SengtBonnert
Basic
"Snygg"Ni som kan; Vad kan man säga om denna:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Snygg"Ni som kan; Vad kan man säga om denna:
Snygg!min hälsar.Ni som kan; Vad kan man säga om denna:
Ett rätt okej svek ändåJag vet att det är tonneau tisdag men jag svek med en NVCh-30 generation 1 idag.
Ni som kan; Vad kan man säga om denna:
Skit snyggBättre paketöppning en tisdag har jag svårt att tro att jag kan önska mig. Vad jag kan bedöma ser den korrekt ut inkl kupolformad krona. 22 mm våffla passar bra.
Är verkligen en glad nybörjare som gillar att googla.Ni som kan; Vad kan man säga om denna:
Tack, den sajten är en riktig guldgruva! Jag har varit där och kikat en del, men aldrig hittat till "Old Ministry"-sidan. Mycket riktigt ser det ju ut som den senare varianten av den gamla 710:an. Brutna luggar är definitivt coolare, men även denna skulle ju platsa bra i samlingen... Jag håller med om att tavlan ser oroande fin ut. Samtidigt tycker jag att det ser ut som att minut- och timvisarnas lysmassa matchar tavlans pluppar ganska väl. Sekundvisaren är nog relumad.Är verkligen en glad nybörjare som gillar att googla.
Men det är lite svårt med vinklar på boetter (och inte rakt framifrån) men den ser ju ut som en Old Ministerial (dvs. den "gamla" 710:an) i den senare versionen utan "brutna luggar". Brutna = första delen av 80-talet, raka (som denna) är från senare delen av 80-talet.
Det finns säkert bättre boettdetektiver i gruppen.
Möjligen är det en aftermarket/nytillverkad bezel; den ser helt ny ut.
Om inte tavlan är nytillverkad (supersvårt att se) så är den iaf. i jättebra skick!
Kolla klockbaksidan och lite övrigt från denna sida (din klocka nederst) - https://vostokamphibiacccp.altervista.org/cassa-ministry/
Jo de tidiga med brutna luggar och då med datum som är rött på vit skiva samt 2416 verk utan b.Tack, den sajten är en riktig guldgruva! Jag har varit där och kikat en del, men aldrig hittat till "Old Ministry"-sidan. Mycket riktigt ser det ju ut som den senare varianten av den gamla 710:an. Brutna luggar är definitivt coolare, men även denna skulle ju platsa bra i samlingen... Jag håller med om att tavlan ser oroande fin ut. Samtidigt tycker jag att det ser ut som att minut- och timvisarnas lysmassa matchar tavlans pluppar ganska väl. Sekundvisaren är nog relumad.
Verket är 2416B, självklart stämplat SU
Edit: Har denna modell aldrig paddelvisare?
Här är lite fler bilder:
Yes, men de nyare utan brutna luggar skall alltså inte ha paddlar?Jo de tidiga med brutna luggar och då med datum som är rött på vit skiva samt 2416 verk utan b.
Stämmer.Yes, men de nyare utan brutna luggar skall alltså inte ha paddlar?
Nej, men en bra säljare på EBay som jag kan rekommendera. Annars är väl vostok-24 ett hyfsat snabbt och säkert sätt för en ny klockaÄr ute efter snabb affär. Någon som har en söt och omoddad dykare på max 41 mm samt med datum till salu?
Som sägs här ovan (det finns säkert vissa modeller, vissa årtal som motsäger vissa "sanningar" - allt är inte svart eller vitt i gamla ryssträsket) har de flesta äldre (tidiga 80-talet) paddlar, OCH kupolkronan!Tack, den sajten är en riktig guldgruva! Jag har varit där och kikat en del, men aldrig hittat till "Old Ministry"-sidan. Mycket riktigt ser det ju ut som den senare varianten av den gamla 710:an. Brutna luggar är definitivt coolare, men även denna skulle ju platsa bra i samlingen... Jag håller med om att tavlan ser oroande fin ut. Samtidigt tycker jag att det ser ut som att minut- och timvisarnas lysmassa matchar tavlans pluppar ganska väl. Sekundvisaren är nog relumad.
