Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt med lite rysk kuriosa och annan form av kultur arv!Ingen klockbild men kokar kaffe på mitt bensindrivna Ryska Shmel 4 kök istället (sorry, får ta någon klockbild senare när jag har klocka på mig)
Trevlig Lördag alla!!
Och här är innehållet.
Allt ryskt har väl med klockor o göra på ett eller annat sätt, så helt ok off topic!Ingen klockbild men kokar kaffe på mitt bensindrivna Ryska Shmel 4 kök istället (sorry, får ta någon klockbild senare när jag har klocka på mig)
Trevlig Lördag alla!!
Lite ovanligt med ryska flaggan (och inte Sovjetunionens flagga) och cccp på en och samma tavla.Och här är innehållet.
Jag var tvungen att "utse Postnord till tullombud" och efter det vänta ytterligare några dagar men behövde som sagt inte heller betala någon avgift.Ytterligare ett mysterium i postnordlotteriet, såg här såg ett av paketen ut som kom fram igår:
Det vill säga, saknade helt CN22. Paketet var väldigt tunt, så postnord kanske antag att detta var ett vanlig brev o släppte igenom det?
Skulle tro att den anställde inte gjorde sitt jobb helt enligt regelboken, men glad är jag för det! Fick ingen avisering av moms etc heller utan postnord enbart höll paketet hos dom en tid innan de skickade det vidare. Glad över att det inte skickade tillbaka paketet!
Vad jag förstår är modellen från 1991 vilket är någon form av mellanperiod, men det finns säkert någon här som har bättre koll än mig på Sovjets historia. Håller dock med om att blandningen rysk flagga och Sovjet-"stämpel" är lite udda.Lite ovanligt med ryska flaggan (och inte Sovjetunionen flagga) och cccp på en och samma tavla.
Mellanperiod?
Vad jag förstår är modellen från 1991 vilket är någon form av mellanperiod, men det finns säkert någon här som har bättre koll än mig på Sovjets historia. Håller dock med om att blandningen rysk flagga och Sovjet-"stämpel" är l
Den väcker ett litet begär den där alltså. Lättläst som en pilotklocka men verka inte mer skrymmande än att man kan komma undan med den på kontoret, kanske utan bund då iofs.Godmorgon medresenärer.
What? Är det där Jeltzin? Så ser han väl inte ut på vodkaflaskorna!? Inte ens på bag-in-box vodkan!Ah, najs! Jeltzin på Zulu
Menar du den här bilden? (OBS bild lånad från Google, inte öppnat min egen än...)What? Är det där Jeltzin? Så ser han väl inte ut på vodkaflaskorna!? Inte ens på bag-in-box vodkan!
What? Är det där Jeltzin? Så ser han väl inte ut på vodkaflaskorna!? Inte ens på bag-in-box vodkan!
What? Är det där Jeltzin? Så ser han väl inte ut på vodkaflaskorna!? Inte ens på bag-in-box vodkan!
Vad jag förstår är modellen från 1991 vilket är någon form av mellanperiod, men det finns säkert någon här som har bättre koll än mig på Sovjets historia. Håller dock med om att blandningen rysk flagga och Sovjet-"stämpel" är lite udda.
KlassikerHmm, då har jag gjort ett lite spännande inköp. Återkommer med mer info efter leverans... Konstigt, jag som trodde att jag hade köpstopp
Detta är HELT klart ett steg längre av nörderi. Som om jag spelar i allsvenskan och du i NHLIngen klockbild men kokar kaffe på mitt bensindrivna Ryska Shmel 4 kök istället (sorry, får ta någon klockbild senare när jag har klocka på mig)
Trevlig Lördag alla!!
Jag har ett till Ryskt bensinkök med, ett PT-1 Tourist.Detta är HELT klart ett steg längre av nörderi. Som om jag spelar i allsvenskan och du i NHL
Antar att de finns en hel del att analysera även på sådana därJag har ett till Ryskt bensinkök med, ett PT-1 Tourist.
Perfekt att ha med sig i skogen då det är så litet att det går ner i fickan på vindrocken
Jodå! Man kan nörda in sig även inom detta ämneAntar att de finns en hel del att analysera även på sådana där