• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
Om vi håller oss till Amphibia (så säger jag pass angående Komandirskie som jag känner för dåligt)
Boetterna 420 och 710 och även 960 (neptun) har en krona som ligger lite närmare centrum på boetten alltså kortare bom.
Vissa bezel passar därför inte på 710 och 420.Tex den här på en 090 klocka. Kronan på en 710 eller 420 skulle inte få plats.
20210904_204706.jpg

Däremot passar alla andra bezel på alla boetter. Dvs om den passar på 710 och 420 då går den på alla andra också.
Tex den här som är en smal/tunn bezel, men so också passar på en 090 boett som denna.
20210904_205114.jpg

Hoppas det är till hjälp. Det är riktigt roligt att prova dig fram till olika design idéer med bara bezel och band.
Så det är i princip bara att shoppa loss!
Själv är jag bara inne på nya och har inte fastnat i vintage hålet ännu.
Stort tack för ett utförligt svar 🙂 Ska nog klicka hem några inom kort. Är ju en ny värld som öppnas när man börjar köpa nya Vostoks. Så mycket att välja på och möjlighet att modda dem. Det här kommer att bli dyrt… och kul
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Den är snygg den där. Vintage va? Från när ungefär?
Vad är det för boett? Ser ut som en 420 men ....?
Tack, den är en fröjd att bära. Boetten är en 270 lite halvovanlig enligt @Vostok den har stora fina lumepluttar jag tycker inte datumet förstör så mycket, datumskivan har gulnat väldigt snyggt. Den är troligen från 1990 nånstans, mittemellan Sovjet och ryssland
 

Utvisaren

Patek
Efterlysning
Frugan vill ha ett sådant här armband, någon som vet var man kan få tag på ett liknande
Screenshot_20210904-220814.png
Verka sällsynt som fabrikstillverkat. Finns en del med mönster men inte många. De som är parallellflätade är ju grövre och ärligt talat bra mycket snyggare än vilket nato som helst. Och slistarka. Men det var ju en helt annan fråga det.... Här var ett med mönster men inte det du söker: https://www.ebay.com/itm/292373232970?hash=item4412cd7d4a:g:ZlEAAOSwi5dcxlTS

Och när man skrivit hittar man ett par med olika färger. Rätt stiligt faktiskt. :)




1630817898016.png
 

hepanter

Patek
2-Faktor

Verka sällsynt som fabrikstillverkat. Finns en del med mönster men inte många. De som är parallellflätade är ju grövre och ärligt talat bra mycket snyggare än vilket nato som helst. Och slistarka. Men det var ju en helt annan fråga det.... Här var ett med mönster men inte det du söker: https://www.ebay.com/itm/292373232970?hash=item4412cd7d4a:g:ZlEAAOSwi5dcxlTS

Och när man skrivit hittar man ett par med olika färger. Rätt stiligt faktiskt. :)




1630817898016.png
Tack för tips just de mönstret verkar svårt😆
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Morn morn. Skall hjäpa till och byta övre delen av en gavel på en lada idag. Har ingen ryss jag vill offra på det faktiskt. Blir nog japanskt och digitalt idag.

Antar att du har låten "Mjölkbilen" vrålandes i högtalarna ;)
Ah trevligt, lite underhåll alltså! Ska man spika känns de ju lite trist att offra en ryss. Mina vostoks har för de mesta andra skitjobb😂
 
Topp