Verket är 2416B, självklart stämplat SU
Edit: Har denna modell aldrig paddelvisare?
Här är lite fler bilder:
Är mer ute att köpa en klocka ikväll och få den övermorgon. Men vilken säljare? Ska ta en titt.Nej, men en bra säljare på EBay som jag kan rekommendera. Annars är väl vostok-24 ett hyfsat snabbt och säkert sätt för en ny klocka
Klockanett om du har bråttomÄr mer ute att köpa en klocka ikväll och få den övermorgon. Men vilken säljare? Ska ta en titt.
Jag gillar din inställningÄr mer ute att köpa en klocka ikväll och få den övermorgon. Men vilken säljare? Ska ta en titt.
Vad söker du för typ?ny eller vintage?när jag säger vintage menar jag fint skick och servad.Är mer ute att köpa en klocka ikväll och få den övermorgon. Men vilken säljare? Ska ta en titt.
Typ.. gode Gud ge mig tålamod, men genast och helst nyss.Är mer ute att köpa en klocka ikväll och få den övermorgon. Men vilken säljare? Ska ta en titt.
Dom har bara 22 modeller i lager och dom är moddade..Klockanett om du har bråttom
Tack!Jag gillar din inställning
Antikvarua heter han. Funkade bra för mig, han var väldigt hjälpsam när Postnord valde att inte vara det.
Under 41 mm och dykare med datum. Gärna vit tavla. Ny eller begagnad kvittar.Vad söker du för typ?ny eller vintage?när jag säger vintage menar jag fint skick och servad.
Typ.. gode Gud ge mig tålamod, men genast och helst nyss.
Kika på Rikalas bruna. Han har en röd orange ton i det bruna som förstärker det blåa. Av de bruna som visats går den tonen bäst till blått. Tycker jag osv. De andra är också bra men på andra vis. Vi snackar millimetrar nu alltså... kulörsnobberi säger nog somliga. Men här är det nog lite insnöat på många sättSitter o kikar på Natoband till scuba dude:n ("normal" blå urtavla) nu, för metallbandet var ju fruktansvärt.
Vilka färger rekommenderar folk här? Svart eller marinblått var mina spontana tankar.
Nej, svartvita sanningar och ryska armbandsur samsas inte alltid i samma rum.Som sägs här ovan (det finns säkert vissa modeller, vissa årtal som motsäger vissa "sanningar" - allt är inte svart eller vitt i gamla ryssträsket) har de flesta äldre (tidiga 80-talet) paddlar, OCH kupolkronan!
Kolla denna:
Pm’a om du är sugen på en!Nej, svartvita sanningar och ryska armbandsur samsas inte alltid i samma rum.
Mina tankar kring detta med de gamla Ministry-modellerna riktar nog in sig på att primärt kolla på den ngt nyare varianten utan brutna luggar och då hitta en sådan som känns tillräckligt kosher. Brutna luggar får bli en ngt senare fråga. Den modellen ligger ett snäpp högre i pris och det känns därför viktigt att försöka hitta något som känns hyfsat säkert. Kanske kollar jag inom tråden om ngn har något att erbjuda. Som sagt blir det en senare fråga. Obrutna luggar hamnar därmed före i kön och jag har innan dess en del spännande paketöppning att se fram emot (dvs om PN är mig nådig... )
Pilarna var kirurgiskt precisa för det var precis vad som löste biffen, i kombination med förslaget om att trycka verket lätt i riktning mot kronan så landade allt på plats och fungerar nu precis som jag villEn tanke, utifrån att jag själv har haft liknande problem med ett par klockor:
Testa att lossa lite granna (inte helt och hållet) på de två skruvar som håller fast verket. Ta sedan loss och sätt tillbaka bommen när verket fortfarande sitter lite löst. Rucka på krona + bom lite fram och tillbaka/upp och ner när du för in bommen, så att du känner att verket ger med sig. Detta kan göra att bommen hamnar på ett annat och aningen bättre sätt. Dra sedan åt de båda skruvarna igen.
Mina estetiskt fulländade pilar i bilden nedan visar vilka skruvar jag menar. Den ena sitter alltså under rotorn, menar jag