Båten togs upp på land idag. Sista turen in till hamnen bjöd på lugnt vatten och behaglig kryssningsfart, även om det var lite kyligt i luften. Vattnet höll dessutom strax under 5 grader...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ingen prickat rätt ännu så sätter jag en tjuga på att det rör sig om en ”Arnie” eller en Rambo-panna - vann jag?Inga dåliga gissningar här, "to die for klockor* allihop
Ligger en helikopter till på mesh för 1500r.Är det inte bara glaset som krackelerat?
Den där helikoptern är väl inte jättevanlig heller. Tycker det såg ut o vara en bra batch, dock var albatrossen rätt blekt på skälva flaggan, skall vara lite rött i, rätt vanligt på den modellen!
Den ubåten, och sedan lite profylax av befälhavaren.Pysselsöndag
Vet du vart den köptes? I Ryssland eller Ukraina kanske?? Skulle tro det va ganska rörigt med allt under den där perioden och många som försökte tjäna en slant så gott dom kunde..Serienumret stämmer inte med pappret heller! Notera att denna absolut inte kommer från någon samlare och har provinsens på att den är inköpt i början på 90-talet. Så de är lite konstigt att pappren inte stämmer!
Tyvärr inte! Vet var den köptes i Sverige men det säger inte så mycket…Vet du vart den köptes? I Ryssland eller Ukraina kanske?? Skulle tro det va ganska rörigt med allt under den där perioden och många som försökte tjäna en slant så gott dom kunde..
Har någon koll på hur det går med Luna Dude? Någon som är med i Facebook-gruppen som vet hur det ligger till i dagsläget?
Det ska bli kul att få se resultatet. Jag är fortfarande lite sur över att jag fick chansen att beställa ett exemplar, menmen. Har man tur kanske den dyker upp på tradera om något år
Finns ju lite bilder på hur sen ska bli men det kanske inte säger så mycket?Det ska bli kul att få se resultatet. Jag är fortfarande lite sur över att jag fick chansen att beställa ett exemplar, menmen. Har man tur kanske den dyker upp på tradera om något år
Lagret är pressat i rotorn och är lagret inte för glapp så lägg lite locktite medium runt i hålet på rotorn och pressa dit det,sa bara till att locktite inte kommer in i lagret.Rotorn lossnade idag och låg och rasslade i en av mina Vostok amphibian från 80-talet Ingen vana att öppna och pilla i klockorna. Men lyckades att försiktigt trycka dit den igen. Frågan är om det var en permanent lösning. Vet inte hur jag ska beskriva det. Men det var enbart den ljusare metalldelen med ett B som lossnade. Hur ska den sitta fast i den delen i mitten som är lite mörkare och som har vad som ser ut som små kullager och en skruv i sig? (Kom på att jag tog en bild av rotorn när den lossnat).
Tack, skönt att veta hur det ska sitta fast. Får se om det räcker med att jag tryckte dit det och om det sitter kvar. Hade klockan på mig när jag bankade ihop en möbel med vänsterhanden (hammare är för veklingar). Så den utsattes för ganska mycket smällar. Ska bli duktigare på att ta av mig vintageklockorna när jag gör sådant framöver. Förra gången lossnade lysmassan på en annanLagret är pressat i rotorn och är lagret inte för glapp så lägg lite locktite medium runt i hålet på rotorn och pressa dit det,sa bara till att locktite inte kommer in i lagret.
Min med samma Albatros-tavla ser ut såhär.Lite identifieringhjälp?
En dude, nån 90tals helikopter... men de med ljus urtavla???
kronan kl 1 är väl 90-tal? Men vad är det för märkning?
Skitsnygg på alla animerade bilder jag sett, men visst har den ändrat utseende ett par gånger??Finns ju lite bilder på hur sen ska bli men det kanske inte säger så mycket?
Jo det brukar väl bli så med dessa projekt klockor. Det är många som är med och bestämmer hur dom ska se utSkitsnygg på alla animerade bilder jag sett, men visst har den ändrat utseende ett par gånger??
Ja och 30-06 bössor tycker klockorna inte heller om för mycket!Tack, skönt att veta hur det ska sitta fast. Får se om det räcker med att jag tryckte dit det och om det sitter kvar. Hade klockan på mig när jag bankade ihop en möbel med vänsterhanden (hammare är för veklingar). Så den utsattes för ganska mycket smällar. Ska bli duktigare på att ta av mig vintageklockorna när jag gör sådant framöver. Förra gången lossnade lysmassan på en annan
Har någon koll på hur det går med Luna Dude? Någon som är med i Facebook-gruppen som vet hur det ligger till i dagsläget?
Inte släggor höt spett eller elstängsel hellerJa och 30-06 bössor tycker klockorna inte heller om för mycket!
Nä då blir jag ju utslängd ur den här gruppenHar ingen prickat rätt ännu så sätter jag en tjuga på att det rör sig om en ”Arnie” eller en Rambo-panna - vann jag?
UnderbarEfter lite paus med middag i stan, blev det till o skruva igen.
Nu fungerar den, dock sitter en för lång bom på plats, den förra var kass. Datumet fungerar inte heller så det saknas delar för det (någon har vart o snott delar i urverket mao). Hade inget reservurverk med dessa delar (än), men det löser sig nog till veckan då jag får ett paket med lite delar...
Ha en trevlig söndagkväll kamrater!
Alltså nån känner väl alltid någon osv. Dvs nån har väl en liten NC fräs så kan man ju köra ut en cool tavla i rostfritt, brons eller annan metall. Kluriga är ju att göra själva ritningen. sedan kan man ju massproducera.Oj är den inte klar än?!
Jag hade bokat två exemplar men klev av efter ett tag när jag tyckte att designen utvecklades åt fel håll från den ursprungliga. Kanske var dumt..
Borde vi inte ta fram en Klocknack-Vostok förresten? Vore ju häftigt! Med tanke på det låga priset på en Amphibian så kan jag inte tänka mig att det är så många som skulle avstå från att köpa.
Blev la skapligt va?Efter lite paus med middag i stan, blev det till o skruva igen.
Nu fungerar den, dock sitter en för lång bom på plats, den förra var kass. Datumet fungerar inte heller så det saknas delar för det (någon har vart o snott delar i urverket mao). Hade inget reservurverk med dessa delar (än), men det löser sig nog till veckan då jag får ett paket med lite delar...
Ha en trevlig söndagkväll kamrater!
Lurade genast på Ivan Drago i Rocky XXXX men han hade ju en Casio tydligen. Sjukt orealistiskt...Nä då blir jag ju utslängd ur den här gruppen