Kika in min avatar har inte de rätta verktygen för att lossa visareKöp ett automatverk o nytt baklock så är det i princip löst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kika in min avatar har inte de rätta verktygen för att lossa visareKöp ett automatverk o nytt baklock så är det i princip löst!
Du kanske kan få hjälp av någon?Kika in min avatar har inte de rätta verktygen för att lossa visare
Intressant fråga, som det finns all anledning att försöka få mer svar på. Armbandet eller länken påverkar ju armbandsurets utseende och utstrålning väldigt mycket.God kväll russkies! Har försökt fördjupa mig lite i vad det satt för klockarmband på vintage vostok när de såldes och användes i sovjet. Finns det någon bra sida med info om det, gärna med foton? Har sett lite olika varianter (bla de på bilderna). Tycker egentligen de är snyggast med natoarmband. Men det skulle vara kul att ha några med orginalband med
Ganska hyggliga fältransoner de har i marininfanteriet nu för tiden.På landstigningsbåt på väg mot Gotland. En del av Zapad.
Jo tack. Fick knappt i mig fnskapet. Men man vet ju aldrig när man får mat nästa gång. Bara att lasta in. Får nog skaffa mig en badklocka om detta skall fortsätta.Ganska hyggliga fältransoner de har i marininfanteriet nu för tiden.
Kanske en affärsidé att vintagefiera klockor åt andra!Trevlig måndag tjänstgöring som vanligt!
Kan nog konstatera att jag är en OWG med tunnan. Klockan är knappt 1,5 månad gammal men ser ut att vara ca 30 år. Lantbruk är ingen walk in a park liv for en klocka
Härligt creme gula visareJag inleder den nya veckan starkt med Desert Shield Serie 1.
Härligt att se en klocka som faktiskt används och även är gjord för att tåla tuff miljö. Sannolikt ganska sällan man ser en R***x Submariner utsättas för verkliga livet.Trevlig måndag tjänstgöring som vanligt!
Kan nog konstatera att jag är en OWG med tunnan. Klockan är knappt 1,5 månad gammal men ser ut att vara ca 30 år. Lantbruk är ingen walk in a park liv for en klocka
Har tänkt tanken ha dom en månad och sälja på löpande band, lagom inkördaKanske en affärsidé att vintagefiera klockor åt andra!
Klart roligare upplägg jmf med de som fejkat "mögglar till" sina klockor. Det finns fö en hel tråd på forumet som tar upp detta ämne. Tex folk som låter klockdelar ligga i havsvatten tillsammans med sand i flera månader bara för att få rätt stuk på grejorna. Jag har lite smått roat följt ett par sådana projekt. Absolut inte min kopp med te, men lite skoj att det finns entusiaster. Men, som sagt, hellre en månad med omsorg av @hepanterHar tänkt tanken ha dom en månad och sälja på löpande band, lagom inkörda
Klart roligare upplägg jmf med de som fejkat "mögglar till" sina klockor. Det finns fö en hel tråd på forumet som tar upp detta ämne. Tex folk som låter klockdelar ligga i havsvatten tillsammans med sand i flera månader bara för att få rätt stuk på grejorna. Jag har lite smått roat följt ett par sådana projekt. Absolut inte min kopp med te, men lite skoj at det finns entusiaster. Men, som sagt, hellre med en månad med omsorg av @hepanter
Jag tar 2 om det går!Någon som är sugen på nått kul?
Billig är den också!
Vostok Amphibian Admiral Titan | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Vostok Amphibian Admiral Titan at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!www.ebay.co.uk
Härligt creme gula visare
Missa inte den härligt vintage-blekta "före detta" röda sekunden!Jag inleder den nya veckan starkt med Desert Shield Serie 1.
Haha näe, jag gillar vilda skapelser och skulle ogärna bära hand på dem - men du har verkligen mitt helhjärtade stöd att skaffa minst enBra! Jag tar två tack! En på armen och den andra kan du slå sönder med hammaren. Man måste ju ändå hålla på sina principer menar jag.
Fram med kaustiksodan kamrat!
Tack, ja, den är i riktigt bra skick, har i vilket fall som helst sannolikt aldrig varit ute i fältMissa inte den härligt vintage-blekta "före detta" röda sekunden!
SNYGGT!
Bezelen ser jäklar i min låda helt NOS ut; har den legat i mörker och plysch sedan 1991???
Inte för att vara "den som är den" - men jag vill veta och lära mig.Intressant fråga, som det finns all anledning att försöka få mer svar på. Armbandet eller länken påverkar ju armbandsurets utseende och utstrålning väldigt mycket.
Jag tänkte ge två exempel från min samling, först en Komandirskie från 80-talet, som skall ha sålts mot den Italienska marknaden.
Som framgår av märkningen är det definitivt Vostok original och från Soviettiden. Kvalitén är tjock och riktigt trevlig i snyggt vinröd nyans.
Italien har faktiskt varit en stor och stabil marknad för ryska klockor. Ett exempel är en Komandirskie-kronograf baserat på Poljot 3133, som är väldigt ovanligt och som mer eller mindre skall ha gjorts för den Italiendka marknaden. Ett annat exempel är Generalskie i Radio Room-utförande, som skapades för Italien.
Mitt andra exempel är en Neptune, förmodligen från övergångsperioden. Både band (tjock och fantastisk kvalité) och viklås är Vostok original och skall ha suttit på klockan sedan den var ny.
Jag fick vänta 3 veckor ungefär. Definitivt värt det!Är det någon här som har handlat av Vostok-Watches24.com på sistone och har någon uppfattning om hur deras leveranstider ser ut nu?
På hemsidan lovar de ganska rask frakt, efter beställning dök det dock upp ett Mail om att de har längre lev.tider nu p g a Corona så jag är lite nyfiken på om någon handlat där nyligen och vet ungefär hur mycket längre tid man kan ställa in sig på att vänta
Ah men tre veckor är ju ingenting började måla upp bilder för mitt inre av att de drabbats av samma diffusa evighetsleveranser som Meranom aviserar som budgetalternativ haha.Jag fick vänta 3 veckor ungefär. Definitivt värt det!
Tack för väldigt intressant återkoppling. Jag måste kolla med säljaren ang de tre Neptunes jag har från samma tidsålder om det möjligtvis är så att han har mer info.Inte för att vara "den som är den" - men jag vill veta och lära mig.
Den nedre skulle jag vilja veta mer om.
Jag har inte sett Neptunes tidigare än 1990 - och då var det först dom som (tror jag) hette 937* där mittenluggen och metallen där kring var väldigt "kantig"/"vass".
Senare började de väl kalla boetten för 960*
För att vara från övergångsperioden borde den väl vara gjord typ 1991-1993 - och där ifrån har jag inte sett urtavlor med B-loggan kombinerat med "Automat".
Tavlan uppfattar jag lite som en nytolkning av sniper-tavlan 1990:
Hade jag killgissat skulle jag sagt 2000-tal, kanske runt +2010 - inte minst för att armbandet säljs nu på Meranom, och jag aldrig sett äldre ur med ett sådant.
LÄR MIG!!! (Tack och bock).
Hur som helst är det där clasp-armbandet high-class på riktig hög nivå. Måste vara Vostoks vassaste originalarmband!