Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha tänkte samma sak de där känner man igen från maffiafilmerna de där paketenSpank you Oleg! Men eeeh... ett paket kola var väl ändå inte det jag beställt?
Man kan nog misstänka att just paratropern kan ha haft en annan nyans på tavlan i ett tidigare liv. Kanske åt det blå-gröna hållet? Om du plockar ur verket kan det vara så att den ursprungliga nyansen syns mot kanten på tavlan. Även i övrigt riktigt fina klockor. Kronografernar ju bara helt enkelt grymma. Kul även med Exactan iom Sverige-kopplingen.Paran är alltså grå men ser ju svart ut på bilden. Nåja. Man fick ju med en korvaluring i alla fall.
Jo. Har kanske en nos 3133 Okeah/Poljot med blå rand på g. Vi får se. Men det är logisk att många tavlor blir grå om man har organiska pigment och inget UV skydd. Svart och vitt pigment håller i regel rätt bra medan kulörta mattas snabbare. Röd/orange brukar vara sämst tillsammans med gula pigment.Man kan nog misstänka att just paratropern kan ha haft en annan nyans på tavlan i ett tidigare liv. Kanske åt det blå-gröna hållet? Om du plockar ur verket kan det vara så att den ursprungliga nyansen syns mot kanten på tavlan. Även i övrigt riktigt fina klockor. Kronografernar ju bara helt enkelt grymma. Kul även med Exactan iom Sverige-kopplingen.
Precis vad jag tänker. Och bättre storlek. Och inte en klocka varenda tomte har i luvan. Exaktan står i kö för service efter nyår. En keeper.Exactan är ju snyggare än speedmaster alla ggr
Inte bra en, utan tre fiskmåsar!!! Sedan att den är lättläst och dekorativ gör ju inte saken sämreDå har man dragit upp den lille rackaren för en 4:ekommande dag. Hur fasen kan man älska just denna så mycket, typ den billigaste Vostok man kan få tag i. Tavlan är ju helt fenomenalt bra, de tycker skruttan också
Ok det är inte en bullhead chronograf men påminner om Sadko i formenKöpte precis en bullhead-kronograf på Meshok, dock ej rysk.
Varför finns det inga ryska bullhead chronografer, eller finns det?
Edit: Inser att Sadko finns. Wings of the motherland. Någon mer?
Sen finns det väl lite Poljot byggen som påminner om Bullhead.Köpte precis en bullhead-kronograf på Meshok, dock ej rysk.
Varför finns det inga ryska bullhead chronografer, eller finns det?
Edit: Inser att Sadko finns. Wings of the motherland. Någon mer?
Citizen?
Bild?
Ok det är inte en bullhead chronograf men påminner om Sadko i formen
"Boctok 60 years of TASSR in year 1980"
Lite damp. Ner. Har ingen aning om hur de ska se ut eller om det är Franks klocka. Men lite roligt i alla fall. Var ju tvungen att fylla ut lite. Det är alltså Sergeantski som är den lite roliga jag ville ha.
Tror den är lite svår att hitta men det kan nog dyka upp någon om man gräver liteSvingrymm, aldrig sett innan! Cool! Lägger den på vill-ha-listan...
Exakt den modellen finns ju även som ubåtsklocka för väggmontage.Då har man dragit upp den lille rackaren för en 4:ekommande dag. Hur fasen kan man älska just denna så mycket, typ den billigaste Vostok man kan få tag i. Tavlan är ju helt fenomenalt bra, de tycker skruttan också
Jo jag kollade igenom alla de där komandirski, officirski etc och så låg det bara en sergantski där. De verkar dyka upp lite sporadiskt. Har dock bara sett den i "officirski" utförande med nätt boett. Men det är ju omöjligt att veta om det är rätt. Hittar nada om dem förutom det oatman skriver.Wow, fiiiina klockor! En sergantskie vill man gärna hitta!
Riktigt snyggt
Gränsfall där @Johanaxe66 om du fick göra en uppdatering, ser ut att vara i radiotystnad hmmGodmorgon comrades! Torsdag, som avhandlas med arbete hemifrån och Generalskie Radio Room på handleden.
Det var på ett hår, men uppdateringar till rysstråden är samtidigt väldigt högt prioriterade, tufft dilemmaGränsfall där @Johanaxe66 om du fick göra en uppdatering, ser ut att vara i radiotystnad hmm
För denna gången ser jag mellan fingrarna nästa gång tar jag den där klockan i beslag och skrotar den host host (tar den själv)....Det var på ett hår, men uppdateringar till rysstråden är samtidigt väldigt högt prioriterade, tufft dilemma
(Shit vad du var skarpögd! )