• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tavla och bezel passar riktigt bra i den boetten. Neptune-boetten är lite udda iom att inga vanliga band eller länkar passar rakt av. Dock kan man ju använda adaptrar.
Ja jag tycker själv att de passade ganska fint ihop - har letat efter adaptrarna eller banden som har dem ”inbyggda” till 960 men de verkar vara out of stock precis överallt tyvärr. Har sett lite olika hemslöjdade lösningar också men det kändes som minst motstånd att lösa det såhär. Har läst någonstans att armbanden är bättre på SE-versionen men på min var det verkligen inget kul - det kunde inte ens röra sig fritt mot boetten utan man fick bryta det förbi mittenläget 😄

Annars är jag generellt ett fan av grovsmide 🙂
 
Dags att skifta klocka.
@Beo the Russian lifeguard it's alive
DSC_6320.JPG
 
Jag har två med samma kombination av boett och bezel. Framförallt boetten är riktigt ovanlig och förekommer tydligen inte ens i några officiella kataloger. Det skall finnas ett modell-nummer för boetten, men jag har helt tappat bort detta i alla flöden och diskussioner. Den lite unika och osymmetriska formen är i vilket fall väldigt speciell. Dock skall det definitivt vara en original Vostok-boett, så det är ingen tredjeparts-del.
1632483453032.png

Ah, kul att becel o klocka hör ihop. Jag har en annan osymmetrisk klocka, men det sitter en annan boett på den (har för mig att det är den vanliga med runda ringar).
 
  • Like
Reactions: Beo
Tack för ett utförligt svar!
Såg det låg en amphibia ute på tradera nu som kanske skulle kunna vara något? Det låg kanske lite i högsta laget i pris för ”köp nu” men såg ut att sitta på Vostoks bättre meshband.


(nej, inte jag som säljer)
 
Såg det låg en amphibia ute på tradera nu som kanske skulle kunna vara något? Det låg kanske lite i högsta laget i pris för ”köp nu” men såg ut att sitta på Vostoks bättre meshband.


(nej, inte jag som säljer)
Tack för tips! Dock saknar jag datum på den. Kan inte leva utan datum...
 
Tröttnade på en dålig film...

Innan tvätt:
20210924_190248.jpg


Efter:
20210924_193602.jpg

Alltid lika kul o se resultat efter tvätt o polerat glas 😀

Hade en 320 sedan innan, fast med annan tavla. Den a är dessutom räfflad (eller rättare sagt borstad) så snyggt som gamla 119-boetter! Det hade jag inte sett när jag köpte den, klar bonus!
20210924_193614.jpg


Ha en trevlig fredagskväll kamrater!
 
Tröttnade på en dålig film...

Innan tvätt:
20210924_190248.jpg


Efter:
20210924_193602.jpg

Alltid lika kul o se resultat efter tvätt o polerat glas 😀

Hade en 320 sedan innan, fast med annan tavla. Den a är dessutom räfflad (eller rättare sagt borstad) så snyggt som gamla 119-boetter! Det hade jag inte sett när jag köpte den, klar bonus!
20210924_193614.jpg


Ha en trevlig fredagskväll kamrater!
Wow! Med en sån snygging på armen skulle jag nog också ha en trevlig kväll! 😄
 
Tröttnade på en dålig film...

Innan tvätt:
20210924_190248.jpg


Efter:
20210924_193602.jpg

Alltid lika kul o se resultat efter tvätt o polerat glas 😀

Hade en 320 sedan innan, fast med annan tavla. Den a är dessutom räfflad (eller rättare sagt borstad) så snyggt som gamla 119-boetter! Det hade jag inte sett när jag köpte den, klar bonus!
20210924_193614.jpg


Ha en trevlig fredagskväll kamrater!
Jag kan verkligen hålla med om att resultatet kan bli överraskande positivt när man kör boett och bezel i tvätten. Som att en hinna försvinner från ytan och allt blir 20 år nyare. 😍
 
Tillbaka
Topp