• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Och nu sitter den på handleden ^^
16347522921907130919324380308618.jpg

E18FC250-A267-4A78-81FD-46B300DD63E9.jpeg

Ett ryskt gammalt ”Game & watch” (Elektronika). Funderar på om det är något att börja samla på… 🤔 Någon som köpt och säga om de är skapligt underhållande att spela på? Detta var ganska tråkigt, och inte alls lika beroendeframkallande som många av originalen. Och ja, det finns klocka på den så den kvalar in i det här forumet 🤪

Har sett lite olika spel jag med, men inte slagit till på någon än. Frågan är hur kul även orginalen är idag, skulle va kul o testa... Skulle tro att dagens barn inte skulle bli speciellt imponerade!

Är det någon som har en Raketa moon phase quartz och har lust att ge en recension? Är sugen på en månfas och snubblade över denna. Finns det andra spännande ryska månfasklockor? Gärna quartz eftersom det känns jobbigt att behöva ställa in månfasen på nytt varje gång klockan ska användas.

il_794xN.3414795013_b1ss.jpg

I boxarna så. Vill tillägg att jag ogillar stora dykarklockor. I synnerhet om de bärs vid tillfällen där de inte fyller någon funktion. Bärs de till kostym och man inte samtidigt har cyklopet på, ja då skall man äta järnrör i en mörk gränd. Men denna veckan har alltså 3 as landat i boet. Hur fan tänkte jag här egentligen? Ta tjuren vid hornen? Se om en termos studsar? Flytta till Eslöv och bli skogsmunk? Oklart.
Men åter till ämnet. En Neptun och 2 Amfibia. Basen för att bygga mig en dykare jag faktiskt står ut med på armen, när jag nu inte riktigt har råd med en 50 fathoms. Vi får se vart denna resa slutar.

20211020_075125.jpg

Har sett lite olika spel jag med, men inte slagit till på någon än. Frågan är hur kul även orginalen är idag, skulle va kul o testa... Skulle tro att dagens barn inte skulle bli speciellt imponerade!
Jo, jag har några game & watch hemma sedan barndomen. Tycker fortfarande att de är ett skönt tidsfördriv även om de blir lite enformiga i längden. Sonen på 6 år förstår dock inte alls tjusningen. Hans reaktion när jag körde igenom Donkey Kong Jr (vilket tog typ 5 sec för mig) för att visa honom var ”vad händer när du klarat det?” När mitt svar var ”då kör man om igen och ser hur många gånger i följd man kan klara det” följt av ”mitt rekord är mer än 30 ggr” titta han på mig som om jag var galen och sa ”så länge det gör dig glad pappa”, sedan fortsatte han med sitt Nintendo Switch. Dagens kids är bortskämda 😂

Jäkla ljuvligt obehaglig obegriplig kommentar 😂
Nu ska jag bara lista ut vad det betyder 🤔 frågan är bara om jag ska ta det före eller efter att jag försöker gissa vad det var för spännande som kom i lådorna
Google translate levde rövare och översatte Armband! Helt! till Päls! Komplett! Följt av det lite mer kryptiska "du måste tvätta den (älskling)." Ännu tämligen oklart vad säljaren verkligen menade. 😁

Jo, jag har några game & watch hemma sedan barndomen. Tycker fortfarande att de är ett skönt tidsfördriv även om de blir lite enformiga i längden. Sonen på 6 år förstår dock inte alls tjusningen. Hans reaktion när jag körde igenom Donkey Kong Jr (vilket tog typ 5 sec för mig) för att visa honom var ”vad händer när du klarat det?” När mitt svar var ”då kör man om igen och ser hur många gånger i följd man kan klara det” följt av ”mitt rekord är mer än 30 ggr” titta han på mig som om jag var galen och sa ”så länge det gör dig glad pappa”, sedan fortsatte han med sitt Nintendo Switch. Dagens kids är bortskämda 😂
Wow. Vilken burn från ungen. Om jag var du hade jag nog gjort ett faderskapstest direkt där. Både tomten och brevbäraren är helt klart misstänkta. 😂😂

Är det någon som har en Raketa moon phase quartz och har lust att ge en recension? Är sugen på en månfas och snubblade över denna. Finns det andra spännande ryska månfasklockor? Gärna quartz eftersom det känns jobbigt att behöva ställa in månfasen på nytt varje gång klockan ska användas.

il_794xN.3414795013_b1ss.jpg

Cool! Lite sugen jag med, men nu har jag köpstopp!

Edit: kollade runt lite..

Luch, Buran, Poljot, Romanov. Verkar finnas lite olika...

Screenshot_20211020-223420_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223412_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223349_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223339_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223334_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223325_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223315_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-223253_Chrome.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp