• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Det här med köpstopp är inte min grej.

Ville prova lite roliga band från Ryssland. Beställde några klockor också när man ändå var igång och ett urverk. Fick en drös extraband på köpet! 😀

20210909_201247.jpg


Måste köpa lite nya batterier, så hoppar förhoppningsvis klockorna igång (quartzverk).

20210909_201947.jpg
Nån speciell man kan beställa band av eller blandat meshok?
 

Delgada

Patek
Blev lite sugen på att höstmodda frugans klocka efter @Delgada s Modd då hon ledsnat på den orange grå ringen. Det färdiga resultatet blev mycket snyggt och stilrent. Passade på att slänga av 22 mm meshen på tunnan fasen jag börjar vägra den bredden🥴 på tunnor
DSC_6030.JPG
DSC_6027.JPG
DSC_6020.JPG
Den blev verkligen snygg med den mossgröna bezeln, madames 420.
Det är kul det där att plocka fram ny känsla genom bezel och ev bandbyte. Lite som att få en ny klocka.
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Härligt!! Den blev riktigt trevlig och väldans uppkäftig. Kan tänka mig att den väcker en hel del uppmärksamhet på jobbet nu, du lär väl få gå före i kaffekön🤩
Dessvärre får jag ju inte ha klocka på mig när jag jobbar utan den ligger bredvid datorn på skrivbordet på ämbetsrummet.
Jag skulle ju i och för dig kunna ta på mig klockan då jag går och fikar...
Så jag får gå före i kön.
Ska prova imorgon när vi har fredagsfika.😊👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nån speciell man kan beställa band av eller blandat meshok?

Bara hitta någon säljare som har lite blandat, finns hur många som helst!

För att par hundralappar kan du få gammalt rassel så du har för resten är livet...

Jag köpte av en säljare jag köpt innan, därav tror jag han skickade med lite extra.

Edit: Fina band för en lite peng:
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Men ehh... du kör ju öppen kista.... 😉 sminka på! Klart enklare att sminka ett lik än en gris! Du kan ju prova för skoj skull tills zu hittar originaldelarna.
För mig är det viktigare att klockorna är historiskt riktiga än att dom ser snygga ut :) Fast visst kan man leka lite ibland när det ändå bara är skrot :D Jag fundera på att stoppa den där kommandirskie tavlan längst ner till höger i en ny Amphibia boett med bara nya delar bara för kul, men vi får se :)
 

Delgada

Patek
Det här med köpstopp är inte min grej.

Ville prova lite roliga band från Ryssland. Beställde några klockor också när man ändå var igång och ett urverk. Fick en drös extraband på köpet! 😀

20210909_201247.jpg


Måste köpa lite nya batterier, så hoppar förhoppningsvis klockorna igång (quartzverk).

20210909_201947.jpg
Om du upplever att du skulle utveckla en allergi mot det feta bandet närmast tangentbordet där tror jag att det finns en köpare här.😊
 
Topp