Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är den modellen scheisse-säker? Eller du är ju redan klar med mjölket sedan flera timmar iofs...God morgon och trevlig måndag
Jodå. Jag köpte 22 mm bund på Meranom. Tänkte ha till en tunna , men det passade inte alls då bund plattan var rund. Till tunnan passar avlånga bundplattor bättre.Köpa 20/19mm band. Och kapa ner till 18mm?
tycker 18mm kan kännas lite smalt ibland. Men det finnns inte så många band med lite utskuret. Nån som brukar skära ut själv för att passa något bredare band.
Helt historialös som man är... Har Gul någon relation till Chaika?Jodå. Jag köpte 22 mm bund på Meranom. Tänkte ha till en tunna , men det passade inte alls då bund plattan var rund. Till tunnan passar avlånga bundplattor bättre.
Däremot passade den fint till min GUL, som dock har 18 mm lug-bredd.
Fyra hörn skulle bort således så jag hade då möjlighet att prova olika metoder. Klippa med tång, skära med vass och tunn kniv, skära ut med stämjärn.
Min empiriska erfarenhet säger att stämjärn var bäst.
Resultatet blev tillräckligt bra. Det är ju ganska förlåtande med bundplatta bakom .
Kineserna stänger ner pga Corona så det kan bli en riktigt p*ssejul för en del barn på byggden.
Men hav förtröstan. Ännu finnas chans att ropa hem detta mästerverk som är en prydnad för varje hem. För blott 1000r så är den din och julefriden är räddad!
Helt historialös som man är... Har Gul någon relation till Chaika?
Eller kanske om man bara är lite spinkigt byggd och råkar gilla tomtar? Jag dömer ingen!Hehe, har den boetten och tavlan (dock inget mer). Den är liten, definitivt en barn eller damklocka!
Den där är bara för bra alltsåDet är kallt i ubåten så bäst o ha ett rejält bund!!!
Säger som Ivan DragoÄr den modellen scheisse-säker? Eller du är ju redan klar med mjölket sedan flera timmar iofs...
Ja tror att Drago sedan tittade ner på Casio-klockan på handleden och sa: "I will break you". Det gick ju sådär.Säger som Ivan Drago
"If he dies he dies"
Burt Reynolds ringde och efterlyste sitt bundDet är kallt i ubåten så bäst o ha ett rejält bund!!!
Nästan som en hypermodern Zvezda från rymdåldern!En NOS CCCP Slava tank dök upp idag!
Kickade igång efter ett batteribyte. Dock för litet batteri, men funkar för o testa...
Ser ut som någonting det går att plöja ner mycket pengar i...
Ser ut exakt som min. Billig men fungerar väldigt bra!Stulet från ett annat forum och det tål att upprepas innan man börjar rucka och skruva helt i onödan!!
En sådan borde man nog kanske ta och investera iStulet från ett annat forum och det tål att upprepas innan man börjar rucka och skruva helt i onödan!!
Och en kompass om man inte har enEn sådan borde man nog kanske ta och investera i
Min Zlatoust fick el i sig förra veckan, fick en rejäl stöt av elstängslet. Men peppar peppar ta i trä den går som en klocka ändåStulet från ett annat forum och det tål att upprepas innan man börjar rucka och skruva helt i onödan!!
Alt en app i telefonen som visar om något är magnetisktOch en kompass om man inte har en
Jag tycker kompassen är känsligare och noggrannare men app funkar väl det medAlt en app i telefonen som visar om något är magnetiskt