• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Trevlig lördag har satt upp svanshållare elastiska lyckades även drämma hammarn på pekfingret så nagelbandet sprack, bra start
DSC_6331.JPG
 
Tröttnade på en dålig film...

Innan tvätt:
20210924_190248.jpg


Efter:
20210924_193602.jpg

Alltid lika kul o se resultat efter tvätt o polerat glas 😀

Hade en 320 sedan innan, fast med annan tavla. Den a är dessutom räfflad (eller rättare sagt borstad) så snyggt som gamla 119-boetter! Det hade jag inte sett när jag köpte den, klar bonus!
20210924_193614.jpg


Ha en trevlig fredagskväll kamrater!
Den heter 470 när den är "räfflad/borstad" :)
Just den där heter 470299... Grymt fin!! :)
 
Alla klockor i min samling är köpta på känsla och inpuls! Denna föll jag för direkt när jag började frekventa EBay!!!
Och idag är det öppethus på Artillerimuset i mina hemtrakter, sonen är nörd på det militära!
Kände att den har rätt stil, men har den militär anknytning?
1AF41942-7164-4CE2-97EF-B28BD48921EA.jpeg
 
Alla klockor i min samling är köpta på känsla och inpuls! Denna föll jag för direkt när jag började frekventa EBay!!!
Och idag är det öppethus på Artillerimuset i mina hemtrakter, sonen är nörd på det militära!
Kände att den har rätt stil, men har den militär anknytning?
1AF41942-7164-4CE2-97EF-B28BD48921EA.jpeg
Har också sett den där och tycker den är stencool!
Men har inte sett eller läst ngt om att det skulle vara ngt militärrelaterat med den.
Men visst: grön!
Den har ju t.ex. inte 3AKA3-märkningen, eller så.
Och annars ger man ju ofta militär-koppling till klockor med stora kontraster i tavla/siffror (svart tavla - vita siffror).
Men nöj dig med att den är grym!
 
Och på tal om den blåa, ganska ren faktiskt (ej rengjord än), behöver lite lätt puts på glaset. Visst är det en 420-boett. Lite lätt krakelerad tavla (knappt synligt).
Automatverk, som tickar igång så fort man rör klockan.

20210925_102212.jpg


De övriga två, den grönvita och 45-95-urverken behöver nya uppdragsfjädrar, tror jag har några kvar (de snurrar bara), men lär behöva köpa fler!
 
Alla klockor i min samling är köpta på känsla och inpuls! Denna föll jag för direkt när jag började frekventa EBay!!!
Och idag är det öppethus på Artillerimuset i mina hemtrakter, sonen är nörd på det militära!
Kände att den har rätt stil, men har den militär anknytning?
1AF41942-7164-4CE2-97EF-B28BD48921EA.jpeg
Har också en sån. Jag tänker på den som ”sportklockan” för jag tycker att den gröna urtavlan med sina markeringar för tankarna till bollplaner. Civil modell från 1980-talet, ingen militär anknytning.
 
Alla klockor i min samling är köpta på känsla och inpuls! Denna föll jag för direkt när jag började frekventa EBay!!!
Och idag är det öppethus på Artillerimuset i mina hemtrakter, sonen är nörd på det militära!
Kände att den har rätt stil, men har den militär anknytning?
1AF41942-7164-4CE2-97EF-B28BD48921EA.jpeg

Har också en sån. Jag tänker på den som ”sportklockan” för jag tycker att den gröna urtavlan med sina markeringar för tankarna till bollplaner. Civil modell från 1980-talet, ingen militär anknytning.

Lite lik Kirova retro klockorna som säljs nu för tiden, https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-vostok-kirova-retro/

Har även sett andra färger på tavlan på denna klocka har jag för mig.

Snygg, ligger på vill-ha-listan 😀

Finns åtminstone med vit tavla...
Screenshot_20210925-122326_Chrome.jpg

Screenshot_20210925-122314_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:
Skapade engen tråd för bezel:er. Fyll gärna på om ni har någon annan!

 
Skapade engen tråd för bezel:er. Fyll gärna på om ni har någon annan!

Kul initiativ!
Kommer garanterat ge lite cravings!
Skulle dock vilja viska att vridringen heter bezel på utrikiska. Becel är i min bok ett smörmärke. ;):cool:
 

Var det inte någon i tråden som eftersökte en sån här? Jag högt ju sista exet!
 
Sådär nu återställer vi ordningen igen. Har varit lite otrogen, först med Citizen och sen med GUL.
Avmastning i går och idag upptag varför jag valde klockor som inte gör så mycket om de får för mycket stryk.
20210924_163351.jpg
20210925_153732.jpg

Jo jag vet att Amphibia också är stryktålig men jag blir mer ledsen om en Amphibia får för mycket stryk.
Men nu är ordningen som sagt återställd med 170 på handleden.
20210925_204113.jpg
 

Bilagor

  • 20210925_181247.jpg
    20210925_181247.jpg
    365.9 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp