• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Syndar själv lite idag med en av klockorna som kom från ryssland igår. Är lite svag för tank-klockor så kunde inte hålla mig, trots quartz o inte ryss! Är väl värd sina 30:-, tickar på med nytt batteri...

20211007_112142.jpg

Även de här kom igår, kan nog bli en fungerande av varje efter byte av balans o service samt hitta nya kronor.

20211007_111319.jpg

Är det någon som har en extra slava krona över, så säg till!
Om du mot förmodan skulle misslyckas i dina återupplivningsförsök och välja nödslakt, kan jag tänka mig att lägga ett gott bud på bezeln till klockan längst till vänster. (Om den passar i storlek till en modern Amphibia)

Om du mot förmodan skulle misslyckas i dina återupplivningsförsök och välja nödslakt, kan jag tänka mig att lägga ett gott bud på bezeln till klockan längst till vänster. (Om den passar i storlek till en modern Amphibia)

Tyvärr ingen riktig bezel på den, bara pressad i. Men man skulle nog få in ett Vostok-urverk i boetten, med en modifierad bom. Saknar dock baklock & lås.

20211007_114215.jpg

Vostok plastring.
20211007_114429.jpg

Mm mm. Själv-vald vostok-celibat aka ryss-detox... säkert karaktärsdanande... inte...
Tänk om det blir ännu värre efter din ryssodetox och du köper 20 nya vostoks på en gång. Du vet väl att om man ska trappa ner på nåt centralstimulerande så är de bra att trappa ner långsamt tex ryss en dag Citizen 5 min sen öka mer successivt!!

En större orkester i Jönköping, typ symfoniorkester men inte professionell. (Jag bor inte där med åker en bit för att vara med.) Skall man vara petig så är det en Viola, vilket är typ en lite större variant av violin. 🙂
Det är inte att vara petig. Det är en himla skillnad på fiol och viola. Brukar vara på Helsingborg Symfoniorkester och Malmös nu när de bytt dirigent... Ibland åker vi över till Köpenhamn med. Skall faktiskt till Göteborg i mellandagarna vid jul, men då blir det sista delen i Nibelungens ring, ingen symfoni men i alla fall. :)

Lycka är att få plocka godbitar ur en annan samlares samling. Nu skall vi bara vänta på att posten gör sitt lilla jobb. Kan säga att en är röd, en är brun och en är... orange. Men sen är det fn köpstopp! Till jul eller så... :arghh::arghh::arghh:

Det är inte att vara petig. Det är en himla skillnad på fiol och viola. Brukar vara på Helsingborg Symfoniorkester och Malmös nu när de bytt dirigent... Ibland åker vi över till Köpenhamn med. Skall faktiskt till Göteborg i mellandagarna vid jul, men då blir det sista delen i Nibelungens ring, ingen symfoni men i alla fall. :)
Grymt! Vilket instrument spelar du?

Tillbaka
Topp