• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

InWester

Cartier
Precis, det var min mening att förklara.
Lätt att tycka moddade klockor är dyra.
Ja de är dyrare än en rostig man hittar på Etsy. Men börja köp slippapper, och autosol, och en bezel, och visare, och en krona, och 2 armband. Allt med varsitt frakt och kanske moms etc.
Vips är den färdigmoddade inte så dyr ...
Äh 1700-1800 för en moddad är billigt.. jag har inte fastnat i mod träsket än så en färdigmoddad duger gott för mig. Bra tråd det här! Många som svarar och förklarar men misstänker att ni vill dra ner mig i ryssmissbruket😂
 

Vostok

Audemars
Äh 1700-1800 för en moddad är billigt.. jag har inte fastnat i mod träsket än så en färdigmoddad duger gott för mig. Bra tråd det här! Många som svarar och förklarar men misstänker att ni vill dra ner mig i ryssmissbruket😂
Det är redan kört för dig, snart sitter du och sorterar boettlock i serienummer ordning och polerar kronaxlar med tops iklädd endast ushanka och kalsonger och kokar Borsjtj på ett shmel 4 kök till tonerna av Sovjetunionens nationalsång från 1944.
 

Delgada

Patek
DSC_7285.JPG
Nej jag tror du kommer ångra dig om du säljer din Pamphibia.
Behåll och njut av den.👍
 

Delgada

Patek
Grymt snyggt! Var har du fått tag i tavlan, jag vill också ha!!! (till någons slags mod)
V-24.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det är redan kört för dig, snart sitter du och sorterar boettlock i serienummer ordning och polerar kronaxlar med tops iklädd endast ushanka och kalsonger och kokar Borsjtj på ett shmel 4 kök till tonerna av Sovjetunionens nationalsång från 1944.
Det finns ingen vackrare nationalsång än Rysslands, som råkat vara samma melodi som Soviets. Just det, Islands nationalsång är faktiskt riktigt, riktigt vacker den med. Brasiliens är däremot fullständigt hopplös, men det håller ju sannolikt inte 213 miljoner Brasilianare med om. Vet ni förresten att Village Peoples hit "Go west" har samma melodi som Rysslands nationalsång?
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Trots att jag inte slagit till ännu så är jag fast! Går ju inte att bestämma sig! Ploppar upp nya kandidater ju mer jag googlar… kolla dessa😅!!
1DDB87E1-EDFF-4CB8-BA50-CF8426477573.png
0903D085-224F-43D6-A3CE-C99BE94920F0.png
DB9D4A00-8F97-42F1-9EF7-1773E580C354.png
Den sidan har jag handlat från ett par-tre ggr och tycker att den är riktigt bra, bra utbud och i sammanhanget uthärdliga leveranstider.

Välkommen till missbruket 😃!
Jag var själv ren för ett par månader sedan och fick hem min femte eller sjätte ryss igår 😂
 

Delgada

Patek
Trots att jag inte slagit till ännu så är jag fast! Går ju inte att bestämma sig! Ploppar upp nya kandidater ju mer jag googlar… kolla dessa😅!!
1DDB87E1-EDFF-4CB8-BA50-CF8426477573.png
0903D085-224F-43D6-A3CE-C99BE94920F0.png
DB9D4A00-8F97-42F1-9EF7-1773E580C354.png
Titta där ja. Den översta är den jag fick hem i veckan och nu moddat enligt @Utvisaren i Panama / Cuba playboy style.🤣, med ny bezel och mjukt mocka.
20211029_143446.jpg

Jag funderade faktiskt lite på den gröna också...
 

Delgada

Patek
Det är en SE 020678S (Alltså en "special edition" så den tavlan går ej att köpa löst).
Jaha. Då förstår jag. 020 boetten Komandirskie automat... och så 020 Amphibian SE... solklart....Klart man kan bli förvirrad.
Den där 020 boetten, oavsett vi kallar den Komandirskie eller Amphibian är i vilket fall som helst väldigt lik 670 boetten.
Ytterligare en boett som är något av en doldis jämfört med tunnor och ministry .
 

Utvisaren

Patek
Klockbyte! Bytte band på denna, det nos band som satt på var ju sådär... Bättre väder nu!

Nu har jag ett batteri av rätt storlek med i, köpte ett på lunchen.

Slava CCCP quartz

20211029_164220.jpg
Jag gillar helt anonyma urtavlor. Jag vet vad jag har köpt, och det behöver ingen annan ha reda på.
Stora varumärken och långa texter om vad det är skrivet på är inte min grej. Ie finner det mindre tilltalande att det står 3.0 X5 bla bla bak på en bil tex. I tyskland skriver man tex bara ut bilprestanda bak på de billigaste bilarna. Jag tycker de har fått grepp om det hela bra i Tyskland. En gratis t-shirt kan ha reklam på. Men dyngar man upp en försvarlig summa pengar skall man inte behöva göra reklam för tillverkaren kan jag tycka.
De ryska tavlorna är ju i klockvärlden alltså det näst bästa för mig, efter helt anonyma tavlor. För ingen begriper ju vad det står på ryska. Alltså blir texten mer en dekoration eller något som bryter av. Istället för en reklamskylt.
Och finns det ingen reklamtext så får klockans design mer komma till sin rätt. Och det är ju klockan som skall vara stjärnan.
Så nästan full pott på denna. Applicerade index eller linnetavla också etc så ... går vi mot perfektion i min bok. :)
 
Topp