• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Där har ni. @AndersM @Samlarn
Min ryska säger mig att det är en amphibia!
image.jpg
 

billo

Cartier
Många Nato som sitter på Ryssar :)

Ni som äger än ryss! Är de så att länkarna är riktigt skit eller tycker ni de ser bättre ut med Natoband?
 

billo

Cartier
De låg ute en ryss på sälj och köp får något eller några år sedan som jag var riktigt sugen på!
Mins ej märke eller modell, men den var väldigt färgglad och om jag inte minns fel så hade den nått med rymden att göra?
Inte mycket att gå på men är de nån som känner igen beskrivningen av denna ryss.
Den som såldes på forumet var trasigt urverk på!
 

billo

Cartier
Jag förstår det en riktigt chansning bara. Tack för att du tog din tid ;-)
Kan säkert gå igenom alla 70 sidor på denna tråd och troligtvis så skulle den dyka upp. Men är för trött för de nu.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Tack. Jag gillade den lite större rektangulära formen. Modell 090 om jag minns rätt.
Har nu beställt ett band i gummi samt ett blått nato, så får vi se vilket som känns bäst.
Funderar även på att byta bezel på den längre fram.
 
Har köpt till ett band för 700kr så jag vill väl få tillbaka lite pengar och jag tror att det är lättare att sälja ett band med en klocka, skrev också att jag tänker skänka pengar BCF och jag har även pratat med @Model_Citizen om detta tidigare och om detta är något han tycker är fel så får han gärna kontakta mig så gör vi på ett annat sätt.
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Så här kan det gå när ens dotter lånar ryssen och ger den en ofrivillig drunkningsmod.... :) En timme fyld med bassengvatten och all svart färg ock lumepluppar på tavlan var en enda gröt....

Vostok Mod.jpg
 
Har köpt till ett band för 700kr så jag vill väl få tillbaka lite pengar och jag tror att det är lättare att sälja ett band med en klocka, skrev också att jag tänker skänka pengar BCF och jag har även pratat med @Model_Citizen om detta tidigare och om detta är något han tycker är fel så får han gärna kontakta mig så gör vi på ett annat sätt.

Du gör helt rätt, ingen handledstid = flippa:)
 

Samlarn

Rolex
Poljot 2609H
Ryska klockor är mer än robusta, "tooliga" dykarur från Vostok. Det visste ju jag också men det var just de klockorna som jag spontant gillade och började bygga min samling runt. Kollade runt lite bland andra ryska märken, på jakt efter något som är annorlunda och unikt. Hittar den här klockan. Inget samlarexemplar, ser det ut som men sån't kan man ju aldrig veta. Garanterat inte den mest avancerade klockan från Poljot. Lite "fulsnygg". Äh, 350 kr inkl. frakt från Ryssland. Varför inte?
20170922_urtavla.jpg
20170922_boett.jpg
20170922_urverk.jpg


Sätter den på armen och längtar redan tillbaka till min Vostok 2209 i 350-boetten med trådbyglar. Äh, den här får sitta på nu ett tag. Den väger lätt på armen. Armbandet får sitta kvar. Urtavlan är lite rolig, tycker jag. Inte "mainstream" direkt. Lite "tjejjig" kanske? :)
Nästa gång kanske jag "ropar hem" en ultra slim Poljot 2209? Det är ju väldigt lågt pris på dem.
Den kommer inte att hamna i min samling av ryska dykarur iallafall.
 
Senast ändrad:
Poljot 2609H
Ryska klockor är mer än robusta, "tooliga" dykarur från Vostok. Det visste ju jag också men det var just de klockorna som jag spontant gillade och började bygga min samling runt. Kollade runt lite bland andra ryska märken, på jakt efter något som är annorlunda och unikt. Hittar den här klockan. Inget samlarexemplar, ser det ut som men sån't kan man ju aldrig veta. Garanterat inte den mest avancerade klockan från Poljot. Lite "fulsnygg". Äh, 350 kr inkl. frakt från Ryssland. Varför inte?
20170922_urtavla.jpg
20170922_boett.jpg
20170922_urverk.jpg


Sätter den på armen och längtar redan tillbaka till min Vostok 2209 i 350-boetten med trådbyglar. Äh, den här får sitta på nu ett tag. Den väger lätt på armen. Armbandet får sitta kvar. Urtavlan är lite rolig, tycker jag. Inte "mainstream" direkt. Lite "tjejjig" kanske? :)
Nästa gång kanske jag "ropar hem" en ultra slim Poljot 2209? Det är ju väldigt lågt pris på dem.
Den kommer inte att hamna i min samling av ryska dykarur iallafall.

