• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jepp den är inte så tokig
DSC_7322.JPG
Jag misstänker dock att den stammar från en annan nation med liknande statsskick då det står ”stainless steel” på den.. 😕
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag misstänker dock att den stammar från en annan nation med liknande statsskick då det står ”stainless steel” på den.. 😕
Ja, det står av någon anledning så på dessa. Jag har ett likadant armband till en Komandirskie 650539 jag köpte från Vostok-watches24 och jag kan bara hålla med om att kvalitetskänslan är på en betydligt högre nivå jmf med standardlänkarna. Dock saknar jag möjlighet att finjustera storleken på länken. Som det är nu är man hänvisad till att plocka med hela länkbitar, vilket i mitt fall gör att länken antingen sitter lite för löst alt alldeles för tajt.
 

Utvisaren

Patek
Vid närmare granskning fick jag alltså följande i samma rop på auktionen. 1 Exacta/Poljot 3017 komplett - service krävs. 1 Inkomplett Poljot 3017 saknar visare (finns på meshok säkert) och 1 tryckknapp. Ett Venus 170 verk med en stor Exactus tavla säkert 38 mm. Samt en fullt fungerande 70-tals chrono med valjoux 7765. Fick även i andra rop en väckarklocka i modell fickur av Zenith, 20-30-tal, samt en udda Omega (ombyggt mormorsur till armbandsur) som visar 1,2,3 till den går över 12 då skiftar alla siffrorna till 13, 14, 15 osv. Ett jädra jobba att skriva på luren så bilder kommer senare. Plickar på datorn nu. Vilken turdag alltså. Mums mums.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja, det står av någon anledning så på dessa. Jag har ett likadant armband till en Komandirskie 650539 jag köpte från Vostok-watches24 och jag kan bara hålla med om att kvalitetskänslan är på en betydligt högre nivå jmf med standardlänkarna. Dock saknar jag möjlighet att finjustera storleken på länken. Som det är nu är man hänvisad till att plocka med hela länkbitar, vilket i mitt fall gör att länken antingen sitter lite för löst alt alldeles för tajt.
Ja det känns verkligen som det är hit or miss med dem när det inte finns någon microjustering alls. För mig lirade det bra men jag är också ganska liberal när det gäller hur löst jag kan låta en klocka sitta 😅

Hade väntat mig att länken skulle bli liggande i plastasken men denna kommer nog att användas 🙂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Måndag och vi räknar plötsligt till den första november. Old Ministry fick lämpligtvis följa med till jobbet idag och jag sitter för tillfället och väntar på att IT-avdelningen (som jag själv tillhör) skall installera en hel radda med uppdateringar på min dator. Vad kan gå fel? 😀
20211101_072332.jpg
 
Topp