• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Frugan är överlycklig nu, sturmanskien var tänkt till mig men hon kärade ner sig totalt 😂 hon älskar Luchen också😀
DSC_6660.JPG

Inga dåliga klockor där inte!!!

Var handlar ni extra/utbytes bezel och band i dessa tider?
Bezels var det faktiskt ett tag sedan jag köpte, men senast var det direkt från Meranom, men jag har även handlat från tredjepartsleverantören AM-DIVER:

Band från exempelvis:

Helt OK band och väldigt bra priser med lockande system med rabatt och fri frakt om man köper lite fler band... :) Företaget är Sverigebaserat och erbjuder snabb leverans. Deras natoband och singel pass i läder känns ofta lite tjocka, vilket gör att det är svårt/omöjligt att vika tillbaka änden mot spännet. Dock är de mjuka och medgörliga. Deras vanliga läderband har jag nog mest bara positiva erfarenheter av.

Även de är baserade i Sverige. Över lag lite dyrare jmf med CNS men kanske snäppet högre kvalité. Jag har köpt tunna natoband i läder som jag är väldigt nöjd med. De säljer även klockverktyg till ofta bra priser. Lite längre leveranstid, dvs ca en vecka.

Kul om någon fyller på med fler exempel inkl lite omdömen.

Var handlar ni extra/utbytes bezel och band i dessa tider?
Vad gäller bezel är dessa mina favoritkanaler.
Och

Och när det gäller band gillar jag.

2a ur högen som också får överleva döden.
Fungerar, dock får jag inte bommen o fastna, verkar som om det är lite smutsigt för mekanismen, men det är ju lätt åtgärdat.
Skall göra rent visarna också och kanske sno en sekundvisare från en annan.
Tavlan har en liten defekt mitt i pannan på generalen (?), så det ser ut som att fått ett headshot, fast det kanske han förtjänar...
20211006_194533.jpg

2a ur högen som också får överleva döden.
Fungerar, dock får jag inte bommen o fastna, verkar som om det är lite smutsigt för mekanismen, men det är ju lätt åtgärdat.
Skall göra rent visarna också och kanske sno en sekundvisare från en annan.
Tavlan har en liten defekt mitt i pannan på generalen (?), så det ser ut som att fått ett headshot, fast det kanske han förtjänar...
20211006_194533.jpg
Bara en sån bezel måste väl vara värt besväret. Unik och riktigt snygg.

Är det ryssar allihop?
Jag ser två stycken till vänster i högen som väldigt mycket liknar de klassiska GUL-klockorna från tidigt 90 tal.
Vad är det?

Nix, men det mesta. En Citizen tank (quartz som faktiskt går) och de två gul-likande klockorna. Har en gul med trasig lcd, skall se om det är samma o byta i så fall. Står något annat på tavlorna.

Här, ytterligare en klocka. En Sputnik quartz som går. Dock repigt mineralglas och med något så osexigt som ett miyotaurverk i.

20211006_203145.jpg

Tillbaka
Topp