All dissning av ryska länkar (jodå, jag är själv en del i det) har nu inspirerat till dagens första klockbyte i form av underbar Raketa UFO på härligt rasslig förgylld rysk originallänk. Ja, huruvida sen satt på klockan som ny eller ej vill/kan jag inte uttala mig om, men i ngt skede har Oleg sett till att denna matchande länk har monterats.
När klockan levererades visade sig armbandsuret sannolikt ha tillhört en ryss av storlek ngt större. Detta skulle visa sig matcha mina sparrishandleder ganska dåligt. Trots maximal minskning av spännet gled klockan av handleden bara jag tänkte tanken på att luta armen lite granna. Möjlighet att plocka bort länkar fanns inte. Det blev därför till att plocka fram de hårda verktygen inkl ett st Leatherman-multiverktyg och lite annat som i mer normala fall absolut inte associeras med den delikata sysslan att mecka med mekaniska armbandsur.
Resultatet av det närmast kirurgiska ingreppet (ja, inte på mig då, jag har fortfarande lika spinkiga underarmar) blev riktigt lyckat och jag bär nu denna alldeles, alldeles underbara UFO inkl kyrillisk veckodag och härligt krackelerad tavla med oerhört stor glädje. Dessutom med ett och annat höjt ögonbryn i omgivningen som följd. Och ärligt talat så rasslar länken inte alls lika mycket som senare tillverkade kusiner.
Ha nu en fortsatt trevlig ryssfredag allesammans!