• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Gjort affärer med farsan, monterar på hans gamla länk, blev dock att sätta dit en extra länk bit. Riktigt nöjd blev han. Så nu har pamfibian mycket handledstid framöver😍
DSC_7393.JPG
DSC_7391.JPG
den gamla har gjort sitt😎
Screenshot_20211102-104640.png
DSC_7392.JPG

Ett nytt glas på Casion så hade den nog blivit en grymt skön klocka (trots att det inte är en ryss)!
 

ShogunB

Omega
Hjälp sökes! Min Amfibia har problem med att timvisaren pekar lite uppåt, så dels fastnar den och minutvisaren efter 1 timme och 5 minuter, dels börjar den helt enkelt se för jävlig ut. så jag har beställt nya visare som kom från Vostok24 idag. Jag känner mig dock inte så händig än att jag gör bytet själv.

Jag har frågat i princip varenda s.k. urmakare i Malmö och Lund, men att tro att det finns yrkesmän idag är ju ganska lönlöst. Är det inte snyggt, nytt och snitsigt så tittar man inte på det ens.

Så någon som vet en bra urmakare som kan sitt skit? Eller finns det någon vänlig själ här som för en rimlig peng kan ta bort de gamla visarna och trycka på de nya? Jag bryr mig inte jättemycket om det går åt h-e, idag är klockan lika användarbar som en gummisnodd runt handleden.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor

Rikala

Patek
2-Faktor
Hjälp sökes! Min Amfibia har problem med att timvisaren pekar lite uppåt, så dels fastnar den och minutvisaren efter 1 timme och 5 minuter, dels börjar den helt enkelt se för jävlig ut. så jag har beställt nya visare som kom från Vostok24 idag. Jag känner mig dock inte så händig än att jag gör bytet själv.

Jag har frågat i princip varenda s.k. urmakare i Malmö och Lund, men att tro att det finns yrkesmän idag är ju ganska lönlöst. Är det inte snyggt, nytt och snitsigt så tittar man inte på det ens.

Så någon som vet en bra urmakare som kan sitt skit? Eller finns det någon vänlig själ här som för en rimlig peng kan ta bort de gamla visarna och trycka på de nya? Jag bryr mig inte jättemycket om det går åt h-e, idag är klockan lika användarbar som en gummisnodd runt handleden.

Men herregud, någon riktig urmakare måste det väl ändå finnas?! Det där är ju superlätt fixat!!!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Asså du har så mycket spänning i ditt liv jämfört med oss kontorsråttor :D
För egen del blev det en riktigt händelserik lunch när jag upptänkte att maten jag nyss hade värmt i mikron inte var riktigt genomvarm. Så jag blev tvungen att VÄRMA MATEN 60 SEKUNDER TILL I MICRON!!!!!!! Snacka om dramatik! Jag kan meddela att allt därefter förlöpte bra och att jag sedan avnjöt den medhavda pastarätten och att det smakade bra och var lagom varmt. :D
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Hjälp sökes! Min Amfibia har problem med att timvisaren pekar lite uppåt, så dels fastnar den och minutvisaren efter 1 timme och 5 minuter, dels börjar den helt enkelt se för jävlig ut. så jag har beställt nya visare som kom från Vostok24 idag. Jag känner mig dock inte så händig än att jag gör bytet själv.

Jag har frågat i princip varenda s.k. urmakare i Malmö och Lund, men att tro att det finns yrkesmän idag är ju ganska lönlöst. Är det inte snyggt, nytt och snitsigt så tittar man inte på det ens.

Så någon som vet en bra urmakare som kan sitt skit? Eller finns det någon vänlig själ här som för en rimlig peng kan ta bort de gamla visarna och trycka på de nya? Jag bryr mig inte jättemycket om det går åt h-e, idag är klockan lika användarbar som en gummisnodd runt handleden.
Jag ska göra ett tappert första försök på en egen klocka när jag fått hem verktygen för det - jag kan försöka dokumentera lite då om du vill se hur du inte ska göra?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Original nej, originell ja det tycker jag!
Har länge velat ha en Radio Room men inte blivit av! Så skulle köpa mig en ny av de tänkte jag, men blev inte så!
Var helt ärlig beskickning på EBay omålad tavla! Så fick bli en Oleg tolkning!
3334DD81-0C4A-4494-ADB2-BF4A60ED6F69.jpeg
1DF098EB-4804-420D-ACA0-A5C5E27A46D8.jpeg
Snygg, även om den, som du skriver, nog inte är riktigt "kosher". Om man söker på "Vostok Albatros" på bukten får man ett par träffar som ser rätt OK ut. Dock kostar de ju även en del. Jag har Generalskie-varianten och den brukar anses vara "äkta" även om det inte är den ursprungliga Albatross-modellen:
1635859594408.png
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Snygg, även om den, som du skriver, nog inte är riktigt "kosher". Om man söker på "Vostok Albatros" på bukten får man ett par träffar som ser rätt OK ut. Dock kostar de ju även en del. Jag har Generalskie-varianten och den brukar anses vara "äkta" även om det inte är den ursprungliga Albatross-modellen:
1635859594408.png
Snygg!!!
Det uppenbara på min är ankaret och fyrkanter i stället för lume vid timmarna!
 

Vostok

Audemars
För egen del blev det en riktigt händelserik lunch när jag upptänkte att maten jag nyss hade värmt i mikron inte var riktigt genomvarm. Så jag blev tvungen att VÄRMA MATEN 60 SEKUNDER TILL I MICRON!!!!!!! Snacka om dramatik! Jag kan meddela att allt därefter förlöpte bra och att jag sedan avnjöt den medhavda pastarätten och att det smakade bra och var lagom varmt. :D
Värmer du maten själv? 😳
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Värmer du maten själv? 😳
Jag har bett om ett assistent för detta (gärna också om någon kan servera maten åt mig, snyggt upplagd på en tallrik), men tydligen föll detta inte i god jord i den kommunala världen. Samma sak om man ber (en tjej) om att få en kopp kaffe så ses det tydligen som någonting negativt. Konstigt att man inte förstår att jag blir både hungrig och kaffesugen när jag jobbar. Kanske borde byta jobb alt kanske snarare byta århundrade. 🤔 🤣
 

Vostok

Audemars
Jag har bett om ett assistent för detta (gärna också om någon kan servera maten åt mig, snyggt upplagd på en tallrik), men tydligen föll detta inte i god jord i den kommunala världen. Samma sak om man ber (en tjej) om att få en kopp kaffe så ses det tydligen som någonting negativt. Konstigt att man inte förstår att jag blir både hungrig och kaffesugen när jag jobbar. Kanske borde byta jobb alt kanske snarare byta århundrade. 🤔 🤣
Jag har försökt få kökspersonalen att mata mig men där tror jag att jag gick över någon gräns ;)
 
Topp