• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Gissa vem som fått låna en finsk liten lastartraktor medans mf är på service😂
Om de är någon som har en vintage ubåts komandirskie släng upp en bild🤩
DSC_7360.JPG
DSC_7363.JPG
 

Utvisaren

Patek
Här kommer lite mer info, både ang bakgrunden till urtavlan men även till Vostoks RR-modeller:
Den vita limited var ju fin. Men nog fn skall de hänga på vitlökssalamin. Är den vridringen verkligen optimal till en radiooperatör? Att läsa minuter exakt vore väl rimligare prio 1 samt att uret vore chronometer. Alltså om uret drar sig en minut om dygnet till sjöss är man ju rökt. Ingen jävel som lyssnar mer än tre dagar efter man lämnat hamnen 😂 😂 Men bra story. Trodde det bara var en ful propeller man fått till på tavlan tillsammans med ett ankare. 😂😂
 

Utvisaren

Patek
Så skulle det kunna vara - som @Rikala skrev: öppna och torka, behöver du skaffa verktyg finns det för någon hundring på bl a Clas-Ohlsson och Kjell & co - av bilderna där att döma verkar det vara ungefär samma som man får med i kina-kiten på eBay, vilka funkar bra. Någon annan här kan säkert tipsa om bättre grejer/dealar dock
Ja det är samma grejer. En del ok en del mög, men funkar för amatörpul. Armbandskortaren är stålet lite klent i. Den böjer sig för en myggfis i sommarkvällen. Så håll den rakt och skruva sakta. En hammare är bra att räta ut den med ibland ;)
 

Utvisaren

Patek
Soffläge och noterar... satfläsk vad mörkt det är redan . Nattsvart kl 18...
20211101_174453.jpg
Jodå. Svart som in en smedröv. Alla lider utom katten. Som ligger och sover. Inte i en liten boll som man tänker att en katt sover. Utan på rygg, med alla tassarna rakt upp i vädret. Hon är nog inte riktigt som hon skall, den där katten. Men sådan husse sådan katt antar jag. 🤔 😁 🤔
 

Samlarn

Rolex
Det där är min drömchronograf.
Den är ju rent otrolig snygg.
Emellertid tycks det aldrig bli nån chronograf för mig, för hela tiden dyker det upp en ny Amphibia-mod jag vill förverkliga innan det är dags för chronografen. 🤔
Det är inte mycket jag ångrar med min samling men jag ångrar att jag inte köpte en Okeah tidigare i mitt samlande. Halva nöjet var ju att söka efter en så gammal som möjligt.
 

Utvisaren

Patek
Snodd!! Är du ute efter en så jag ska hålla lite koll?
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEhhhhh.... 😂 😂 😂 ute och ute efter... dyker en upp i bra skick till bra peng så visst... nån 3133 skall jag ju ha så varför inte en riktigt udda.

Annars har jag nog endast tycket 3133 Sturmanskie årsmodell 86-88 har varit lite intressant. Men eeh... inte riktigt helt rätt. Nu har jag ju fått in en svart 3017 med "paddlar" och skall väl eg hitta en ljus. men... ja. Inte livsviktig. En udda Okeah eller annan 3133 kan ju hamna på listan nu. Har dock lite redan spenderat månadens klockpeng men dyker något upp får man ju fånga dagen. Har inte så mycket mer förutom en blå och en albino kirov som jag verkligen vill ha just nu.
 

Vostok

Audemars
Nu har jag inte forskat på modellen specifikt. Jag såg den första gången för bokstavligen mindre än en timme sedan. Men den är klart cool. Antar att den är lite svår att hitta och troligen dyr? Någon ide om prisläget?
Har ingen koll på pris och har aldrig sett den till salu.. Har bara sett den någon gång i något forum och tyckte den va ball :) Verkar va lite svår att få tag på som sagt.
 
Topp