• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Cool! Lite sugen jag med, men nu har jag köpstopp!

Edit: kollade runt lite..

Luch, Buran, Poljot, Romanov. Verkar finnas lite olika...

Screenshot_20211020-223420_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223412_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223349_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223339_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223334_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223325_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223315_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223253_Chrome.jpg

Fan vad ryssarna är härliga. Alltid spännande designer och formspråk. Ska ta och djupdyka lite i det här när tillfälle ges men nu vet jag i alla fall vart jag ska börja. Tack!

PS. Hur stavar man till månfas på ryska? :D

Kanske positivt att bara få tre ur i stöten då? Man vill ju inte bli utbränd. 🤔😁
Jag får (förhoppningsvis) två klockor i dagens paket. Sedan har jag några till på G. Om även de hanteras lika ohumant snabbt finns risken att jag bränner ut mig. Det här är ju nästan värre än en man-cold. (nej, nu överdrev jag, inget kan vara värre än en man-cold, förlåt!) :D

• Like
Reactions: Beo
Slava Amphibian där är ett riktigt bra köp. :cool:
Tack, ja, den har varit lite av en helig graal för mig. Den är även ganska svårfunnen och det blir inte många träffar när man letar. Visarnas lysmassa är ofta även dålig (sönder/hål) på flera exemplar.
Mitt mål var att få tag på Amphibian-modellerna från resp Poljot, Raketa och Slava och nu är alla tre av dessa pusselbitar på plats. Tillsammans med mer välkända dykare från Vostok har jag nu en ganska kul samling av olika exempel på hur man kunde producera dykarur i Sovietunionen under tiden från 60- till 80-tal. Slavan känns riktigt bra och har tex, till skillnad från Poljot och Raketa, bezel i metall (plast-insert). Det kan nog tänkas bli något inlägg framöver med lite fler jämförelser.

Dricka vodka och slåss med spadar eller skriva SORK med räk-baguetter på infarten till huset??
Blir väl som vanligt. Elda upp ett handskrivet brev från Jehovas. I riktning mot väster, där solen går ner och världen sänks i evigt mörker, och hylla Satan, den ende sanne Guden.
Men en kopp kaffe och skiva vetebröd går nog också bra. Jag tog tre skivor för säkerhets skull. 🤔 ;) :D
Haha fan vad sjåigt det kändes helt plötsligt men jag beundrar era insatser. Får spela lite av djävulens musik här hemma på grammofonen själv då. Typ Elvis eller något slags jazz?

Måste vara skönt att jobba med IT en sån här dag. @Johanaxe66
DSC_7075.JPG
DSC_7073.JPG
Nja, jag satt faktiskt och tyckte lite synd om mig själv. Det är lite kallt här på rummet och jag blir nästan lite stel i fingrarna när jag försöker trycka ner tangenterna på tangentbordet. Nu märker jag att T-34 på handleden harklar sig lite och tycker att det känns riktigt pinsamt att sitta fastspänd på en sådan mespropp. Kanske skulle ta av mig på överkroppen så att jag härdas en aning, nej, just det, har snart ett videomöte, kan bli pinsamt 🤔

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Beo
Den där högra får du gärna visa mer av. Retro-look på steroider!
Ja! När jag till slut hade lagt Amphibian i korgen kikade jag lite om det kanske kunde finnas något mer som kunde få slinka med. Jag var ganska nära att klicka hem en riktigt snygg 350-dykare, men den var, som så ofta numera gällande dessa, ganska obillig. Plötsligt uppenbarade sig denna lilla tingest och jag bara kände att jag MÅSTE HA DEN! Och inte kostade den mycket pengar heller, några hundralappar. (jämfört med den andra Slavan tom väldigt, väldigt billig...) Tavlan var lite skadad, men det gjorde bara känslorna ännu starkare.
Jag har inte hittat samma modell någon annanstans, OK har väl inte letat skiten ur mig, men lite roligt ovanlig tycker jag nog att den är. MrOatman verkar tex inte ha exakt denna boett, om jag nu inte har tittat slarvigt.
Oavsett en riktig ögontjuv som bara flåsar 70-talsretro (även om den i sann sovietisk anda sannolikt kommer från 80-talet.
20211021_145544.jpg

Nja, jag satt faktiskt och tyckte lite synd om mig själv. Det är lite kallt här på rummet och jag blir nästan lite stel i fingrarna när jag försöker trycka ner tangenterna på tangentbordet. Nu märker jag att T-34 på handleden harklar sig lite och tycker att det känns riktigt pinsamt att sitta fastspänd på en sådan mespropp. Kanske skulle ta av mig på överkroppen så att jag härdas en aning, nej, just det, har snart ett videomöte, kan bli pinsamt 🤔
Nejdå. Det är faktiskt så man gör i ryssland. #trustthenatives

1634823432524.png

Det här var nytt för mig. En Komandirskie på väg där Oleg tydligen har lyckats skriva en siffra fel postnumret. Försändelsen har därför skickats till fel PN-ombud. Jag kontaktade nyss PN via deras chat och dryftar mig nu till att delge er hur bra det gick (vissa personliga uppgifter är borttagna från texten):

(2021/10/21 15:29) Johan: Jag ser i appen att försändelsen tycks ha skickats till fel adress. Om det är till hjälp kan jag ange korrekt adress.
(2021/10/21 15:30) Marut K : Hej Marut här, ska kika på ditt kolli kommer tillbaks strax. Medans jag är borta skulle jag kunna ta ditt namn samt adress tack.
(2021/10/21 15:32) Johan: Tack, jättebra: xxxxxx
(2021/10/21 15:34) Marut K : Tack så mycket, ser att det har blivit fel med försändelsen då det står en siffra fel i postnumret
(2021/10/21 15:35) Johan: Aj, går det att orda till så att det blir rätt?
(2021/10/21 15:36) Marut K : Tyvärr så har inga möjligheter att ändra dem adressuppgifterna som står
(2021/10/21 15:36) Marut K : utan den här försändelsen kommer att skickas till Coop Koppom
(2021/10/21 15:37) Johan : Men, vad händer då med paketet? Kan ni inte eftersända det till rätt adress?
(2021/10/21 15:41) Johan : Om det står rätt gatuadress och ort så borde det väl visa vart paketet skall skickas i alla fall?
(2021/10/21 15:42) Marut K : Vi har fått fel elektroniska uppgifter utav avsändaren och din försändelse kommer att styras till det ombudet som vi har fått elektroniskt
(2021/10/21 15:43) Marut K : Men vi har uppmärksammat om att det står fel adress på försändelsen, så det finns möjlighet till att försändelsen kommer till ditt ombud tills nästa vecka men kan inte lova något du vi har fått fel uppgifter
(2021/10/21 15:44) Johan : OK, men då håller jag tummarna. Kan jag få en kopia på de felaktiga elektroniska adressuppgifterna?
(2021/10/21 15:45) Marut K : tyvärr kan jag inte uppge några uppgifter på grund av GDPR lagen.
(2021/10/21 15:46) Johan : Men det är ju mina personuppgifter och jag ger samtycke till att du ger dem till mig.
(2021/10/21 15:46) Marut K : Som sagt finns inga möjligheter för mig att ge dig en kopia på dem felaktiga elektroniska uppgifterna
(2021/10/21 15:46) Johan : OK.
(2021/10/21 15:47) Marut K : Önskar dig en trevlig torsdag 🙂
Screenshot_20211021-153401_PostNord.jpg

Tillbaka
Topp