• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det var alltså dessa fyra Raketa World Time jag har väntat in från Oleg under de senaste veckorna. De tre längst till vänster ser helt orörda ut och kan aldrig ha suttit på någons handled.
Jag har även tänkt skriva ett lite mer utförligt inlägg om denna udda modell och min märkliga kärlek till dessa klockor.
20211102_180600.jpg


Dessutom blev min Raketalåda iom detta full, vilket ju bara det är en bra sak!
20211102_180826.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor

Utvisaren

Patek
Det var alltså dessa fyra Raketa World Time jag har väntat in från Oleg under de senaste veckorna. De tre längst till vänster ser helt orörda ut och kan aldrig ha suttit på någons handled.
Jag har även tänkt skriva ett lite mer utförligt inlägg om denna udda modell och min märkliga kärlek till dessa klockor.
20211102_180600.jpg


Dessutom blev min Raketalåda iom detta full, vilket ju bara det är en bra sak!
20211102_180826.jpg
Saatana. Perkele. Oleg har antingen varit nykter eller extra berusad när han gjorde dem. Mycket fina exemplar!!!
 

MAz_666

Rolex
Det var alltså dessa fyra Raketa World Time jag har väntat in från Oleg under de senaste veckorna. De tre längst till vänster ser helt orörda ut och kan aldrig ha suttit på någons handled.
Jag har även tänkt skriva ett lite mer utförligt inlägg om denna udda modell och min märkliga kärlek till dessa klockor.
20211102_180600.jpg


Dessutom blev min Raketalåda iom detta full, vilket ju bara det är en bra sak!
20211102_180826.jpg
Den där metallic-gröna ...
GRRRRRRR!
Cravings
 

Utvisaren

Patek
Känner att jag får skriva något klockrelaterat nu. Är det någon som har ett bra serviceställe? Jag tänker alltså i Ryssland, Ukraina, Ungern etc. Dvs någonstans man kan få en service till en prislapp som gör att man kan hålla på med hobbyn? Avser alltså kronografer. Går bra med svar i tråden eller pm om man har någon på lut.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja nog fanken va den här "Rare" allt!!


Lite osäker på om den där tillhör Chronometer-spec-exemplaren med verket 2809 ...
🤔

Jo, det var ju ett fint urverk, bara det är väl värt den pengen ungefär, synd att Oleg inte kunde hålla händerna borta från tavlan!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det var alltså dessa fyra Raketa World Time jag har väntat in från Oleg under de senaste veckorna. De tre längst till vänster ser helt orörda ut och kan aldrig ha suttit på någons handled.
Jag har även tänkt skriva ett lite mer utförligt inlägg om denna udda modell och min märkliga kärlek till dessa klockor.
20211102_180600.jpg


Dessutom blev min Raketalåda iom detta full, vilket ju bara det är en bra sak!
20211102_180826.jpg

Vilka klockor! Grattis!

Hehe, jag skall snart få ihop min ända Goroda med en riktigt tavla, dock är både tavlan o boetten i klart sämre skick än alla dina 😃
 

Utvisaren

Patek
Slänger väl in en fin stulen bild bara. Ligger på mesh. Kirova. Mums.

1635876663290.png
Ibland försöker man ju som en god människa att dela med sig av vad man gör. Man önskar ju att fler får ta del av alla dessa fina ur. Så jag gjorde ett nytt försök och visade skeppskronometern för sambon...

-Ja den var ju jättefin. Säkert bra att ha när man skulle navigera förr. Men vem vill ha en sån idag?

Ridå.
 

Vostok

Audemars
Ibland försöker man ju som en god människa att dela med sig av vad man gör. Man önskar ju att fler får ta del av alla dessa fina ur. Så jag gjorde ett nytt försök och visade skeppskronometern för sambon...

-Ja den var ju jättefin. Säkert bra att ha när man skulle navigera förr. Men vem vill ha en sån idag?

Ridå.
Låter lite som när jag renoverade en gammal trattgrammofon och drog igång en gammal stenkaka för sambon och hon svarade med att starta dammsugaren och börja dammsuga 😂
 

Utvisaren

Patek
Mycket gärna!

Om du löser det kan du ta titeln urmakare från alla dessa urhandlare.
Nu har jag faktiskt inte öppnat någon Vostok än. Och jag är inte urmakare men kan alldeles på egen hand fördärva mina egna ur. Men ibland har jag tur. Men jag har grejer att pilla med ifall du har vägarna lite längre norrut längs E6 och hamnar i Helsingborg. Eller så jobbar jag i Malmö så kan vi ordna överlämning där. Finns även en urmakare som är bra ute i Röstånga. Bonde som även har urmakeriverkstad. https://www.urbra.se/urmakeri/urhem100524.html#.YBGbJqR87Ds

han fixar... ALLT. Verkligen allt. Inte billigast men har du en hundring eller två med det löser han ditt problem säkert på direkten.

1635878536470.png
 

Utvisaren

Patek
Urverk är porrigt!!
Det här håller jag på och fipplar lite med nu. Ska rengöras ordentligt och fixa lite problem med uppdragningen, Gillar utsmyckningarna..

IMG_20211031_131359.jpg
Just så skall det vara. Inget varumärkestrams på utsidan och galet dekorerat på insidan där ingen ser det hela. Det är där gränsen mellan klocka och konstverk går. Helt onödigt dekorerat även där bara urmakaren tittar. Det. Är. Kvalitet.
 

Utvisaren

Patek
Hittade en på ett Tyskt forum som lagt ut en för ett tag sedan och har dumpat priset några ggr.. Kolla med han om den finns kvar och skam bjud :D
Den var borta i vinden... doh.
 
Topp