901_074500.jpg

Har sagt det förr, men för j-dra cool den där!

Kan vara så att man första ryss-kronograf kan vara inhandlad och snart är på väg...

#SnartInteLikaUtanFör
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Game day!

Idag skall alltså samtliga avstå från att bjuda på auktionen som jag glor på. Annars blir det drängastryk i grisastallet i afton. Begrips?

Vilken auktion det är? Det kan jag ju inte avslöja... 😁😉😁

Lycka till med budandet!
Det hör faktiskt till god ton tycker jag att vi inte bjuder över varandra i denna tråd. Alltid bra om man kan fråga om råd.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Sen entré av bonden idag, haft fullt upp med att pressa balar.
Idag kör vi T34tankonsdag.
Min förklaring till detta köp är att de är en viktig klocka att ha i samlingen då T34 var viktig för ryssarna under kriget precis som kossorna är viktiga för mig i företaget, hoppas den förklaringen håller för ett bryt av köpstopp
DSC_5734.JPG
gtsm-013.jpg
Screenshot_20210901-123342~2.png
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Sen entré av bonden idag, haft fullt upp med att pressa balar.
Idag kör vi T34tankonsdag.
Min förklaring till detta köp är att de är en viktig klocka att ha i samlingen då T34 var viktig för ryssarna under kriget precis som kossorna är viktiga för mig i företaget, hoppas den förklaringen håller för ett bryt av köpstopp
DSC_5734.JPG
gtsm-013.jpg
Screenshot_20210901-123342~2.png
Borde inte en T-34 va perfekt att dra harv och plog med?
Då behöver du inte ens skaffa dubbelmontage till MF:en om du ska ut i leråkern och ingen risk för att du smutsar ner den heller :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sen entré av bonden idag, haft fullt upp med att pressa balar.
Idag kör vi T34tankonsdag.
Min förklaring till detta köp är att de är en viktig klocka att ha i samlingen då T34 var viktig för ryssarna under kriget precis som kossorna är viktiga för mig i företaget, hoppas den förklaringen håller för ett bryt av köpstopp
DSC_5734.JPG
gtsm-013.jpg
Screenshot_20210901-123342~2.png
Helt rätt, man bör ha minst en T34 i samlingen, men gärna två.
20210901_130551.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Borde inte en T-34 va perfekt att dra harv och plog med?
Då behöver du inte ens skaffa dubbelmontage till MF:en om du ska ut i leråkern och ingen risk för att du smutsar ner den heller :D
Ja kanske vore något, om man får syn på ett vildsvin är det bara att bränna iväg ett skott också.
Tavlan har ingen märkning så antar de är en mellanperiodare... Patinan är riktigt mysig, lite smått astrologiska drag i den svarta tavlan och gula toner på index
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Området lume-massa diskuteras till och från i tråden, när det gäller att reluma både visare och tavlor. Bla efter att ha tagit över ett par ganska hårt åtgångna ögonstenar från vår kamrat @TychoBrahe har jag ett aktualiserat behov av att börja lära mig den ädla konsten att bättra på lume.
Vet inte hur det ser ut på respektive kammare, men kan det vara idé med ett gemensamt inköp för att dela på fraktkostnad? Om jag inte har sett fel handlar det nämligen ofta om beställningar från USA, eller finns det bra grejer enkelt åtkomligt inom EU?

Edit:
Jag hittade en diskussion vi hade i tråden i typ februari där kampar @Beo rekommenderade Noctilumina och specifikt då pulvret G15F. Standardkit, sannolikt inkl allt man kommer att behöva under resten av sitt amatör-klockfixarliv, kostar $62.95. Leverans och frakt verkar dock vara oklart hur det går till.
Någon som har andra/bättre alternativ? Vill minnas att det nyligen figurerade ngt exempel där man kunde variera färgtonen ganska fritt.
 
Senast ändrad:
Topp