• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tänk, så har jag aldrig gjort... öööh, joråsåatt 🤣
Men ibland har jag nog lite otur när jag tänker, som senast när jag köpte tre klockor från samma säljare (Raketa, på väg hem... :) ) och utan att tänka mig för tyckte att det var en OK idé att sprida risken och dela upp köpen i tre olika paket (fri frakt, så ingen fara på så sätt...). Sedan insåg jag mitt misstag för sent iom att jag nu kommer att åka på 3 x 79 kr i avgift. Korkad var bara förnamnet (Dum i efternamn) 🤬
Jo ibland har man lite otur när man tänker.

Precis så tänker jag med!
Hittar jag en klocka jag gillar så kollar jag direkt vad säljaren har för övrigt och så blir det lätt minst 2 eller oftast 4-5 st klockor!
Sa det faktiskt till en säljare idag, att han inte behövde hetsa då jag tänkte kolla igenom vad han mer hade. Han hade tydligen haft problem med tullen när han skickat mer än 3 klockor i samma paket då tullen (ryska gissar jag) sett det som "en större försändelse" ie inget privatköp utan export. Så han vill inte sampacka fler än så. Nån mer som stött på?

Sa det faktiskt till en säljare idag, att han inte behövde hetsa då jag tänkte kolla igenom vad han mer hade. Han hade tydligen haft problem med tullen när han skickat mer än 3 klockor i samma paket då tullen (ryska gissar jag) sett det som "en större försändelse" ie inget privatköp utan export. Så han vill inte sampacka fler än så. Nån mer som stött på?

Nej, har väl beställt som max ca 25 klockor på samma gång eller vad det nu är (aldrigt vart problem), om han skriver "reservdelar" istället för klockor då?

Den här tråden är inte bra för ekonomin
Beställning på KLAS lagd.
Frugan var tveksam till min Kommande snökyffling i vinter pga av de korta skaftet. Givetvis kommer jag åla mig fram på mage till lagårn i vinter samtidigt som jag öser mig fram. Kommer de en grävling i vägen tvekar jag inte att slå ihjäl den
IMG_20211020_092733.jpg
Har man en löprunda längs vägen är det ju dessutom bra att ha med den. Ligger nån halvdöd grävling kan han ju snabbt åka till grävlinghimlen och du kan skrapa upp alla godbitarna! Inget går till spillo! Du blir ett bra miljöval!

Ja, men allvarligt talat så var det ju exakt det som låg bakom att min säljare föredrog att dela upp mitt köp (se inga tidigare idag) i tre försändelser.

Paysend verkar ha en limit på 10k på hur mycket man går skicka för en viss tidsperiod, har precis slagit i taket.

Vet inte hur lång tidsperioden är.

Tur att det finns andra aktörer med!

Nu ger jag mig själv köpstopp igen! Men har ju en del på g in, den sista köptes idag!

E18FC250-A267-4A78-81FD-46B300DD63E9.jpeg

Ett ryskt gammalt ”Game & watch” (Elektronika). Funderar på om det är något att börja samla på… 🤔 Någon som köpt och säga om de är skapligt underhållande att spela på? Detta var ganska tråkigt, och inte alls lika beroendeframkallande som många av originalen. Och ja, det finns klocka på den så den kvalar in i det här forumet 🤪

Tradera fynd som ramlade ner idag, men hur gammal är den och vad för modell är det?
16347435482733243344273015082678.jpg
16347435719571704456326257219063.jpg
Ser ut som nedanstående (om länken blev rätt...). Har den hacking? Det jag spontant ser är att den vänstra sub-visaren inte ser original ut, utan borde vara svart. De små visarna är en akilleshäl och går ofta sönder när de skall avlägsnas vid en service. Dock finns det nya att få tag på.
Riktigt cool modell oavsett!
Edit: Ny länk nedan:

Senast ändrad:
Ser ut som nedanstående (om länken blev rätt...). Har den hacking? Det jag spontant ser är att den vänstra sub-visaren inte ser original ut, utan borde vara svart. De små visarna är en akilleshäl och går ofta sönder när de skall avlägsnas vid en service. Dock finns det nya att få tag på.
Riktigt cool modell oavsett!
Edit: Nej, länken blev fel, skall editera när jag sitter vid en dator.
Ja det märkte också att ena visaren inte var orginal, hur menar du med hackar?

Tillbaka
Topp