• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
God söndag medborgare.
20210905_100733.jpg
 

Vostok

Audemars
Det jag skulle vara mest orolig för är nog att förstöra remmen. Eller åtminstone att behöva försöka sig på att tvätta den... 😆
Ja alla är vi olika!! Vissa spikar upp klockarmband på vedboden och låter dom sitta där i flera år för att dom ska få rätt patinering eller slipar dom med sandpapper osv.. 😂
Kaffe har jag inte prövat dock!! Tack för den idén!! 😂
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ja alla är vi olika!! Vissa spikar upp klockarmband på vedboden och låter dom sitta där i flera år för att dom ska få rätt patinering eller slipar dom med sandpapper osv.. 😂
Kaffe har jag inte prövat dock!! Tack för den idén!! 😂
Varför testade inte muppen att koka Rollen med för att se om den har samma kvallitet?😄
 

Vostok

Audemars
Den här filmen är jäkligt intressant.. Den visar en Amphibia med datum som verkar öppnas framåt (alltså med skruvat glas under bezeln)
Notera även de konstiga visarna som sitter i den!!
Jag har sett delar av den här boetten visas upp en gång men hittar inga bilder på den nu tyvärr..



Klippte ut några bilder ur filmen som visar vad jag menar..

1630842372574.png

1630842516890.png
 
Senast ändrad:

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Hej hej Rysstråden! 👋
Har inte postat här på ett tag, främst på grund av Seikoholism, tror jag.
Men iaf, hade ett stort sug efter en ny blank Vostok, specifikt 170894 så när denna dök upp var det bara att slå till.
Fan vad mycket klocka man får för pengarna!
DSC06250-01.jpeg

DSC06247_1-01.jpeg

DSC06239-01.jpeg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Wow, en sådan har jag aldrig sett! Antar att de är hyfsat ovanliga?
Jag har bara sett den där och den som är med i filmen (kan rent av vara samma?) så den är nog väldigt ovanlig.
Ska kolla mer på bilderna för det finns även lite urverksbilder och det sitter en 2416 i den dock tror jag det va omärkt (utan tillverknings land "SU") så den lär va tidig..
Urtavlan påminner ju om Ministerial tavlan förutom att index är slipade direkt i metallen på den..
Och visarna ser ju jäkligt spaceade ut.. som förkrympta paddel visare..
 
Topp