Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som en pansarvagn anländer du till tråden! Wow va mysig!Jag kör på god 350 måndag jag!
Ser man på! En ministry-zissou .Glad ministry måndag på er
Jo den har ni sett, va den jag hade på länk innan, den omtalade "poopdivern" här i rysstrådenSer man på! En ministry-zissou .
Snygg! Har vi sett den förut eller är det premiär?
Din samling växer ju så fort att man inte hänger med.
710, hur stor bärs en sådan jfr 420? Jag har alltså ingen nyare russki utan enbart 50-talare i princip...Morgonkaffe på ämbetet.
Från vänster 170, 710, 270710, hur stor bärs en sådan jfr 420? Jag har alltså ingen nyare russki utan enbart 50-talare i princip...
Från vänster 170, 710, 270
Right 270 är troligen min melodi. Beteckningarna på boetterna, har de en funktion eller betydlese de siffrorna? Eller är det bara ett artikeltnummer vars enda syfte är att skilja dem åt?
710: an ser ju enorm ut, upplevs inte så på min arm dock, tror nog perspektivet lurar lite här med!Från vänster 170, 710, 270
Där måste du tyvärr googla och lära dig modeller och vad de står för.Right 270 är troligen min melodi. Beteckningarna på boetterna, har de en funktion eller betydlese de siffrorna? Eller är det bara ett artikeltnummer vars enda syfte är att skilja dem åt?
Jag har noll koll på nya ryssar i allmänhet. 50-70-tals 3017 och 3133 chronografer är vad jag tittar på mest. Sedan är Kirovskis 50-tals designer intessanta rent historiskt. En design man nog hade kunnat relansera i en 38 mm design och sälja bra av.Där måste du tyvärr googla och lära dig modeller och vad de står för.
T.ex. är gamla Albatrossen exakt samma boett fast den finns i boett 320 resp. 470. Den ena polerad, den andra borstad.
Sedan har ju "alla" klockor tre sista siffror, men det har du säkert koll på. Där t.ex. 059 är Scuba Dude i petrol.
Så 090059 är t.ex. den klassiska tonneaun med Scuba Dude-tavla.
Dessa kommer man ganska långt med: (Bildgoogla "Vostok cases")
Såg er konversation ang. boett nummer och jag har nördat lite i det..
Ex boett "710" där är 71 alltså boett modellen och 0 är materialnummer..
3dje siffran anger alltså vilket material boetten är tillverkad av och vilken beläggning om sådan finns (nedan har jag gjort en liten sammanställning över de material jag hittat, finns fler men har ej hunnit längre)
0 = rostfritt stål
1 = förkromad mässing
3 = förgylld mässing
6 = mässing med titanium oxocarbonitride plätering (silver färgad)
7 = titan
9 mässing med titannitridbeläggning (guld färgad)
Hm. Efter granskning av boetterna så går alla med en 6:a eller en 7:a med i numret bort.
Antingen lite för stora eller har de ett för mig oproportionerligt brett 22mm band.
270 verkar onekligen inte bygga så mycket i höjd heller. Till och med 420 ser ju hög ut relativt 270.
Baklock. Och plattare baklock.Tror höjden har en del o göra med om det är automaturverk i. Byt urverk och sätt i ett manuellt så kan man byta baklock till en flackare
Bra fråga?Vilket nummer har min blåa beläggning?!
Boetterna 150 och 170 är identiska frånsett att 170 är borstad och 150 är blank.710, hur stor bärs en sådan jfr 420? Jag har alltså ingen nyare russki utan enbart 50-talare i princip...