• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Så vad den helt klar! Rafflestime Milgauss-sekundvisare på plats idag!

20211025_193115.jpg

20211025_193321.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Rena julafton idag! Kom lite reservdelar!

Vet att det är farligt o visa sådant här, men urverken skall jag nog använda allihop själv, även en del av tavlorna!

Skulle någon behöva en obskyrt baklock är det inte omöjligt att jag numera har det (dock dåligt med låsringar).

20211025_194702.jpg
 

Delgada

Patek
Var det här någon pratade om att sätta bredare band än 18mm på 420 nyligen? Jag har i vart fall testat nu. Finishen på hantverket kan väl i bästa fall beskrivas som ”punkig” 😄 men såhär ser proportionerna ut på sönderskuret 22mm rea-gummi. Snodden måste för övrigt vara tänkt att bäras kring överarmen alt. utanpå en lovikavante.
Snyggt. Scuba-gummi från CNS?
Har ett ett par stycken sådana. Otroligt mjuka och följsamma.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Snyggt. Scuba-gummi från CNS?
Har ett ett par stycken sådana. Otroligt mjuka och följsamma.
Jajemen 🙂 Jag håller helt med, riktigt mjukt och fint och känns verkligen inte som att det motsvarar det väldigt låga priset jag betalade. Dessvärre är de aningen för stora för mig och enda sättet jag kan använda dem är som på bilden vilket får dem att sitta bara aaningen tightare än jag skulle önska. Därför blev tröskeln ganska låg att kapa lite i ett av dem för att se hur klockan tog sig ut med bandbredden.
Jag gillade hur det blev med proportionerna så jag får fnula lite på hur jag ska göra för att göra det bekvämare; köpa nytt gummi att kapa i eller ”slöjda” fler hål i detta 😅
 

Utvisaren

Patek
Har ni sett Meranoms nyheter?
En hel avdelning med olika Sturmanskie klockor, Dolphin va ball med Vostok 2416 verk
1635194893194.png

1635194937751.png

Mjo, mja, mjä. Är det verkligen en klocka för navigation om den inte har tidtagning? Och datum? Är det jorden runt i en luftballong vi talar om eller? 🤔 😁 Jag tycker de fuskar lite, men va fn det kan man väl göra ibland om klockan blir fin? Hand upp alla som alltid deklarerat rätt eller till sin egen nackdel...
 

Utvisaren

Patek
Klockan är alltså tolv typ. Man är lagom popnitad efter aftonens galej. Och ja, man skall på kalajs i synnerhet på måndagar. Det är en sugig dag, och man vill ju inte vara bakis på sin fritid. Utvisarn out ;) Och nej ingen ryss på armen, en 50-tals Eterna med pajpanna i svart och guld. Men nu skriver jag på datorn så en bild kan ni känna er snuvade på. Allt gott i lingonskogen :)
 

MAz_666

Rolex
En enkelt byte till ett av urverken som kom idag. Nu går den, dock med lite låg amplitud så behöver säkert en service, men det får bli en annan gång!

20211025_214357.jpg

20211025_210251.jpg
Hade en sån där Slava för en tid sedan. På originalrassellänk i oäkta tunn metall.
Kändes som att ha ett plastarmband från Buttericks eller låtsasklocka från Ur&Penn på sig.
Jag avyttrade min.
Hur känns den där?
Kanske skulle ha testat den på läderNato eller så.
Gillar den ruffa lite annorlunda bezelen!
 

Utvisaren

Patek
Ja jo... det är ju förvisso en del av navigation att ta ut riktningen. Men om det är ribban man skall över så är ju alla ur navigationsur. ;) Det förlorar liksom sin mening helt att ha en enskild kategori får det då. Dessutom väldigt överflödgt att ha ett ur som är uppkallat efter navigation. Jag vill nog ha med tidtagning så man även i viss mån kan mäta distans.
 

nbla

Cartier
Ok, så jag har använt min nya Pamphibia rätt mycket sen jag fick den, och jag älskar den! Dock en sak jag stör mig på är de "vassa" kanterna där bandet sitter. Någon som har bra tips på hur man kan minimera risken att göra sig illa på dessa, eller kanske lika bra flytta allt till ett 710-case? Eller bara gilla läget? :) (bild lånad från nätet)

1635230225770.png
 
Topp