• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Jamen, det där ser ju precis ut som jag, nej, just det, jag är ju allergisk mot hästar, fasen också. Kor är jag däremot inte allergisk mot. Hörde någon påstå att man kan rida på kor. @hepanter, stämmer det, har du testat?
Det går men inget jag gör 😁 däremot när jag blev rejält sparkad av en ko som för övrigt heter sparkish. Så hoppa jag upp på kossan brevid o satte mig på ryggen, va enda vägen ur attacken.
De syns att Putin lyft lite skrot i sina dar ändå
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Gör en @delgada
DSC_7078.JPG
DSC_7079.JPG
 

Utvisaren

Patek
Ordet indiantips dyker upp ibland. Här kommer ett sådant. Prata med säljarna och fråga dem om de har fler ur etc. Precis fått napp på en fin Kirovskie som han inte hade lagt ut ännu. Vips läggs den ut och så köper man den direkt. :)

Ja, jag gillar krabbelurerna :)

Och nej, jag har inte handlat ryska ur i årtionden... snarast 2 månader. Men människor är människor världen över. De flesta är rätt vänliga och hjäper till om man frågar :)


1634841174490.png
 

ShogunB

Omega
Ordet indiantips dyker upp ibland. Här kommer ett sådant. Prata med säljarna och fråga dem om de har fler ur etc. Precis fått napp på en fin Kirovskie som han inte hade lagt ut ännu. Vips läggs den ut och så köper man den direkt. :)

Ja, jag gillar krabbelurerna :)

Och nej, jag har inte handlat ryska ur i årtionden... snarast 2 månader. Men människor är människor världen över. De flesta är rätt vänliga och hjäper till om man frågar :)
Man kan även pruta, jag gav ett skambud för två klockor samtidigt, sen möttes vi på mitten, säljaren tog bort auktionerna och skapade en ny som jag högg direkt. Frågan är fri :)
 

MAz_666

Rolex
Det finns en moddad Amfibia som kostar ca 500 kr. Vad tycker ni? Är det värt att köpa?
image (3).jpeg
image (4).jpeg
Som nämnts är 500 bagare ett bra pris. Försök på annat vis köpa en ny klocka, fixa ett bra läderarmband, köp ett halvt kilo mässingsdelar som specialtillverkats till klockan, låt sedan någon meka (om du inte lägger egen arbetstid på det), skicka den utomlands - och försök komma under femhundra …
Jag tror det är lättare att sälja glass till ursprungsbefolkningarna i iglos …
Gillar du den: köp!
Personligen skulle jag själv bara fundera ett extra varv kring denna typ av ”klumpar” som såna där tillbyggnader innebär. Är man inte beredd på det, kan de uppfattas vara lite av en ”håll-käften-tegelsten” som man sedan lätt väljer bort, till förmån för smidigare ur.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Japp, ryssfredag! Denna vecka firas dagen med Slavan som kom som ett brev med posten igår. En fantastisk liten skapelse, som sticker ut på ett underbart sätt. Som någon skrev igår minner designen kanske inte minst om väst-klockor från 60-talet. Boetten kanske ser lite bulkig ut på bild, men även om den är relativt tjock så känns den inte speciellt stor i övrigt och sitter väldigt bra på handleden.
20211022_064213.jpg
 

Utvisaren

Patek
Morn!

Förstadagen med denna. Boetten är riktigt nice. Vad som är uselt är dock att man inte kan korta länken utan bultsax. Även på minsta justering snurrar klockan runt armen. Det förtar glädjen en hel del när man inser att man inte kan ha den på sig normalt.

De är ju relativt billiga men man skall väl likväl kunna få dem på armen i alla fall? Lade ett diskret mail till Vostoinc och föreslog att de skull informera om att man bör ha en handled på 20 cm för att klockan skall passa samt erbjuda ett läderband med som alternativ.

20211022_074549.jpg
 
Senast ändrad:
Topp