Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mr.Chang! Tack för infon!!Vet ej om du förstår vad som står längst ner,det står-zakaz mo CCCP som betyder=Beställd av försvarsministeriet CCCP
Om du läser lite tidigare i tråden har vi förklarat begreppet 3AKA3 och texten på din jubileumsklocka är fel konstruerad alla bokstäver har samma höjd. I det flesta fall är 3 större än AKA på en gedigen ursprunglig Komandirskie! Därför ser klocka lite märklig ut. Fortsatt lycka till!Mr.Chang! Tack för infon!!
Urofahyllningen är helt fantastisk snygg! Fin samling!Mina 3 ryssar:
Poljot ISS (på armen nu med blått NATO)
Riktigt gedigen, bra kvalité.
Kirova Chronograph. Favorit - används nästan varje dag. Igår såg jag att glaset spruckit.
Mailat Ruscamera (där även Poljot ISS köpts) och frågat om de kan fixa fram nytt glas.
Poljot med eta2824!
RJO!
Kolla på sidan 5 i denna tråd - där har vi försökt att klargöra det olika texterna på en Komandirskietavla.
Det är en djungel. Men det går alltid att hitta ut om du är tålamod!
Hej, bra tips! Vad tror ni om denna? Äkta?
http://www.ebay.com/itm/VOSTOK-KOMA...187327116?pt=Wristwatches&hash=item1c3753dc8c
Sekundvisaren är tyvärr franken och den är nylumad!
Det lugnt! Till slut har du din favoritdinka!Inte lätt att hitta en äkta....
Hej igen...Denna verkar vara ok?Inte lätt att hitta en äkta....
Lite dyrare som jagt men jubileumsklockan är sjukt snyggRJO!
Ser mycket bättre ut! Den översta klockan kan ha fått ny lysmassa. Det ser ut som man lagt ut tandkräm på tavlan (mer än vanligt ) Den undre är i makalös kondition och ser i första anblicken ok ut! Den ser ut att vara i NOS skick! Boettlocket ser också ok ut med minnesbild stansad!
Priset blir dock lite mer!
Om du har lite is så tycker jag att du skall vänta. Nu vet du vad du skall leta efter och jag tycker denna klockanLite dyrare som jagt men jubileumsklockan är sjukt snygg
Extremt sliten men verkar ok! Spidertavla som Rolexfantasterna säger!Fixoflex! Vad tror du om denna?
Hittade en intressant klocka på bukten .http://www.ebay.com/itm/VOSTOK-Sovi...22323?pt=Wristwatches&hash=item1c3753c9d3.Kan det vara nåt att satsa på ? Gillade kronan snett uppe till höger och subsekunden .
Det kommer alltid nya ryssdinkor! håll ut!Skulle nog studerat den lite noggrannare .Ser för bra ut för att vara sann . Tar tillbaka allt skrev .
Det kommer alltid nya ryssdinkor! håll ut!
Min nyinkomna ryss Raketa?! Köpte den enbart för att den hade romerska index, och var billig, samt i rätt storlek. Kan någon, kanske Fixoflex, upplysa mig om vad jag har köpt? Ytterligare en fråga jag undrat lite över tidigare är, varför dessa billiga ryssar, men även andra billigare märken typ Camy, känns så "mjölkiga" i uppdragen? Dvs. de ger inte alls ifrån sig något mekanisk ljud eller "klick", då man drar upp dem. Någon som känner igen det, och vet varför? Tacksam för all kunskap som finns på detta härliga forum!
Grattis till en fin Raketa! Allt stämmer! Dom klassiska tunna visarna. Raketa har lite fel kallats för Ryssarnas motsvarighet till Timex. Billiga klockor till rätt bra kvalitet. De håller tiden förvånansvärt bra och i många falla bättre än Vostokklockorna. SU stämpel som bruka förekomma i Raketa för export (Sovjet Unionen).
Det ser ut som att allt är original på klockan. Det är väldigt ovanligt på dessa Signalklockor. Kollar om det är 2612.1 verk i den!