• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Någon som har Vostok Zakaz och kan bjuda på lite bilder? Tycker dom är så coola. :)
1633547605389.png

Anno 1966 ...

Ja jag ökade väl postningsrna med ca 500% iomed köpet. Testade sturmanskie idag, hur fasen ska man kunna ha klockor som är mindre nu?
Men du, eftersom jag är en ansvarstagande medmänniska, som träder in när det behövs hjälp, så har jag en lösning på detta ganska allvarliga problem.
Gör så att du lägger Shturmanskien i ett omsorgsfullt vadderat kuvert och postar den till min hemadress! 🤣😀👍😉

Någon som har Vostok Zakaz och kan bjuda på lite bilder? Tycker dom är så coola. :)
En av de första. Bedömt 1965.
”Problemet” med många av de här första, var att ZAKAZ stod längst ner, blev slitet med åren, och ibland knappt syns.

Nix, men det mesta. En Citizen tank (quartz som faktiskt går) och de två gul-likande klockorna. Har en gul med trasig lcd, skall se om det är samma o byta i så fall. Står något annat på tavlorna.

Här, ytterligare en klocka. En Sputnik quartz som går. Dock repigt mineralglas och med något så osexigt som ett miyotaurverk i.

20211006_203145.jpg
Men den var ju super sexig på utsidan, riktigt grym

Jag är jag.

Jag vet att man lätt blir förvirrad och yrhet kan drabba en även i unga år och utan rusmedels inverkan. För att motverka det så förklaras härmed att

mitt användarnamn Min utvisare har bytts till Utvisaren istället. Det betyder inte att jag är hockeydomare utan det är i botten kommet från den tecknade karaktären Kronblom och hans eskapader i någon serietidning (91:an) när det begav sig. Mest kul för mig. Minst kul för er. Jag beklagar. ;)

Mm mm. Själv-vald vostok-celibat aka ryss-detox... säkert karaktärsdanande... inte...
God förmiddag kamrater.

Idag är det 1 oktober och det är första dagen på en halv månads mental prövning för min del. Jag ska nämligen på eget bevåg ha en ryss-detox. Varför i allsin dar företar man sig något sådant?? frågar sig vän av ordning.
Jo kanske är det så att man genom späkelse genomgår en reningsprocess. Kanske är det så att man genom att leva i en period av armod får förståelse för de som inte har det lika bra. En klockvärldens ramadan... Kom ihåg att det finns hundratusentals, kanske en miljon vuxna svenskar som aldrig ägt en rysk klocka.
Kanske är det så att det som inte dödar härdar.

Det kanske var så att det började som ett missbelåtet muller i klocklådans bortre hörn, stigande till ett upproriskt vrål. De övriga klockorna villa ha handledstid och påstod att jag favoriserade de ryska uren.... Skulle jag? Ha, det är ju som att påstå att gravitationen existerar...
Nåja, de krävde en månads egentid utan ryssar. Aldrig! sa jag, en halv månad kan ni få, sa jag utan att tänka efter. Taget! sa Citizen och kompani i mun på varandra. Så nu är jag här och ska tillbringa första halvan av oktober utan ryska klockor. Och eftersom oktober har 31 dagar får det bli tom 16 okt.

(Jag har emellertid en lömsk baktanke och det är att efter en sån här pärs är jag värd en ny klocka. Rysk.)

Jag kommer dock följa tråden och då och då höra av mig, dock utan att bära rysk klocka.

Mm mm. Själv-vald vostok-celibat aka ryss-detox... säkert karaktärsdanande... inte...

Syndar själv lite idag med en av klockorna som kom från ryssland igår. Är lite svag för tank-klockor så kunde inte hålla mig, trots quartz o inte ryss! Är väl värd sina 30:-, tickar på med nytt batteri...

20211007_112142.jpg

Även de här kom igår, kan nog bli en fungerande av varje efter byte av balans o service samt hitta nya kronor.

20211007_111319.jpg

Är det någon som har en extra slava krona över, så säg till!

Jag är jag.

Jag vet att man lätt blir förvirrad och yrhet kan drabba en även i unga år och utan rusmedels inverkan. För att motverka det så förklaras härmed att

mitt användarnamn Min utvisare har bytts till Utvisaren istället. Det betyder inte att jag är hockeydomare utan det är i botten kommet från den tecknade karaktären Kronblom och hans eskapader i någon serietidning (91:an) när det begav sig. Mest kul för mig. Minst kul för er. Jag beklagar. ;)
Jag tyckte att Min utvisare var ganska redigt fyndigt!

Tillbaka
Topp