Finns inga ryska klockor som är tjejiga:). Ultraslim är riktigt skönt på armen o perfekt när man har tajta skjortärmar. Man glömmer helt att man har klocka. Har en Luch med plojotverk.
luch.jpg
luch2.jpg
 

Samlarn

Rolex
Kontrasten mot Vostoks amphibior är ju total. Nästan som en protest?
Om Vostoks amphibior signalerar en klocka som är robust och står pall för en brutal användning så signalerar ju "ultra slim" klockorna något helt annat. Här är elegans i "första rummet". Nästan "minimalistiska" i sin stil.
Jag gillar Poljot:en som ser ut som ett cykelhjul. Där bara 12:an är markerad på urtavlan. En automat med 29 stenar. Nyservade klockor som verkar kunna gå för under tusen kronor inkl. frakt. Kanske jag "ropar hem" ett exemplar av nyfikenhet?
 
Kontrasten mot Vostoks amphibior är ju total. Nästan som en protest?
Om Vostoks amphibior signalerar en klocka som är robust och står pall för en brutal användning så signalerar ju "ultra slim" klockorna något helt annat. Här är elegans i "första rummet". Nästan "minimalistiska" i sin stil.
Jag gillar Poljot:en som ser ut som ett cykelhjul. Där bara 12:an är markerad på urtavlan. En automat med 29 stenar. Nyservade klockor som verkar kunna gå för under tusen kronor inkl. frakt. Kanske jag "ropar hem" ett exemplar av nyfikenhet?
man kör nog sina ultraslim på mera uppklädda tillställningar:)
v13_18943275.jpg
 

Samlarn

Rolex
man kör nog sina ultraslim på mera uppklädda tillställningar:)
v13_18943275.jpg
Vem är mannen på bilden? Han har ju några riktigt "tunga" medaljer på bringan. Det ser ut som att han håller medaljen "Hero of the Soviet Union" högst. Den högsta utmärkelsen en person kunde få i Sovjet, tror jag. "Röda fanans orden" sitter ju definitivt där.
Det vore kul att samla medaljer. Det trista är ju att man inte får använda dem. Mannen på bilden har ju belönats med medaljerna och han får ju naturligtvis använda dem.
 
Vem är mannen på bilden? Han har ju några riktigt "tunga" medaljer på bringan. Det ser ut som att han håller medaljen "Hero of the Soviet Union" högst. Den högsta utmärkelsen en person kunde få i Sovjet, tror jag. "Röda fanans orden" sitter ju definitivt där.
Det vore kul att samla medaljer. Det trista är ju att man inte får använda dem. Mannen på bilden har ju belönats med medaljerna och han får ju naturligtvis använda dem.
ingen aning, tog bilden härifrån. En hel del coola bilder.
http://archive.boston.com/bigpicture/2009/05/russia_observes_victory_day.html
 

Samlarn

Rolex
Oj! Man förstår ju vilken stor dag det där var för honom. Vilka minnen som svindlar runt i hans huvud. Han deltog kanske i striderna i det där vedervärdiga kriget?
Vasilijkatedralen ser fantastisk ut! Byggd någon gång på 1500-talet, tror jag.
vasilijkatedralen.png

Den här katedralen skulle jag vilja se i verkligheten någon gång. Liknar ingen annan byggnad som jag sett på bild. Helt unik.
 

Vostok

Audemars
Vem är mannen på bilden? Han har ju några riktigt "tunga" medaljer på bringan. Det ser ut som att han håller medaljen "Hero of the Soviet Union" högst. Den högsta utmärkelsen en person kunde få i Sovjet, tror jag. "Röda fanans orden" sitter ju definitivt där.
Det vore kul att samla medaljer. Det trista är ju att man inte får använda dem. Mannen på bilden har ju belönats med medaljerna och han får ju naturligtvis använda dem.
Yuri Alexandrovich
http://spaceglitter2.blogspot.se/2013/05/blog-post.html

https://www.standard.co.uk/goingout...-house-puts-heroes-in-the-frame-10197744.html
 
Topp