Jodå, tavlor märkta ZAKAZ MO CCCP finns på armbandsur som beställdes av försvarsministeriet i Soviet och såldes i dedikerade butiker där endast personer med militär legitimation skall ha fått handla. Klockorna i sig är inte annorlunda jmf med motsvarande modeller utan ZAKAZ-märkning, ja förutom själva tavlan då förstås Jag känner ganska starkt för dessa klockor och jag har en del med denna märkning i min samling. En T-34 hör nog hemma i varje samling med sovjetiska armbandsur. Cool klocka!Stämmer detta verkligen att det ska vara beställd av militären och på 24mm i storlek?
Övriga armbandsur | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Övriga armbandsur enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
24 mm är diametern på urverket, vilket även framgår av de två första siffrorna i beteckningen 2414, som fö är ett manuellt verk. De två sista siffrorna står för att klockan har datumvisning.
Det står ingenting om huruvida urverket är servat och det framgår egentligen inte ens om klockan fungerar... Kanske läge att ställa ett par motfråga till säljaren. Klocka är oavsett i väldigt bra skick!