• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Tack! Gillar den jag med! 🙂
DBCE18D7-8552-4713-AFA2-BD3894D114F5.jpeg
5453E876-0FBC-4B49-838E-35A816EB8710.jpeg
Ja det är en mycket lyckad modd det där. Väl avvägda färger, snygga visare cool bezel, och bäst tycker jag det blir med det grå gummibandet! 👍
Håller med. Är inget fan av de där "plottriga bezelerna med massa text och/eller siffror" men den där gillade jag!
Och schnygga visare som går super ihop med den orange-röda sekunden!
Och 059-tavlan är alltid rätt!!!
 

Utvisaren

Patek
Rent livfarligt att rota klockor i ryssland ju. Finns ju hur mycket kul som helst. Och att sälja klockor och byster av Lenin är ju en fullt gångbar business tydligen. Även en del schweizare man inte ser så ofta poppar upp, rätt bombade men i alla fall. Men man verkar ha en ganska flexibel inställning till det där med varumärken? Hittade vad jag trodde var en tysk Hanhart till bra pris men så satt det ett 3133 verk i... wtf? Men det känns nog mer som Kajsa Varg mentalitet än medvetet fifflande. Man visar och berättar ju vad man har pusslat ihop. Även om inte alla göra det...
 

Kreacon

Audemars
Ja det är en mycket lyckad modd det där. Väl avvägda färger, snygga visare cool bezel, och bäst tycker jag det blir med det grå gummibandet! 👍

Håller med. Är inget fan av de där "plottriga bezelerna med massa text och/eller siffror" men den där gillade jag!
Och schnygga visare som går super ihop med den orange-röda sekunden!
Och 059-tavlan är alltid rätt!!!
Jäklar! Ni snålade inte med komplimangerna! 🙏 tack! 🙂
Visst spenderades det en hel del tid med att hitta och plocka ihop delar med matchande/kontrasterande färger. Det orangea kontrasterar bra mot det turkosblå tycker jag. Kul att lägga lite tid på detaljer. Och visarna är jag jättenöjd med. Blev sjukt glad när jag hittade dem på ebay. Väntade i månader på den albanska posten och lagom till de kom fram hade V24 tagit in dem. 🤣
Det enda knepiga är att matcha band tycker jag. Blått går bort då inget blått band hittills passat med tavlan. Svart oxå bort då jag inte gillar svart och blått tillsammans. (😂) grått blir ibland för blått men är nog det bästa hittills. Förutom eventuellt khaki. Dåligt med khakigummin dock. Jag är rätt bra på att måla in mig o hörn. Alright, kvällens mest ofiltrerade och självcentrerade inlägg. God natt. 😆
185D171E-48DD-4FCC-B4BD-FE2112C217B3.jpeg
93D226A4-A48F-4396-BF28-7A12EB947CE1.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag är inte den som bangar om det är Tonneau-tisdag, som denna vecka firas tillsammans med kompisen 1190820, sannolikt från tidigt 80-tal, men som verkar ha tillverkats redan från sent 70-tal. Självklart tickar 2209 under det kupolformade glaset och dras upp av en likaledes formad krona. Siffror (bara två st!) samt index är underbart darrigt handmålade av Oleg och är i "perfekt" originalskick, precis som det skall vara. Den där stukade sexan, som ser ut som om den hukar sig under ett för lågt sittande tak är ju bara hur fantastisk som helst. Självklart paddlar som det ju fortfarande var på den tiden.
1631599955926.png


Vacker profil. Notera att glas och boett skapar en uppenbarligen medvetet skapad bågformad linje.
1631599991249.png


Nedan bild från katalog, som jag tror att kamrat @Vostok lade upp för ett par år sedan (tack!). Man ser att sekundvisaren bör vara röd och tittar man riktigt noga på mitt exemplar kan man faktiskt skönja en svagt rödfärgad nyans, så jag väljer att se det som klädsam patina.
1631599765048.png
 

Delgada

Patek
Nu fortsätter vi med lite bandbytar-rally.
Jag hade ju tänkt att låta den här tunnan vara kvar på svart gummi över vintern. Sen kom jag på att jag ju hade ett svart lämpligt (?) läder på en annan klocka. Visserligen 20 mm istället för 22 men med täckta luggar som på 090 gör ju inte det så mycket.
20210914_084545.jpg
20210914_084516.jpg
20210914_084509.jpg

Nu vet jag att en del inte gillar bund, utan istället älskar bund.
 

Utvisaren

Patek
Shit pommes! Oleg har redan packat och skickat! Ordnung! Blev lite Amfibia-delar men jag har ju ingen amfibia att modda än... hur fn tänkte vi där? Jo handla lite mer från samma snubbe så slår man ut Postmords avgifter och frakten på fler artiklar ie billigare. Fn vad jobbstörd man är... ;) I värsta fall får man ju kränga grejerna till någon modd-galen typ i formuet här ;)

1631606519041.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Shit pommes! Oleg har redan packat och skickat! Ordnung! Blev lite Amfibia-delar men jag har ju ingen amfibia att modda än... hur fn tänkte vi där? Jo handla lite mer från samma snubbe så slår man ut Postmords avgifter och frakten på fler artiklar ie billigare. Fn vad jobbstörd man är... ;) I värsta fall får man ju kränga grejerna till någon modd-galen typ i formuet här ;)

1631606519041.png
Jag tycker det låter som att du har börjat hamna i rätt mode. Låter även som en intressant säljare...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Finns någon good guy / bad guy lista för meshok? Ifall det är något orpon man inte skall handla med. Tillika om man har handlat med någon och det gått bra.

Äh, bara o kolla recensioner. Har hen många bra recensioner är det förhoppningsvis lugnt.
Jag har även handlat av någon med ganska få recensioner (men alla var bra) och det har gott fint också).
Största problemet är ju postnord för tillfället!!!
 

Delgada

Patek
Shit pommes! Oleg har redan packat och skickat! Ordnung! Blev lite Amfibia-delar men jag har ju ingen amfibia att modda än... hur fn tänkte vi där? Jo handla lite mer från samma snubbe så slår man ut Postmords avgifter och frakten på fler artiklar ie billigare. Fn vad jobbstörd man är... ;) I värsta fall får man ju kränga grejerna till någon modd-galen typ i formuet här ;)

1631606519041.png
Du har en utstakad karriär som bezel-pusher.😄👍
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp