Ropade hem den på Tradera för en 3-4 år sedan. En riktigt sköning.M.L.
När köpte du den! Vilken kultdinka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ropade hem den på Tradera för en 3-4 år sedan. En riktigt sköning.M.L.
När köpte du den! Vilken kultdinka
Ropade hem den på Tradera för en 3-4 år sedan. En riktigt sköning.
Den var (som jag förstod det) beggad när jag köpte den. Tavlan har också lite mörkare partier på ytterkanten som jag har tolkat som patinering (försökte fånga det på bild, men är lite svårt att få fram) vilket alltid har gjort att jag tänkt att den nog kan vara lite äldre. Men det är ju mycket möjligt att det är en (relativt) nyproduktion med fejkpatinerad tavla. Snygg är den hursomhelst.M.L!
Din klocka är riktigt lurig att datera. Ser ut att vara från 2000-talet. Det som förbryllar är att den saknar märkning av härkomst.
Kan du posta en bild av boettlocket. Köpte du den ny!? Den är säkerligen gjord som en hyllningsklocka med röd 12 och sekunden placerad vid klockan 9. Denna modell har jag endast sett utan röd tolva och med CCCP eller USSR märkning! Det är något lurt!
Den var (som jag förstod det) beggad när jag köpte den. Tavlan har också lite mörkare partier på ytterkanten som jag har tolkat som patinering (försökte fånga det på bild, men är lite svårt att få fram) vilket alltid har gjort att jag tänkt att den nog kan vara lite äldre. Men det är ju mycket möjligt att det är en (relativt) nyproduktion med fejkpatinerad tavla. Snygg är den hursomhelst.
Vilken kunskap. Tack för all info.Jag det är troligen en franken! Locket är ett komandirskielock. Denna modell brukade ha helt blank yta!
Det spelar ingen roll om du inte är helt nördig på ryska klockor! Klockan är kult trotts allt!
Vilken kultalbatross!Vostok Amphibia "Radio Room"
Vill bidra med min ovanliga ryska dykare
Vilken kultalbatross!
Radio Room! Växer inte på träd!
Grattis!
Lysande!Tack! "Sprang på" rätt person på watchuseek och fick tag i en av de sista (från "ursprungskällorna")
Lysande!
Var det Lucidor!?
Stämmer! Han satte mig i kontakt med säljaren.
Tack Fixoflex !
Jag kan bara ge dem rätt. Länken är bajs och kronan är alldeles lös och sladdrig i utskruvat läge. Kort sagt, en riktig skitklocka men jag gillar den! Inte bara för den roliga filmen och hur de måste ha tänkt när de valde klocka, utan också för att konstruktionen är så annorlunda. Och även om den känns riktigt, riktigt usel så ska det ju vara en hygglig klocka Dessutom, för den slanten gör det inte så mycket om allt inte är på topp. Jag ska testa med något nato vid tillfälle.
Två typer av boetter till Komandirskie!
Dessa två typer är helt ok och lämnade fabriken på detta sätt!
Lutande och rak linje! Den högra (lutande) modellen är ovanlig och förekommer mycket sällan!
Ännu en nördig post!
Jäklarns, där ligger man ju i lä!
Är det Boris Jeltsin jag skymtar på en av tavlorna?
Hubbatix!
Hubbatix!