Jag tror att det är en 420382 - men någon med bättre koll kan säkert rätta mig här?Den blåa i mitten var fin. Har du mer info om den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror att det är en 420382 - men någon med bättre koll kan säkert rätta mig här?Den blåa i mitten var fin. Har du mer info om den?
Den heter 470 när den är "räfflad/borstad"Tröttnade på en dålig film...
Innan tvätt:
Efter:
Alltid lika kul o se resultat efter tvätt o polerat glas
Hade en 320 sedan innan, fast med annan tavla. Den a är dessutom räfflad (eller rättare sagt borstad) så snyggt som gamla 119-boetter! Det hade jag inte sett när jag köpte den, klar bonus!
Ha en trevlig fredagskväll kamrater!
Har också sett den där och tycker den är stencool!Alla klockor i min samling är köpta på känsla och inpuls! Denna föll jag för direkt när jag började frekventa EBay!!!
Och idag är det öppethus på Artillerimuset i mina hemtrakter, sonen är nörd på det militära!
Kände att den har rätt stil, men har den militär anknytning?
Jo, den hordern är nog jag, för jag har en sådan. Kan lägga upp en bild när jag kommer hem.Jag tycker jubileumsklockan 45-95 uppe till höger sticker ut i fråga om snygg matchande bezel. Riktigt snygg.
Jag har för mig att jag sett en sån tidigare här i tråden.
Nån annan horder. Vem var det?
Har också en sån. Jag tänker på den som ”sportklockan” för jag tycker att den gröna urtavlan med sina markeringar för tankarna till bollplaner. Civil modell från 1980-talet, ingen militär anknytning.Alla klockor i min samling är köpta på känsla och inpuls! Denna föll jag för direkt när jag började frekventa EBay!!!
Och idag är det öppethus på Artillerimuset i mina hemtrakter, sonen är nörd på det militära!
Alla klockor i min samling är köpta på känsla och inpuls! Denna föll jag för direkt när jag började frekventa EBay!!!
Har också en sån. Jag tänker på den som ”sportklockan” för jag tycker att den gröna urtavlan med sina markeringar för tankarna till bollplaner. Civil modell från 1980-talet, ingen militär anknytning.
Utlovad paketöppning:
Räknas detta som en förfalskning när det inte är Vostok själva som tillverkat den?
Hahaha än så länge förvaras de klockorna ju i PostNords tullhantering...Det är ju inte deras logga på och Boctok betyder ju öst, så jag kan inte se att det är en förfarfalskning per se.
Juste klocklåda!
Frågan är bara vad du skall lägga de andra 50 klockorna efter några månader?
Kul initiativ!Skapade engen tråd för bezel:er. Fyll gärna på om ni har någon annan!
Vostok olika bezel:er
Tänkte starta en tråd med bilder på oilka bezel:er som det sitter på de ryska/sovjetiska Vostok klockorna! Fyll gärna på med bilder på fler bezel:er. Ni får ursäkta bildkvaliten på tavlorna, men det är bezel:erna som ligger i focus här. Det finns några fall där flera av samma typ av bezel...klocksnack.se
Kul initiativ!
Kommer garanterat ge lite cravings!
Skulle dock vilja viska att vridringen heter bezel på utrikiska. Becel är i min bok ett smörmärke.
Skriv smör så inte någon blir förvirradHade blandat becel o bezel som stavning i tråden, fixat nu!
Skriv smör så inte någon blir förvirrad
Den här va lite udda... Har du mer bilder??
Ok, här kommer min kompis!Tvättad boett, glaset skulle behöva lite lättare polering...
Grymt snygg bezel på den här! Kanske kommer o sätta ihop en bezelkavalkad nu när man har lite olika..
Franken!!!Utlovad paketöppning:
Räknas detta som en förfalskning när det inte är Vostok själva som tillverkat den?