Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har med rätt men en homage jag byggt så likt som det går att få orginalet!NVCh-30 Gen 3?
Och, japp du hade helt rätt!
Lurigt!Du har med rätt men en homage jag byggt så likt som det går att få orginalet!
Hmm!!? Upp och ner vänd 30 bezel from ukraine with love!!Bezelen är en nyare, så 12:an är bara en "färgplupp infräst i det svarta". (De gamla originalen hade ju en upp-/utstående lumeplupp i en kromad tunn ring).
Så nej, den är inte skrämd av allt grönt. Den ÄR lite lätt grönfärgad!
Äsch, min klocka är 0E ...Hmm!!? Upp och ner vänd 30 bezel from ukraine with love!!
Många maskiningenjörer känner igen mycket av teknologin som används i Vostokklockorna. Jag är ingen maskiningenjör, utan är en byggingenjör och anade varför glaset på klockorna är kupade, men var ändå lite osäker. Videon nedan bekräftade det jag anade, nämligen att man använder sig av det som kallas "bågprincipen", vilket användes redan av romarna. Om vi kollar bågbron nedan, anta att röda pilarna är människor/fordon som belastar bron. Belastningen tar sig ner i marken genom bron som en båge, vilket jag illustrerat med gröna pilarna.
Kollar vi klockan nedan, så är det exakt samma princip. Blåa pilarna är tryck från vatten. Och den vertikala vattentrycket jämnar tack vare glaset ut den horisontella vattentrycket, vilket jag illustrerat i bilden. Detta gör så att klockan pallar ännu mer tryck, vilket är riktigt fiffigt!
Ni får ursäkta om ni redan visste detta eller ifall det är off-topic.
14!Äsch, min klocka är 0E ...
Då kan man ju diskutera om jag egentligrn hade rättLurigt!
Min är... en svart pluttÄsch, min klocka är 0E ...
Hmm, inser att jag plötsligt har fyra (väldigt olika) klockor på väg nu från länder i öst. Återstår att se om jag har tur i PN-lotteriet... Man får göra det man kan och vänligt men bestämt uppmuntra säljaren att bifoga korrekt ifylld CN22 på utsidan av paketet och sedan be en stilla bön att Murphys lag inte gäller för just mig.
Nåväl, det är som sagt ryssfredag, himlen är ljusblå och Slava Fridgen fortsätter att blänka...
Alltså... en av dessa råkar ju då vara en sådan där gammal 710:a, men jag är absolut inte beroende, alls, på något sätt. Kan lägga av, men vill bara inte eftersom 710:an är bra för mig, fattar du?Har du blivit ministry-beronde?
Mesh sitter ofta riktigt bra och är nästan den enda typen av metallänk man kan köpa från Ryssland utan att bli gravt besviken. Snygg kombo!God ryssfredag kamrater. Testar nytt armband, rätt så skönt!
Mesh med magnet från Wish, men funkar det medMesh sitter ofta riktigt bra och är nästan den enda typen av metallänk man kan köpa från Ryssland utan att bli gravt besviken. Snygg kombo!
Snygg och klassisk paratrooper!Nu har min flickvän landat i träsket med sitt första köp
Mesh med magnet från Wish, men funkar det med
Kanske brun mocka?Dessa....men vad säger ni...bara grönt nato som gäller eller??
Länka gärna vart du hitta dettaKanske brun mocka?
Se nedan. (Jag har inte handlat därifrån själv, bara googlade... )Länka gärna vart du hitta detta