• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Godmorgon. Ni får ursäkta om jag inte sköter min tonneau-tisdag som man bör, men nyförvärvet kräver handledstid.😁
20211102_064737.jpg
Känns som om tunnorna börjar "tunnas" ut i tråden😎
Men den där är härlig 😍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Trots att det är tisdag åkte jag idag till jobbet med Poljot BBC BMO - "Maritime Air Force" på handleden. Tavlan är som ett litet konstverk och innehåller en mängd olika objekt; Röd stjärna, vingar, stridsflygplan, ankare, hangarfartyg... Dock hittar jag ingen fiskmås, som vi var inne på härom dagen :)
Klockans formgivning, eller kanske snarare ergonomin kopplat till valet av färger lämnar tyvärr en hel del att önska. Svarta visare mot mörkblå bakgrund må vara snyggt, men lättavläst blir det aldrig. Tänk er samma klocka med med kromade tim- och minutvisare...
Kronografens sekundvisare är fortfarande världens snyggaste i form av flygplanssiluett, där visaren formar kondensspåret bakom planet! 😍 Bezel saknas och boetten ger ett ganska kompakt och riktigt snyggt intryck. Motsvarande boett har använts tex till några Buran-kronografer.
20211102_082423.jpg


Hangarfartyget som är avbildat heter Kuznetsov och är Rysslands idag enda hangarfartyg.
1635839736306.png
 

Utvisaren

Patek
Trots att det är tisdag åkte jag idag till jobbet med Poljot BBC BMO - "Maritime Air Force" på handleden. Tavlan är som ett litet konstverk och innehåller en mängd olika objekt; Röd stjärna, vingar, stridsflygplan, ankare, hangarfartyg... Dock hittar jag ingen fiskmås, som vi var inne på härom dagen :)
Klockans formgivning, eller kanske snarare ergonomin kopplat till valet av färger lämnar tyvärr en hel del att önska. Svarta visare mot mörkblå bakgrund må vara snyggt, men lättavläst blir det aldrig. Tänk er samma klocka med med kromade tim- och minutvisare...
Kronografens sekundvisare är fortfarande världens snyggaste i form av flygplanssiluett, där visaren formar kondensspåret bakom planet! 😍 Bezel saknas och boetten ger ett ganska kompakt och riktigt snyggt intryck. Motsvarande boett har använts tex till några Buran-kronografer.
20211102_082423.jpg


Hangarfartyget som är avbildat heter Kuznetsov och är Rysslands idag enda hangarfartyg.
1635839736306.png
Mhm. Coool klocka!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
En sån här skulle du ju ha ute i ladugården...
AAARGHHHHHHHHH!!!! Gör inte sådär! Jag som hade lutat mig tillbaka och kände mig lugn och trygg. Å andra sidan kan jag skylla på att jag håller på och funderar på hur jag skall ta upp ett snyggt hål i en plexiglasskiva för konvertera nedanstående inköpta klocka (från Mig-29) till en bordsklocka. Återkommer...
1635841690561.png

1635841708649.png
 

Utvisaren

Patek
AAARGHHHHHHHHH!!!! Gör inte sådär! Jag som hade lutat mig tillbaka och kände mig lugn och trygg. Å andra sidan kan jag skylla på att jag håller på och funderar på hur jag skall ta upp ett snyggt hål i en plexiglasskiva för konvertera nedanstående inköpta klocka (från Mig-29) till en bordsklocka. Återkommer...
1635841690561.png

1635841708649.png
Ja jävlar ja. En sådan vill jag ha. saatana perkele!!!
 

Utvisaren

Patek
AAARGHHHHHHHHH!!!! Gör inte sådär! Jag som hade lutat mig tillbaka och kände mig lugn och trygg. Å andra sidan kan jag skylla på att jag håller på och funderar på hur jag skall ta upp ett snyggt hål i en plexiglasskiva för konvertera nedanstående inköpta klocka (från Mig-29) till en bordsklocka. Återkommer...
1635841690561.png

1635841708649.png
Jo jag hade lutat mig tillbaka efter 3017 med paddlarna. Men så kom en 3133 med radioaktiv tavla... fan fan fan... och skeppskronometerna. OCH nu en MIG klocka. Fn fn fn... FAAAAAAAAAAN!!! Vad härligt men samtidigt lite typiskt när man nästan tyckte man var ikapp!!!
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Trots att det är tisdag åkte jag idag till jobbet med Poljot BBC BMO - "Maritime Air Force" på handleden. Tavlan är som ett litet konstverk och innehåller en mängd olika objekt; Röd stjärna, vingar, stridsflygplan, ankare, hangarfartyg... Dock hittar jag ingen fiskmås, som vi var inne på härom dagen :)
Klockans formgivning, eller kanske snarare ergonomin kopplat till valet av färger lämnar tyvärr en hel del att önska. Svarta visare mot mörkblå bakgrund må vara snyggt, men lättavläst blir det aldrig. Tänk er samma klocka med med kromade tim- och minutvisare...
Kronografens sekundvisare är fortfarande världens snyggaste i form av flygplanssiluett, där visaren formar kondensspåret bakom planet! 😍 Bezel saknas och boetten ger ett ganska kompakt och riktigt snyggt intryck. Motsvarande boett har använts tex till några Buran-kronografer.
20211102_082423.jpg


Hangarfartyget som är avbildat heter Kuznetsov och är Rysslands idag enda hangarfartyg.
1635839736306.png

Fasen alltså, vad har vi sagt om att visa sådana klockor!!! Hööööög vill ha faktor!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Gjort affärer med farsan, monterar på hans gamla länk, blev dock att sätta dit en extra länk bit. Riktigt nöjd blev han. Så nu har pamfibian mycket handledstid framöver😍
DSC_7393.JPG
DSC_7391.JPG
den gamla har gjort sitt😎
Screenshot_20211102-104640.png
DSC_7392.JPG
Den där Casion verkar ha varit med om ett och annat. Kul oavsett med klockor som används. Det gäller ju även för dig själv @hepanter 👍 👍 👍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jaha, då skall vi se. Jag har redan fått två (olika) blåa och en röd. Idag har jag fått avisering om att den gröna, som är den sista, finns att hämta ut hos PN. Intressant det här. Det blir nog till att lägga ut lite bilder, kanske i morgon... :)
Oleg har varit lite omtänksam och har klistrat på en liten etikett på emballaget för de klockor jag har fått hittills och som jag inte har sett tidigare. Undrar om det sker på förekommen anledning, att någon har köpt en klocka i tron att den drivs med ett batteri?
1635849709861.png

Mängden blå bubbelplast var inte att leka med den heller... :D
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jaha, då skall vi se. Jag har redan fått två (olika) blåa och en röd. Idag har jag fått avisering om att den gröna, som är den sista, finns att hämta ut hos PN. Intressant det här. Det blir nog till att lägga ut lite bilder, kanske i morgon... :)
Oleg har varit lite omtänksam och har klistrat på en liten etikett på emballaget för de klockor jag har fått hittills och som jag inte har sett tidigare. Undrar om det sker på förekommen anledning, att någon har köpt en klocka i tron att den drivs med ett batteri?
1635849709861.png

Mängden blå bubbelplast var inte att leka med den heller... :D
Om du kikar in denna annonsen så förstår man varför vissa tror att de är quartz i Vostok
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Topp